معروف‌ترین شهرهای ارواح در جهان

۷
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر ارواح معمولا در فیلم‌ها و داستان‌ها به چشم می‌خورد. این شهرها معمولا الهام‌بخش داستان‌های هیجان‌انگیز و سرگرمی‌های روزانه هستند. در این مطلب قصد داریم چند مورد از جالب‌ترین مناطق متروکه کره زمین را معرفی کنیم.
شهرهای خالی از سکنه

در دنیا شهرهای زیادی هستند که ناگهان از سکنه خالی شده‌اند و اکنون هیچ‌کس در آن‌ها زندگی نمی‌کند. گرچه بسیاری اعتقاد به وجود ارواح سرگردان و اشباح را عوامانه می‌دانند، اما بسیاری از مردم دنیا حتی در کشورهای پیشرفته جهان نیز این اعتقادات را عوامانه ندانسته‌اند. آن‌ها در مکان‌های مختلف با شنیدن صداها و حرکات اشیا و جانوران شاهدی بر مدعای خود پیدا می‌کنند. شهرهای خالی از سکنه یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی است که علاوه بر قصرها و معابد قدیمی به آن گمان وجود اشباح می‌برند و به‌عنوان شهر ارواح معروف شده‌اند. در این مطلب در مجله دلتا چند مورد از معروف‌ترین شهر اشباح در دنیا را معرفی می‌کنیم.

کولمانسکوپ، نامیبیا

شهر شبح در جنوب نامیبیا در ۱۹۰۸، به دلیل وجود تب الماس و امیدواری به رسیدن به ثروت آسان، با رونق مواجه شد. ظرف ۲ سال یک شهر کامل با یک کازینو و مدرسه و بیمارستان و ساختمان‌های مسکونی منحصربه‌فرد، در کویر شنی بی‌ثمر تاسیس شد.

کولمانسکوپ نامیبیا

اما در مدت کوتاهی پس از افت فروش الماس پس از جنگ جهانی اول همه‌چیز تمام شد. همه شهر را ترک کردند و ریگ‌های روان جایگزین جمعیت شد. این شهر به دلیل صداهای عجیب و غریب به شهر اشباح معروف است و محلی‌ها معتقدند این شهر با ارواح سرگردان پر شده‌است. برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری رازهای جالب درباره عجایب هفتگانه که نمی‌دانید را بخوانید.

سان زی، تایوان

یک دهکده توریستی با ایده دنیای آینده در شمال تایوان در حال احداث بود که حوادث متعدد در آن از یک سو و کمبود امکانات مالی از سوی دیگر به بدشگون بودن این طرح دامن زد.

سان زی تایوان

تا اینکه ساخت این طرح توریستی به طور کامل متوقف شد و تایوانی‌ها معتقدند هم‌اکنون ارواح در این شهر رفت‌و‌آمد دارند.

کراکو ایتالیا

از دیگر شهرهای خالی از سکنه شهر متروکه کراکو ایتالیاست که امروزه به جاذبه‌ای برای گردشگران سیاه از نقاط مختلف جهان تبدیل شده است، یکی دیگر از متروک‌ترین و عجیب‌ترین شهرهای جهان، که شائبه حضور ارواح در آن ایجاد شده‌است.

در این شهر همانند دیگر شهرهای قرون وسطی ایتالیا خانه‌هایی روی تپه‌ها ساخته‌شده است. تا اواخر قرن نوزدهم جمعیتی در حدود دو هزار نفر را در خود جای داده بود. تا پیش از آغاز جنگ جهانی اول نیمی از سکنه شهر از خانه‌های خود کوچ کرده و تا سال ۱۹۶۳ به دهکده مجاور نقل مکان کردند. مورخان زمین لرزه‌های متعدد، ریزش کوه و فقر کشاورزان را دلیل اصلی این مهاجرت‌ها عنوان کرده‌اند.

کراکو ایتالیا

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتری از گردشگری وحشت این ۳ مکان ترس به دل شما می‌اندازد را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۹:۴۰ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۱ در ۴:۲۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۵۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…