برگ جهان، آبشاری بر بلندای طبیعت لواسان

۱۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تنفس هوای پاک و ديدن آسمان آبی غنيمتی است که شما می توانيد طی مدت يک ساعت و از هر کجای اطراف تهران به آن برسيد. روستای برگ جهان با فضایی زیبا و خاص از جاهای دیدنی استان تهران است که چشم هر گردشگری را خیره می‌کند.
آبشار برگ جهان

آبشار برگ جهان در روستای زیبای برگ جهان از توابع شهرستان شمیرانات، در شمال غربی لواسان و در شمال شرق تهران واقع شده است. آب و هوای این آبشار زیبا در پاییز و زمستان سرد است اما برگ جهان زیبا‌ترین مناظر را در پاییز رقم می‌زند. درختان روستا در این فصل ترکیبی از رنگ‌های گرم نارنجی و زرد و قرمز و قهوه‌ای می‌شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان می‌کنند. در این مقاله از مجله گردشگری دلتا به آبشار برگ جهان لواسان می‌پردازیم.

موقعیت و تاریخچه

رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد.

روستای برگ جهان در یک محدوده کوهستانی استقرار یافته و محلات سرده، پاده، رودبار و شاهان، کالبد این روستا را تشکیل می‌دهند که متاسفانه از نظر معماری هویت آن‌ها دگرگون شده‌ است. علی‌رغم تغییرات در معماری خانه‌ها، باغچه‌های سرسبز و پر‌گل در خانه‌های روستا، فضایی سرشار از سرزندگی و نشاط پدید آورده‌اند.

 برگ جهان

زندگی و سکونت مردم

مشاغل عمده مردم این روستا زراعت، باغداری و دامداری است و برخی نیز به فعالیت‌های خدماتی می‌پردازند. گندم و جو عمده‌ترین محصولات زراعی و گردو، سیب، زردآلو، گیلاس، آلبالو و هلو از محصولات باغی و سردرختی‌های این روستاست. تولید فرآورده‌های لبنی از قبیل شیر، ماست و کره و نیز تولید عسل نیز در این روستا رواج دارد.

آبشار برگ جهان

جاذبه‌های گردشگری

روستای کوهستانی برگ جهان با چشم‌اندازهای جذاب، باغ‌های سرسبز، مزارع پیرامون رودخانه برگ جهان و مسیرهای زیبای کوچه باغ‌های روستا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای استان تهران به شمار می‌آید.

این روستای زیبا با مناظر دل‌فریب و جلوه‌های کم‌نظیر به‌ویژه در بهار و تابستان هزاران گردشگر شهری را به سوی خود جلب می‌کند. آرامگاه امام‌زاده اسماعیل در ضلع غربی روستا و در دامنه شرقی تپه‌ای معروف به تنگل‌خانه واقع شده‌ است. قلعه دختر و غار خمیره از دیگر جاذبه‌های این روستا است.

آبشار برگ جهان

آبشار برگ جهان لواسان در شمال شرقی روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری برگ جهان است. این آبشار در مسیر صعود به قله‌های سرسیاه غار(سیاه چال‌ها) قرار گرفته و همچنین مقصد طبیعت‌گردانی است که به قصد پیاده‌روی و کوه‌پیمایی به این روستا عزیمت می‌کنند. ارتفاع آبشار برگ جهان از سطح دریا حدود ۲۲۰۰ متر بوده و مسیر رسیدن به آن یک تا یک ساعت‌ونیم پیاده‌روی از میان کوچه باغ‌ها و سپس از پای کوه تا آبشار است.

روستای برگ جهان

فاصله تهران تا روستا ۴۰ کیلومتر است. اگر قصد دارید از تهران به‌سمت برگ جهان بروید، می‌توانید از مسیر بزرگ‌راه شهید بابایی، جاده لشگرک، به لواسان بزرگ رفته و از آنجا راه روستای افجه را در پیش بگیرید و به روستای برگ جهان برسید.

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری ۱۰ پیشنهاد تفریح ویژه برای همه را بخوانید.

منبع: کجارو

۱۱ دیدگاه

  1. آفرین

    ۹ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۰۰ ق٫ظ

    واقعا عالی بودسپاسگزارم

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۵۸ ب٫ظ

  3. عاطفه

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در ۵:۱۶ ب٫ظ

    ممنونم از شما ومطالب جدید وبه روزتون 🙏 چقدر این روستا زیباست وچه اسم قشنگی دارد👍

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۱۹ ق٫ظ

      عزیز دلی شما بانو. بله اسمش واقعا زیباست😍🌹👍

      پاسخ

  4. ملیحه

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۱۵ ب٫ظ

    باسلام این مطالب راخواندم وعکس منظره هارودیدم خیلی جالب وزیباست حیف که وضعیت جسمانیمان اجازه نمیدهد

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

      سپاس از شما همراه همیشگی مجله دلتا.
      سلامتی عاجل برای شما آرزومندم.

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۵۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۳:۲۷ ب٫ظ

    چقدر زیباست ممنون 🙏🌹

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ق٫ظ

      با سلام و سپاس از همیاری مهربانانه شما کاربر گرامی.

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۵۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…