تجربه‌ای هیجان‌انگیز در تنگه بوچیر

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از جاذبه‌های دیدنی و پر هیجانی که در استان هرمزگان قرار دارد، تنگه بوچیر است که رفتن به آن برای برخی افراد با لذت فراوانی همراه است.
تنگه بوچیر پارسیان

تنگه بوچیر پارسیان از آن جاهایی است که با دیدنش هیجان‌زده می‌شوید. مکانی شگفت‌انگیز و افسانه‌ای که سفر به آن از به‌یادماندنی‌ترین سفرهای عمرتان خواهد بود و لذت دره‌نوردی در این تنگه را هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد. با مجله دلتا همراه باشید.

این تنگه رویایی در جنوب ایران قرار دارد و از جاهای دیدنی استان هرمزگان است. پس اگر به‌دنبال گردشی هیجان‌انگیز هستید و البته اهل ورزش، در سفر به استان جزایر ایران و دره‌گردی در این مکان همراه ما باشید.

تنگه بوچیر کجاست؟

تنگه بوچیر پارسیان یکی از جاهای دیدنی بستک در استان هرمزگان است که در قلب منطقه‌ای کویری و گرم در نزدیکی روستای بوچیر و پنج کیلومتری آن جای گرفته است.

تنگه بوچیر هرمزگان

مسیر دسترسی

راه دسترسی به اینجا از طریق شهرستان پارسیان (گاوبندی) و روستای بوچیر است. بعد از رسیدن به این روستا باید جاده‌ای خاکی‌ را که در غرب روستای بوچیر است، به طول پنج کیلومتر به‌سمت شمال طی کنید تا به ورودی تنگه برسید.

  • فاصله بوچیر تا بندر عباس: حدود ۳۵۰ کیلومتری غرب بندرعباس
  • فاصله بوچیر تا پارسیان: حدود ۷۰ کیلومتر

معرفی تنگه بوچیر پارسیان

در میان منطقه‌ای گرم و کویری دره‌ای عمیق و اسرارآمیز در دل زمین وجود دارد که به آن تنگه بوچیر یا تنگه چله بوچیر می‌گویند. مسیر رسیدن به این تنگه خالی از هیجان و ماجراجویی نیست و برای دیدن آن باید هم در آب شنا کنید و هم از صخره‌ها بالا و پایین بروید.

باوجود اینکه تنگه در جایی گرم قرار دارد، اما داخل تنگه هوا خنک است؛ چون عمق آن ۵۰ متر است که این عمق زیاد سبب شده تا دمای هوا در دره، گاهی حتی به زیر صفر نیز برسد و این دره را به بهترین مکان برای تفریح حتی در فاصل تابستان تبدیل کند.

جاهای دیدنی

  • آبشار و چشمه بوچیر

در دره چله بوچیر چشمه‌ای وجود دارد که منبع اصلی آب جاری تنگه است و در انتهای غار یا شکاف قرار دارد و به چشمه بوچیر معروف است. آب این چشمه خنک است و عمق آن به ۳۵ متر می‌رسد. همچین آبشار بوچیر نیز یکی دیگر از زیبایی‌ها و دیدنی‌های این تنگه است که در میانه دره جای دارد و حدود ۱۵ متر ارتفاع آن است. قندیل‌ها، آب چکان‌ها و اشکال عجیب و غریب دیواره‌ها و صخره‌ها دیگر جلوه‌های زیبای این مکان است که بسیار چشم‌نوازی می‌کنند.

  • روستای بوچیر

روستای بوچیر نیز یکی از جاهای دیدنی نزدیک به تنگه بوچیر پارسیان است. این روستای تاریخی روزگاری زرتشتی‌نشین و مقر فرمانروایی بنی حماد بود که به این منطقه مهاجرت کردند.

تنگه ای دیدنی در هرمزگان

نکات ایمنی و تجهیزات لازم برای برای بازدید

اگر تصمیم گرفتید از این مکان دیدن کنید، توصیه می‌کنیم در قالب تورهای گردشگری که مجوز لازم را دارند به این مکان سفر کنید یا حداقل از راهنماها و مردمان محلی کمک بگیرید.
اگر مهارت لازم و کافی در شنا و صخره‌نوردی ندارید به تنگه بوچیر نروید. حتی برای عبور از صخره‌ها و مکان‌های باریک دره با طناب رد شوید که این کار نیازمند آمادگی جسمانی است.

چه تجهیزاتی برای این سفر لازم است؟

برای پیمایش در این تنگه به وسایلی نظیر طناب، کفش مناسب، لباس ضدآب، جلیقه نجات و کلاه ایمنی نیاز دارید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با ورود به این چاه اسرارآمیز، در زمان سفر می‌کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…