رپورتاژ آگهی

آبشارهای اطراف مشهد

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با وجود اینکه سفر به شهر مشهد اغلب به‌منظور زیارت انجام می‌شود و در واقع سفری سیاحتی است، اما نمی‌توان از جاذبه‌های بی‌نظیر آن هم چشم پوشید.
آبشارهای اطراف مشهد

شاید عده زیادی از افراد، آشنایی چندانی با مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های طبیعی مشهد و اطراف آن نداشته باشند؛ آ‌ن‌ها می‌توانند با تور مشهد، آشنایی بیشتری پیدا کنند. هتل‌های این شهر در تور لحظه آخری مشهد همواره آماده خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران هستند.  بد نیست برای شروع این آشنایی و دو چندان شدن لذت سفر، اول سراغ آبشارهای اطراف این شهر زیبا برویم؛ چراکه برخلاف تصور، آبشارهای زیادی اطراف مشهد وجود دارند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با آبشارهای اطراف مشهد آشنا شوید.

آبشارهای اطراف مشهد

آبشار بار

این آبشار که در رشته کوه‌های بینالود واقع شده است، در شهری به نام بار قرار گرفته و حدود ۵۵ کیلومتر با شمال غربی شهر نیشابور فاصله دارد. ارتفاع آبشار بار تا سطح دریاهای آزاد حدود ۱۶۷۰ متر است؛ در آن ارتفاع، آب‌ و هوا معتدل و کوهستانی به‌نظر می‌رسد. بار، آبشاری از نوع پلکانی است. همچنین پوشش گیاهی زیبا و فراوان آن، که پر از باغ‌های درخت گردو است، تمایل بیشتری برای گردشگران ایجاد می‌کند.

آبشار دره آل

آبشار دره آل، واقع‌ در دره آل، در مجاورت روستای آل قرار گرفته است؛ این آبشار حدود ۴۵ کیلومتر تا شمال شرق شهر مشهد مسافت دارد. سرچشمه این آبشار زیبا، کوه‌های هزار مسجد است. این دره در نهایت به زواندرخ در روستای زواندرخ منتهی می‌شود.

آبشار ارتکند

آبشار ارتکند از دیگر جاذبه‌های طبیعی پیرامون شهر مقدس مشهد به‌شمار می‌آید که حدود ۱۱۰ کیلومتری آن واقع شده است. این آبشار بسیار با صفا، حوالی کلات است که برای رسیدن به آن و لمس این پدیده چشم‌نواز، باید از جاده ارتکند عبور کنید. از آن‌جا که محل استقرار آن، منطقه‌ای کوهستانی و ییلاقی، با پوشش گیاهی اندک است، برای رساندن خود به این آبشار و دیدن این چشم انداز زیبا از نزدیک، لازم است مسافتی حدودا نیم ساعته را کوه‌پیمایی کنید.

این پیاده‌روی، تجربه فوق‌العاده‌ای را برای شما رقم خواهد زد. در انتهای این مسیر، بهشتی در انتظار شما است. آبشار ارتکند، واقع‌ در ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریای آزاد، هر ساله خصوصا در فصول گرم سال، افراد زیادی را به تماشای خود جذب می‌کند.

جاذبه های گردشگری مشهد

آبشار آبگرم

آبشار آبگرم، دیگر پدیده دیدنی شهر مشهد است که حدود ۷۵ کیلومتر از شهرستان کلات فاصله دارد. وجه مشترک این آبشار با آبشار ارتکند در این است که برای لمس و تماشای این جاذبه نیز باید مسافت حدودا نیم ساعته را پیاده‌روی کنید. اگر درحال اندیشیدن به آن هستید که چرا این آبشار آبگرم نام گرفته است، احتمالا حدس درستی زده‌اید.

در منطقه ای که آبشار آبگرم قرار گرفته است، تعداد زیادی چشمه‌های آب گرم ایجاد شده است. اگر حتی اقدام به لمس این جاذبه طبیعی کنید، در خواهید یافت که آب آن کاملا گرم است و از نظر دما وجه تمایزی با سایر آبشار ها دارد. اگر مایل باشید با طی مسافتی، در بالای آبشار، به سرچشمه آن خواهید رسید. دمای آب آن بین ۳۰ تا ۳۵ درجه است.

آبشار اخلمد

آبشار اخملد، در رشته‌کوه‌های بینالود قرار دارد. این آبشار تا روستای اخملد حدود دو کیلومتر و تا شمال غرب شهر مشهد حدود ۲۸۵ کیلومتر مسافت دارد. لازم به‌ذکر است که این منطقه قدمتی چند هزار ساله دارد. این آبشار درواقع از دو آبشار تشکیل شده که کنار یک‌دیگر واقع شده‌اند.

آبشار اول، ۲۳ متر و آبشار اصلی، ۸۵ کیلومتر مرتفع است. این آبشار، که یکی از چشم‌اندازهای طبیعی ایران به‌شمار می‌رود، به‌دلیل داشتن آب‌ و هوای مطبوع و مناسب، تفرجگاهی مناسب برای گردشگران محسوب می‌شود و شما نیز می‌توانید با تور مشهد، از این جذابیت بهرمند شوید. همچنین در مسیر خود و ابتدای دره، پوشش گیاهی کم‌نظیری متشکل از گل‌ها، درختان و باغات سرسبز و چشم‌نواز است که لذت مسیر را چندین برابر افزایش می‌دهد.

طبیعت گردی در مشهد

آبشار قره سو

آبشار قره سو که ۱۲۵۰ متر از سطح دریاهای آزاد ارتفاع دارد، در روستایی هم نام خود، واقع‌ در جنوب غربی شهرستان کلات نادری، با فاصله ۱۶۰ کیلومتری از شمال شهر پر جاذبه مشهد قرار گرفته است. شاید نام قره سو، اسم آشنایی برای شما نباشد؛ باید گفت قره سو واژه‌ای ترکی به معنای آب سیاه است و علت انتساب همچنین نامی به این آبشار با صفا، بسیار جالب است. کف رودخانه را سنگ‌های سیاه کف‌پوش کرده‌اند و با آب جاری‌شده از آبشار، کف این رودخانه، سیاه دیده می‌شود.

آبشار قره سو از نظر موقعیت مکانی، در منطقه‌ای ییلاقی و بسیار خوش آب‌وهوا قرار گرفته که قابلیت بالایی برای جذب مسافران دارد. یکی از موارد جالب‌توجه نیز وجود نردبان و پلکانی است که کنار آبشارها در این مکان تعبیه شده‌اند و شما می‌توانید از این طریق با هیجان و لذتی متفاوت، با طبیعت آبشار، ارتباط برقرار کنید.

همان‌طورکه مشاهده کردید، با آگاهی بیشتر نسبت به جاذبه‌های مشهد، دید بهتری به تور مشهد خواهید داشت. همچنین می‌توانید با اطلاع از قیمت هتل در مشهد هتل‌های مناسب‌تر شهر را برگزینید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۲:۳۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۴۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…