رپورتاژ آگهی

مقایسه قیمت بلیط هواپیمای فرست‌کلاس و اکونومی

۱
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مطلب می خواهیم تفاوت بلیط فرست کلاس و اکونومی را با یکدیگر مرور کنیم.
قیمت بلیط

حتماً پیش‌آمده که هنگام خرید بلیط هواپیما با کلماتی مانند اکونومی روبه‌رو شوید یا عبارت بیزنس‌کلاس و فرست‌کلاس ‌توجه شما را جلب کرده باشند. اگر دقت کرده باشید هزینه خرید این بلیط‌ها به مقصدهای یکسان و در یک زمان با یکدیگر فرق می کنند. این موضوع به خدمات ارائه شده مربوط می‌شود. در واقع همان‌طور که قیمت بلیط هواپیما به زمان پرواز، مسیر، شرکت هواپیمایی و … مربوط می‌شود، به نوع بلیط یعنی کلاس آن نیز بستگی دارد.

بلیط‌های هواپیما با توجه به نوع خدمات و کیفیت ارائه آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کنند. در واقع در مقایسه قیمت بلیط هواپیمای فرست‌کلاس و اکونومی و بیزنس‌کلاس تنها دلیل، نوع خدماتی است که به مسافر ارائه می‌شود.

بلیط‌های اکونومی پایین‌ترین سطح خدمات را دارند، بنابراین طبیعی است که ازنظر قیمت نیز جزو ارزان‌ترین‌ها باشند. در سفر با بلیط‌های اکونومی، هر شرکت هواپیمایی استانداردهایی دارد اما همه آن ها حداقل‌ها را ارائه می دهند. سرو یک وعده غذا، یک نوشیدنی و ارائه مجله یا روزنامه، حداقل‌های پروازهای اکونومی است. کیفیت این خدمات در خطوط هواپیمایی مختلف با یکدیگر فرق دارند. شاید پرواز با بلیط اکونومی یک خط هوایی با پرواز فرست‌کلاس خطوط هوایی دیگر برابری کند.

معمولاً شرکت های بزرگ و معروف، خدمات درجه یکی در هر سطحی به مشتریان شان ارائه می دهند. بعضی از شرکت ها نیز با ارائه کلاس پریمیوم اکونومی، کیفیت و سطح خدمات خود را افزایش داده‌اند. البته این اصلاً با خدمات بیزنس‌کلاس یکی نیست.

قاعدتاً برای پرداخت پول بیشتر بلیط هواپیما باید به خوبی از خدمات آن آگاهی داشته باشید. بد نیست بدانید خدمات بلیط های بیزنس‌کلاس و فرست‌کلاس تنها مربوط به طول پرواز و داخل هواپیما نمی‌شوند. البته شرکت های هوایی مختلف خدمات مخصوص به خودشان را دارند اما بعضی از آن‌ها ترانسفر رفت و برگشت نیز برای مسافران بیزنس‌کلاس و فرست‌کلاس در نظر گرفته‌اند.

بلیط هواپیما

تفاوت اصلی بلیط هواپیماهای فرست‌کلاس و اکونومی چیست؟

در واقع این تفاوت قیمت بلیط هواپیمای فرست‌کلاس و اکونومی و همین طور بیزنس‌کلاس، به خدماتی خارج از پرواز نیز مربوط می شود. مسافران فرست‌کلاس و بیزنس‌کلاس در صف‌های طولانی نمی‌ایستند و سالن انتظاری مجزا برایشان وجود دارد. البته فرست‌کلاس و بیزنس‌کلاس با یکدیگر تفاوت دارند.

به عنوان مثال در بعضی شرکت ها مسافران بیزنس‌کلاس تنها سالن انتظار جداگانه‌ای دارند اما از مسافران فرست‌کلاس پذیرایی نیز می‌شود. همین‌طور مسافران پروازهای فرست‌کلاس و بیزنس‌کلاس، هم در هنگام سوار شدن و هم در هنگام پیاده شدن نسبت به سایر مسافران اولویت دارند.

البته قابل توجه ترین تفاوت کلاس‌های پروازی، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های ارائه شده است. پروازهای اکونومی شامل یک وعده غذایی و یک نوشیدنی می شوند. غذای این کلاس برای تمام مسافران یکسان است و معمولاً به صورت سرد و بسته بندی شده سرو می شود. در حالی که در پروازهای فرست‌کلاس، منویی در اختیار مسافر قرار می گیرد و مسافر می تواند علاوه بر وعده اصلی غذا از میان وعده نیز استفاده کند.

ویژگی‌های غذاهای بلیط اکونومی

وعده های غذایی بیزنس‌کلاس توسط آشپزهای بین المللی طبخ می شود که تفاوت مزه چشم گیری با غذاهای  بلیط‌های اکونومی دارد. در بعضی از خطوط هوایی، این غذاها و پذیرایی به گونه ای است که انگار در یک رستوران لوکس مشغول غذا خوردن هستید.

با مقایسه قیمت بلیط هواپیمای فرست‌کلاس و اکونومی و البته بیزنس‌کلاس، به خوبی متوجه خواهید شد باز هم باید با یکدیگر تفاوت هایی داشته باشند. پرواز فرست‌کلاس به عنوان گران‌ترین بلیط هواپیما در هر خط هوایی بهترین و راحت‌ترین صندلی‌ها را نیز دارد.

بعد از آن پروازهای بیزنس‌کلاس در عالی‌ترین جایگاه قرار دارند و در رتبه‌های پایین‌تر، پرمیوم اکونومی و در نهایت پرواز اکونومی قرار دارد. قیمت پروازهای فرست‌کلاس دو برابر پروازهای اکونومی و گاهی حتی بیشتر نیز هست. بنابراین نه تنها کیفیت غذا بلکه باید صندلی‌تان به اندازه کافی راحت باشد. صندلی‌های فرست‌بیزنس‌کلاس و فرست‌کلاس به ترتیب فضای بیشتری دارند و همین‌طور راحت‌تر هستند. بسیاری از صندلی‌های این کلاس‌ها تا حد زیادی به حالت افقی قابل تغییر هستند تا مسافران راحتی بیشتری در طول پرواز داشته باشند.

البته در بعضی از شرکت‌های هواپیمایی، خدمات فرست‌کلاس حذف‌ شده‌اند و تنها دو سطح اکونومی و بیزنس‌کلاس و یا سه سطح اکونومی، پریمیوم اکونومی و بیزنس‌کلاس وجود دارند. این موضوع هم می تواند به دلیل قیمت‌های بالای بلیط‌های فرست‌کلاس باشد و هم این که بعضی شرکت‌ها آنقدرها هم که باید خدمات مناسب و ویژه‌ای برای سطح فرست‌کلاس ندارند.

این موضوع بیشتر از همه در پروازهای داخلی دیده می شود. آژانس «سفرمی» در صفحه‌ای جداگانه امکان مقایسه قیمت انواع بلیط را براساس کلاس آن‌ها فراهم کرده است. با مقایسه انواع بلیط‌ها می توانید از جزئیات خدمات و البته قیمت دقیق‌تر آن‌ها اطلاع پیدا کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۳ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…