این جاذبه گردشگری را در پاییز از دست ندهید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارک جنگلی النگدره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران محسوب می‌شود. این جنگل پاییزی زیبا را هرگز نباید در پاییز از دست داد.
پارک جنگلی النگدره در گرگان

پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این پارک جنگلی انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش نیز از جمله امکانات این پارک است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با پارک جنگلی النگدره در گرگان آشنا شوید.

پارک جنگلی النگدره در گرگان

در دامنه جنگل‌های انبوه شمال ایران و در نزدیکی گرگان، جنگلی سرسبز و آرام به نام النگدره جای گرفته است. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور است که در شهرستان گرگان استان گلستان واقع است. پارک جنگلی النگدره ۱۸۵ هکتار دارد و یکی از جنگل‌های معروف شمال کشور محسوب می‌شود.

پارک های جنگلی ایران

هوای پارک جنگلی النگدره ۱۰ درجه از هوای شهر گرگان خنک‌تر است. در داخل این جنگل آبشار و چشمه‌سارهای متعدد جریان دارند. از وسط جنگل و از قسمت جنوبی تا شمال آن، رودخانه ملاشی جریان دارد. در حوالی این رودخانه سه چشمه جاری است. درختانی چون انجیلی، ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشش گیاهی النگدره را تشکیل می‌دهند.

النگدره کجاست؟

پارک جنگلی النگدره در استان گلستان قرار دارد و یکی از جاذبه‌های دیدنی گرگان به شمار می‌رود. این پارک در پنج کیلومتری جنوب غربی این شهر در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده است.

محوطه النگدره

در قسمت شمالی پارک جنگلی النگدره محوطه‌ای تاریخی قرار دارد که قدمت آن به دوران اسلامی برمی‌گردد. این محوطه در بهمن‌ماه سال ۱۳۸۳ در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.

پارک های جنگلی ایران

امکانات پارک جنگلی النگدره

در پارک جنگلی النگدره، امکانات تفریحی و رفاهی متعددی وجود دارد که شامل جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه‌سواری، زمین بازی کودکان، زمین ورزش بزرگسالان، خودروهای برقی، صندلی، نیمکت، آلاچیق سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ساختمان نگهبانی و فروشگاه مواد غذایی است.

جاده سلامتی النگدره

جالب است بدانید که به‌منظور حفظ محیط‌زیست جنگل النگدره و سلامتی گردشگران و شهروندان گرگانی، تردد خودروها در روزهای زوج در داخل این جنگل ممنوع است. گردشگران، مسافران و ورزشکاران می‌توانند از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر به‌راحتی و به دور از آلودگی صوتی و شلوغی، در این جنگل سرسبز و در این جاده به جنگل‌نوردی، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و تفریح بپردازند.

ایستگاه دوچرخه‌

دوچرخه‌سواری یکی از مفرح‌ترین و هیجان‌انگیزترین تفریح‌ها و ورزش‌ها محسوب می‌شود، به ویژه اگر در دل طبیعتی زیبا و در میان درختان بلندقامت جنگل به آن بپردازید. در پارک جنگلی النگدره یک ایستگاه دوچرخه برای ورزشکاران و علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری برپا شده است.

جنگل های زیبایی پاییزی

بهترین فصل سفر به النگدره

پارک جنگلی النگدره طبیعتی چهار فصل و تماشایی دارد. در هر فصل و هنگامه‌ای که به این جنگل سفر کنید، آن را غرق در زیبایی و شگفتی خواهید دید. با این وجود این پارک جنگلی در پاییز چهره‌ هزار رنگ و رویایی به خود می‌گیرد که بسیار چشم‌نواز است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند ساحل مکسر، تندیس باشکوه طبیعت جنوب.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۳ ب٫ظ

    زیباست🌺🌺🌺🌺

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از پیام انرژی‌بخش شما.

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۹ ب٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      بله خیلی زیباست.

      پاسخ

  5. ناشناس

    ۲۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۷ ب٫ظ

    چقدر قشنگه

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۲۵ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…