قبیله عجیبی که مردان و زنانش جدا از هم زندگی می‌کنند!

۵
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
وقتی درباره قبیله‌ها و آداب خاص زندگی آن‌ها می‌شنوید، ذهن‌تان به‌سوی آفریقا می‌رود، اما برخلاف تصورتان، امروز می‌خواهیم شما را با مردمانی آشنا کنیم که از آفریقا فاصله بسیار دارند و در نزدیکی کشور مدرن استرالیا زندگی می کنند.
مردمان هولی پاپوآ گینه نو

قبیله هولی ویگمن چیزی حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد. این قبیله هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد و کاملاً دور افتاده است. هولی‌ها به زبان‌های هولی و انگلیسی صحبت می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با مردمان هولی پاپوآ گینه نو آشنا شوید.

مردمان هولی پاپوآ گینه نو

یکی از بزرگ‌ترین قبیله‌ها و گروه فرهنگی در پاپوآ گینه نو، هولی‌ها هستند. از آنجایی که رسم‌ها و زندگی این قبیله برای مردمان شهرنشین بسیار جالب و جذاب به‌نظر می‌رسد، سالانه گردشگران و مسافران زیادی با تورهای گردشی پاپوآ گینه نو برای دیدن این قبیله عجیب به آن منطقه می‌روند.

مردمان هولی پاپوآ گینه نو

جالب این‌که بدانید تا سال ۱۹۳۴ میلادی هیچ فرد اروپایی از وجود هولی‌ها خبر نداشت، اما در این سال، تعدادی از اهالی اروپا که به طمع یافتن طلا به پاپوآ گینه نو سفر کرده بودند، توسط اهالی این سرزمین کشته شدند و همین موضوع باعث شد تا نام هولی‌ها و کشور پاپوآ گینه نو در اروپا بر سر زبان‌ها بیفتد.

آشنایی با روش زندگی مردمان هولی

هولی‌ها به نظام خانواده بسیار پایبندند. مردهای این قبیله تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرند تا خانواده خود را از همه لحاظ تامین کنند. آن‌ها در زمین‌های کشاورزی سخت کار می‌کنند و به پرورش گیاهان می‌پردازند.

مردمان هولی

پسرهای قبیله از کودکی با امور مردانه و اهمیت نقش خود در خانواده آشنا می‌شوند. آن‌ها باید از ۳ سالگی تحت آموزش قرار بگیرند و فنون رزمی و نگهبانی را بیاموزند.

همه هولی‌ها زیر نظر یک رهبر اصلی زندگی می‌کنند و این رهبر بنا بر شجاعت، مهارت در جنگ و داشتن مال و اموال بیشتر انتخاب می‌شود.

قبیله هولی ویگمن

آداب و رفتارهای اجتماعی مردمان هولی

همه رفتارهای مردمان هولی بر مبنای حفظ قبیله، شجاعت و مردانگی است و آن‌ها برای پایبندی به این امور، رفتارهای خاصی را انجام می‌دهند.

کلاه‌های افراد این قبیله یکی از بارزترین نشانه‌های آن‌ها است. جالب است بدانید این کلاه‌های عجیب و غریب از موی افراد همین قبیله بافته می‌شود و به همین دلیل نیز مردان این قبیله مو‌های خود را بلند می‌کنند تا برای خودشان کلاه ببافند یا برای بافتن کلاه، این مو‌ها را به دیگر اعضای قبیله بفروشند.

پاپوآ گینه نو

هولی‌ها راز رشد موهای قوی و خوب را جادوهای قدرتمند می‌دانند. اهالی این قبیله گاهی آن‌قدر در ساخت کلاه‌گیس‌های خود اغراق می‌کنند که سر آن‌ها شبیه به یک قارچ بزرگ می‌شود.

چهره و لباس‌های مردمان هولی بسیار خاص و هنرمندانه است. زنان و مردان این قبیله، زمان زیادی را صرف زیبا کردن اعضای بدن خود می‌کنند و تصور ویژه‌ای نسبت به هنر و زیبایی دارند. اگر جشن خاصی پیش‌رو باشد همه اعضای قبیله موظف هستند که سراسر بدن خود را نقطه‌گذاری و رنگ کنند.

آداب و رفتارهای اجتماعی مردمان هولی

مردان این قبیله در کنار استفاده از کلاه‌مویی‌های عجیب و غریب، همیشه تبر به دست راه می‌روند. این مردان از برگ درختان برای خودشان پیش‌بند درست می‌کنند و هدفشان از چنین ظاهر عجیب و غریبی ترساندن اعضای دیگر قبایل است.

رقص هولی

رقص مردمان هولی که بسیار زیباست و برای مردم این قبیله با اهمیت، از پرش‌های متوالی تشکیل می‌شود. هولی‌ها آن‌را به‌صورت مرتب و با ریتم خاصی انجام می‌دهند. مردها بر طبل‌های بزرگ می‌کوبند و همه با لباس‌های پرزرق و برق خود، شروع به جست و خیز می‌کنند.

ازدواج در میان هولی‌ها

ازدواج در میان هولی‌ها

در قبیله هولی، زن‌ها در خانه‌هایی جدا از مردها زندگی می‌کنند زیرا معتقدند که در رگ‌های بانوان، خونی آلوده جریان دارد، خونی که می‌تواند برای مردها مرگ‌آور باشد. به‌همین دلیل زن‌ها را نوعی تهدید بیولوژیکی برای خود می‌پندارند و علاقه‌ای برای زندگی کردن با آن‌ها ندارند.

آشنایی با روش زندگی مردمان هولی

پیشنهاد مطالعه: مطلب بالات، رنگی‌ترین محله چوبی در استانبول را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ مرداد ۱۴۰۰ در ۲:۲۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۹:۳۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲ مرداد ۱۴۰۰ در ۳:۳۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…