برج شیطان، برجی اسرار آمیز و هولناک

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برج شیطان از نظر بومیان منطقه تنها یک بنای صخره‌ای غول پیکر نیست! افسانه‌ها و روایات متعددی در مورد این برج وجود دارد و در گذشته سرخپوستان این مکان را مقدس و فرازمینی می‌دانسته‌اند.
برج شیطان

در دشت‌های وسیع و هموار یکی از ایالت‌های آمریکا، برجی عظیم و بلندمرتبه خودنمایی می‌کند که شبیه به هیچ ساختمان و بنای دیگری نیست. این برج در واقع صخره‌ای بسیار عجیب، بلند و بسیار عریض است که از فاصله بسیار دور هم کاملا دیده می‌شود. بومیان منطقه معتقدند که شیطان در این برج زندگی می‌کند و به همین دلیل به آن نام برج شیطان را داده‌اند! اما این برج چطور ساخته شده و چرا این ظاهر عجیب و رمزآلود را دارد؟ با مجله دلتا همراه باشید تا با این صخره عجیب آشنا شوید.

نامگذاری برج شیطان

ریشه نامگذاری این برج به سال ۱۸۷۵ برمی‌گردد. در آن زمان افرادی برای کاوش و حفاری به منطقه تپه‌های سیاه آمدند. در واقع آن‌ها برای جستجوی طلا آمده بودند اما ناگهان با این صخره غول پیکر و ترسناک روبرو شدند و مبهوت زیبایی و ابهت آن شدند. وقتی آن‌ها از بومیان نام این صخره را پرسیدند آن‌ها نامی بومی را گفتند که به «برج شیطان» ترجمه شد. به این ترتیب نام این صخره به برج شیطان شهرت پیدا کرد.

نامگذاری برج شیطان

سرخپوستان چه نظری در مورد این برج دارند؟

برخی قبیله‌ها این برج را با نام خانه خرس می‌شناسند و معتقدند که شیارهای عجیبی که روی این برج وجود دارد در واقع رد پنجه‌های خرس گریزلی افسانه‌ای است. با این حال نام برج شیطان بیش از همه متداول شده و امروزه نیز به این نام شناخته می‌شود.

برج شیطان در آمریکا

برج شیطان، محل فرود فرازمینی‌ها

کسانی که اهل سینما و فیلم دیدن باشند احتمالا با دیدن این برج یاد فیلم «برخورد نزدیک از نوع سوم» ساخته استیون اسپیلبرگ می‌افتند. در واقع این برج در صحنه مشهور این فیلم به عنوان محل فرود فرازمینی ها نشان داده می‌شد و همین موضوع باعث شهرت جهانی این برج شد. البته احتمالا بسیاری از کسانی که این فیلم را تماشا کردند نمی‌دانستند که این برج عجیب و غریب واقعا در یکی از ایالت‌های آمریکا وجود دارد و نامی ترسناک هم دارد!

برج شیطان، محل فرود فرازمینی‌ها

آیا برج شیطان یک آتشفشان قدیمی است؟

برخی معتقدند که این برج در حقیقت یک آتشفشان خاموش است. اما زمین‌شناسان این موضوع را قبول ندارند و بیشتر معتقدند که این صخره عظیم از فوران سنگ‌های مذاب یا ماگما تشکیل شده که به دلایلی از سطح زمین به بیرون نفوذ کرده‌اند. در طول سال‌ها فرسایش و پدیده‌های طبیعی مثل باد و باران و سیل این صخره را شکل داده و آن را به صورت برجی عظیم و مهیب درآورده است. دانشمندان تخمین می‌زنند که شکل‌گیری برج شیطان حدود ۵۰ میلیون سال پیش اتفاق افتاده است و فرسایش آن نیز از ۵ تا ۱۰ میلیون سال پیش شروع شده است.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۵۰ ب٫ظ

    خیلی هیجان انگیزه

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ در ۳:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…