دریاچه‌ای با ۲ میلیون عروس دریایی!

۹
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دریاچه عروس‌های دریایی در کشور پالائو یکی از اکوسیستم‌های منحصربه‌فرد کره زمین است که گردشگران و محققان بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.
دریاچه عروس های دریایی

میان آب‌های اقیانوس آرام، جمهوری پالائو واقع شده است. این کشور از ۳۰۰ جزیره مختلف تشکیل شده است که بیشتر آن‌ها غیرمسکونی هستند. شناخته‌شده‌ترین این جزایر، «ایل مالک» (Eil Malk) نام دارد. این جزایر مرجانی از جنگل‌های انبوه پوشیده شده‌اند. دریاچه‌های موجود در سطح این جزیره به وسیله شکاف در صخره‌های آهکی به اقیانوس راه دارند، اما از اکوسیستمی منحصربه‌فرد برخوردارند و یکی از آن‌ها به غنی‌ترین زیستگاه عروس‌های دریایی در کره زمین تبدیل شده است. با مجله دلتا همراه باشید تا با دریاچه عروس دریایی آشنا شوید.

دریاچه عروس دریایی پالائو

دریاچه عروس دریایی چگونه شکل گرفته؟

قدمت دریاچه عروس دریایی ۱۲ تا ۱۵ هزار سال تخمین زده می‌شود. بی‌تردید نخستین موجودات این دریاچه، از اقیانوس به آن وارد شده‌اند؛ اما به‌گونه‌ای متمایز تکامل یافته‌اند و این مکان را به اکوسیستمی منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند. تا جایی که تنها دو نوع «عروس دریایی طلایی» (Mastigias Papua) و «عروس دریایی ماه» (Aurelia Aurita) در این دریاچه یافت می‌شوند و از سایر عروس‌های دریایی جهان، حتی آن‌هایی که در همسایگی این دریاچه هستند، متفاوتند. زیست‌شناسان به بررسی این عروس‌های دریایی می‌پردازند و آنان را به‌عنوان گونه‌ای خاص طبقه‌بندی می‌کنند.

دریاچه عروس دریایی چگونه شکل گرفته؟

عروس دریایی طلایی

عروس دریایی طلایی ظاهری غیرعادی دارد. این جاندار، دارای یک قسمت چتر مانند و چهار شاخک است. این عروس‌های دریایی با رنگ زرد روشن خود، در سطح آب جمع می‌شوند و به‌نوعی، رنگ آب را تغییر می‌دهند. از طرفی عروس دریایی ماه دارای رنگی شفاف است و طول ‌عمری غیرعادی دارد. این جانداران به‌جای رشد بیشتر، مجددا به‌ دوره پولیپ (نوزادی) باز می‌گردند و عمری جاودانه دارند.

عروس‌های دریایی طلایی، نزدیک به سطح آب زندگی می‌کنند؛ چرا که در قسمت‌های تحتانی دریاچه عروس دریایی ، اکسیژن کمتری وجود دارد. آنان همچنین در طول روز، بین نقاط مختلف دریاچه در حرکت هستند. در اوایل صبح، این جانداران از غرب به شرق نقل مکان می‌کنند و هنگام غروب خورشید، مجددا به‌سمت غرب باز می‌گردند. پس از غروب خورشید عروس‌های دریایی طلایی بار دیگر به شرق باز می‌گردند و شب را در آنجا سپری می‌کنند. علت این حرکت که برخلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام می‌شود، جذب مواد مغذی معلق در آب، شکار زئوپلانگتون‌ها و استفاده از نور خورشید است.

عروس های دریایی طلایی در دریاچه عروس دریایی

عروس‌ دریایی ماه

عروس‌های دریایی ماه شیوه زندگی متفاوتی دارند. آن‌ها تنها شب‌هنگام، زمانی که سخت‌پوستان کوچک در لایه‌های فوقانی دریاچه شناور می‌شوند، به سطح آب می‌آیند. از همین رو، عکس‌برداری از این‌گونه به سهولت امکان‌پذیر نیست.

گرچه از تعداد دقیق عروس‌های دریایی این ناحیه اطلاعات دقیقی در دست نیست، جانورشناسان آنان را تا دو میلیون عدد تخمین می‌زنند. همین موضوع، دریاچه عروس‌ دریایی را به یکی از جاهای دیدنی پالائو و جاذبه‌ های توریستی منحصربه‌فرد تبدیل می‌کند.

عروس های دریایی ماه در دریاچه عروس دریایی

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی، “چشم دنیا را در بلغارستان ببینید” را مطالعه کنید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ در ۴:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۳۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ در ۱:۳۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۱۰:۱۷ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۶:۵۳ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۹ اسفند ۱۳۹۹ در ۳:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…