خودروهای برقی را بیشتر بشناسیم!

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه ما شاهد رشد روز‌افزون خودروهای برقی و جایگزین‌‌ شدن آن‌ها به جای انواع ماشین‌های احتراقی هستیم.
خودروهای برقی

با توجه به محدودیت منابع سوخت طبیعی و مصرف زیاد آن توسط ناوگان حمل‌ونقل شهری، کره زمین با پدیده گرمایشی مواجه شده است که آسیبی جدی به محیط زیست در اثر مصرف سوخت طبیعی وارد می‌کند. راهکاری که توسط متخصصین صنعت خودروسازی ارائه شد، استفاده از خودروهای برقی است که البته با استقبال بالایی مواجه شد. برای آشنایی بیشتر در این مورد با مجله دلتا همراه باشید.

تفاوت بین خودروهای برقی (EV) و هیبریدی

ماشین‌های برقی EV برخلاف خودروهای هیبریدی که از ترکیب موتور الکتریکی و بنزینی در کنار هم بهره می‌برند، تنها با موتور برقی کار می‌کنند. این خودروها متفاوت از خودروهای هیبریدی هستند. ماشین‌های برقی که در انگلیسی با لفظ Electrificatied car شناخته می‌شوند، به گزینه‌های الکتریکی مجهز شده‌اند که درصدی از نیروی یک خودرو را از منابع برقی تامین می‌کند.

خودروهای برقی را بیشتر بشناسیم!
معمولا خودروهای هیبریدی در کنار موتور احتراقی خود، دارای یک موتور الکتریکی نیز هستند و با خودروهای صرفا برقی متفاوت هستند. این خودروها الزاما تمام الکتریک نیستند و انرژی خود را با استفاده از یک موتور الکتریکی و باتری‌های وابسته به آن تامین می‌کنند؛ باتری‌ها انرژی لازم برای سیستم محرکه موتور برقی و همچنین تجهیزات دیگر را تامین می‌کنند.
عیب بزرگی که در خودروهای برقی می‌توان به آن اشاره کرد، وابستگی صد در صد ماشین به باتری است که ظرفیت و چگالی آن با سوخت‌های طبیعی قابل قیاس نیست؛ امید می‌رود که با پیشرفت تکنولوژی این مشکل نیز برطرف شود.
خودروهای برقی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در حین توقف‌های کوتاه، موتور احتراقی خاموش شده و از سوزاندن سوخت و تولید co2 بیشتر ممانعت به عمل می‌آورد. این خودروها دارای قیمت به‌ نسبت پایینی هستند و آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند؛ همچنین هنگام حرکت با این نوع ماشین‌ها، شما هیچ سر و صدایی را احساس نخواهید کرد. در میان برندهای خودروساز برقی، رنو، نیسان، جک، هیوندای و …  پرچم‌دار تولید ماشین‌های برقی محسوب می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب حوادث جالب نجوم و فضا در سال ۲۰۲۱ را در مجله دلتا بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…