آیا می دانید ماده فیل ۱۸ تا ۲۲ ماه باردار است؟

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با اینکه انسان‌ها دوره بارداری نسبتا طولانی دارند اما بسیاری از حیوانات وجود دارند که دوره بارداری طولانی‌تری از انسان‌ها دارند.
طولانی ترین دوره بارداری

حیوانات مختلف در دنیا زمان بارداری متفاوتی دارند که برخی از آن‌ها دارای طولانی‌ترین دوره بارداری در دنیا هستند. جنس ماده انسان یکی از طولانی‌ترین دوره های بارداری را در بین موجودات زنده دارد اما برخی از حیوانات نیز هستند که مدت زمان طولانی بارداری را تجربه می کنند. یکی از عوامل طولانی شدن بارداری، اندازه و سایز فرزندان می باشد اما عوامل دیگری نیز دخیل هستند. در این مطلب از مجله دلتا حیواناتی معرفی شده‌اند که طولانی ترین دوره بارداری را تجربه می‌کنند.

طولانی ترین دوره بارداری

گاو دریایی

این جانور غول پیکر نوزادش را نزدیک به ۱۳ ماه در رحم خود حمل می‌کند. نشستن طولانی مدت در آب به کاهش وزن اضافی کمک می‌کند. صبر یک گاو دریایی مادر واقعا جای احترام و گاها تعجب و شگفتی دارد.

حیواناتی با طولانی ترین دوره بارداری

کرگدن

شاید تعجب آور نباشد که کرگدن‌ها به دلیل بزرگ بودن‌شان حدود ۱۸-۱۵ ماه دوره بارداری دارند. این دوره بارداری طولانی، مانع از آن می‌شود که جمعیت این حیوان خیلی زیاد شود. هر ۵ گونه از کرگدن‌ها در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند و آسیب پذیر هستند.

حیواناتی با طولانی ترین دوره بارداری

 گراز دریایی

گراز دریایی طولانی‌ترین دوره بارداری را در بین گروه باله پایان دارد. این جانور بچه‌های خود را به مدت ۱۵-۱۶ ماه نگه می‌دارد. خوک‌های دریایی و شیرهای دریایی به ترتیب جنین خود را برای ۳۳۰ و ۳۵۰ روز حمل می‌کنند. گراز دریایی طولانی‌ترین زمان تولید نسل را در بین باله پایان دارد.

فیل

فیل‌ها طولانی‌ترین دوره بارداری را در بین تمام پستانداران دارند. آن‌ها بچه‌های خود را ۱۸-۲۲ ماه در رحم‌شان حمل می‌کنند. از آن جا که فیل‌ها عظیم‌ترین حیوانات زنده دنیا در خشکی هستند و بزرگترین مغز را دارند، پیشرفت‌های زیادی برای آن‌ها در رحم وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حقایق باورنکردنی از زندگی حیوانات را بخوانید.

 

 

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۲:۰۳ ب٫ظ

    هر۵ مورد

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۹ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…