ملاقات با مرد جگرخوار در دنیای مردگان!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به دور از شلوغی‌های خیابان بانکوک در تایلند، موزه کوچکی قرار گرفته که بخش‌های عجیبی دارد، به نحوی که پس از بازدید از آن ممکن است مدتی کابوس‌های شبانه شما را رها نکند. نام آن موزه مرگ یا موزه پزشکی سیریراج (Siriraj Medical Museum) است.
موزه مرگ تایلند

موزه مرگ برخی از ترسناک‌ترین و عجیب‌ترین‌ وسایل پزشکی را به نمایش گذاشته است و تماشای آن‌ها ممکن است هفته‌ها خواب شما را با اختلال مواجه کند. در ادامه با مجله دلتا همراه شوید تا به بازدید از موزه پزشکی سیریراج برویم که در میان مردم به نام موزه مرگ تایلند شناخته می‌شود.

پیشینه موزه مرگ تایلند

موزه مرگ در زمان‌های قبل بیمارستان سیریراج (قدیمی‌ترین انستیتو پزشکی تایلند) بوده است. بیمارستان در سال ۱۸۸۶ میلادی توسط پادشاه راما پنجم تاسیس شد. دانشکده پزشکی مجموعه‌ای از تجهیزات و اسناد مختلف را جمع آوری کرد تا موزه را به مکانی برای یادگیری و مطالعه دانشجویان تبدیل کند. موزه پزشکی در واقع از ۶ موزه کاملا متفاوت تشکیل شده است. بخش اصلی موزه مرگ در طبقه دوم ساختمان Adulyadejvikrom قرار دارد. عکاسی در این قسمت ممنوع است.

موزه آسیب شناسی الیس

اولین قسمتی که بازدیدکنندگان موزه مرگ مشاهده خواهند کرد، موزه آسیب شناسی الیس است که به افتخار پروفسور A.G. Ellis نامگذاری شده است. او بنیان گذار آسیب شناسی در این سرزمین بود.

موزه پزشک قانونی سونگران میاموسین

بعد از موزه آسیب شناسی وارد موزه پزشکی قانونی خواهید شد. موزه‌ای که حسابی شلوغ است و در نگاه اول ممکن است کمی درهم و برهم به نظر برسد. در یک سمت آن تصاویری از سونامی ویرانگر سال ۲۰۰۴ دیده می‌شود که خسارت‌های جبران ناپذیری به جان و مال مردم جنوب تایلند وارد کرد و در سمت دیگر عکس‌های پر از وحشی‌گری از اجساد انسان‌ها پس از به قتل رسیدن دیده می‌شود.

این موزه، توسعه پزشکی قانونی را با استفاده از اقلام مختلف نشان می‌دهد. ردیف به ردیف دستگاه‌های کالبد شکافی استفاده شده در علوم قانونی قرار داده شده است. جسد مومیایی شده ترسناک‌ترین مرد تایلند نیز دقیقا در کنار این ابزارها داخل محفظه‌ شیشه‌ای نگهداری می‌شود.

موزه مرگ تایلند

پزشک قانونی

ترسناک‌ترین مرد تایلند سربازی چینی در جزیره Hainan بود که توسط ژاپن فتح شد. بسیاری معتقد هستند تاثیرات جنگ او را از انسان تبدیل به یک هیولا کرد. پرفسور Somchai Pholeamke رئیس سابق بیمارستان سیریراج می‌گوید: فرمانده ارتش به آن‌ها گفته بود که جگر دشمنان را بخورند تا بتوانند نیرو و قدرتشان را از آن خود سازند.

اما شاید بپرسید چرا جگر؟ در طول زمان، تمدن‌های زیادی معتقد بودند که جگر مرکز زندگی در بدن است و به خاطر خواص زندگی بخشش آن را ستوده‌اند. بنابراین آن‌ها در میدان نبرد به درآوردن جگر (کبد) شخص از بدنش اکتفا نمی‌کردند بلکه آن را می‌خوردند تا هم شخص را تحقیر کنند و هم از خوردنش انرژی بگیرند.

موزه مرگ تایلند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب با جشنواره‌های عجیب و کمتر شناخته‌شده در بارسلونا آشنا شوید! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ در ۴:۳۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۴۰۰ در ۹:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۳ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۰ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۱ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      سپاس

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…