چشم‌نوازترین مناظر پاییزی را کجای ایران ببینیم؟

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاییز فصلی هزار رنگ است، فصلی پر از رنگ و احساس که در هیچ زمان دیگری نمی‌توانید این‌همه زیبایی را یک‌جا ببینید.
زیباترین مناظر پاییزی در ایران

در پاییز با تغییر رنگ برگ‌های درختان، جلوه دیگری از طبیعت را می‌توان مشاهده کرد. اگر قصد سفر در این روزهای پاییزی زیبا را دارید، با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با زیباترین مناظر پاییزی در ایران آشنا شوید.

زیباترین مناظر پاییزی در ایران

روستای شهرستانک

شهرستانک از جاذبه‌های دیدنی کرج به شمار می‌رود و روستایی زیبا در دهستان «آسارا» از توابع بخش آسارا واقع در شهر کرج در استان البرز ایران است. فصل پاییز، یکی از زیباترین فصل‌ها در این منطقه است و شاید بتوان آن را بهترین زمان سفر به شهرستانک دانست. آب و هوای معتدل در کنار منظره برگ‌های زرد و نارنجی درختان، فضایی جادویی و افسانه‌ای خلق می‌کند که امکان ندارد خاطره آن را فراموش کنید. شما در این فصل می‌توانید از محلی‌ها، توت و آلبالوی خشک شده بخرید که محصول خود آن‌ها است.

پاییز کجا برویم

کویر مرنجاب

کویر زیبای مرنجاب یکی از پرطرفدارترین نقاط کویری ایران است که در میان کویرگردان محبوبیت بالایی دارد. این کویر یکی از بهترین نقاطی است که می‌توانید برای سفرهای بیابانی انتخاب کنید. نیمه دوم سال بهترین زمان جهت سفر به مناطق کویری است؛ زیرا در این زمان وضعیت آب و هوا در مناطق کویری از جمله مرنجاب متعادل است.

مناطق زیبای پاییزی

جنگل النگدره

پارک جنگلی النگدره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان در استان گلستان قرار دارد.

پارک جنگلی النگدره طبیعتی چهار فصل و تماشایی دارد. در هر فصل و هنگامه‌ای که به این جنگل سفر کنید، آن را غرق در زیبایی و شگفتی خواهید دید. با این وجود این پارک جنگلی در پاییز چهره‌ هزار رنگ و رویایی به خود می‌گیرد که بسیار چشم‌نواز است.

جاذبه پاییزی

آبگرم لاویج

آب‌ گرم لاویج در دامنه‌های کوه‌های قسمت شرقی لاویج از دل زمین بیرون می‌جوشد. این آب گرم دارای املاح معدنی و گوگردهای فراوانی است که برای امراض پوستی و دردهای مفاصل، کمردرد، پادرد و مهم‌تر از همه برای تمدد اعصاب بسیار مفید است. ضمنا طبیعت پاییزی لاویج، بسیار رویایی‌ است و گزینه خوبی برای عکاسان به شمار می‌آید.

زیباترین مناظر پاییزی در ایران

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستایی باورنکردنی در قلب پایتخت.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ب٫ظ

    چقدر ناز

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…