پاداش بازنشستگی به چه صورت تعیین می‌شود؟

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاداش بازنشستگی در حقیقت نوعی حمایت مالی از جانب دولت است که برای کارکنان دستگاه‌های دولتی پس از دوره کاری و بازنشسته شدن آن‌ها به آنان تعلق می‌گیرد.
نحوه تعیین پاداش بازنشستگی

بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند تا برای افرادی که مشغول به کار و فعالیت در این سازمان‌ها هستند، به هنگام بازنشستگی آن‌ها را مورد حمایت قرار داده و با استفاده از منابع داخلی خود به تامین امنیت مالی کارکنان بازنشسته پرداخته و علاوه بر این با پرداخت مبلغی به عنوان پاداش بازنشستگی به این افراد به فراهم کردن رفاه حداقلی برای ادامه زندگی آن‌ها کمک کنند. در این نوشتار از مجله اینترنتی دلتا به بررسی نحوه تعیین پاداش بازنشستگی ‌می‌پردازیم.

نحوه تعیین پاداش بازنشستگی

اگر فردی ۳۵ سال در دستگاه‌ها و اداره‌های دولتی کار کرده و سابقه خدمت داشته باشد، حقوق بازنشستگی او بر اساس ۳۰ سال خدمت معین و به ازای ۵ سال بیشتری که فرد به اداره یا دستگاه مربوطه خدمت رسانی کرده است، ۵.۱۲ درصد به حقوق او اضافه می‌شود. پاداش بازنشستگی نیز به اندازه حقوق یک ماه خدمت به ازای سنوات بازنشستگی افراد است. به بیان بهتر به ازای هر سال کاری که فرد برای دستگاه‌های دولتی مشغول به کار بوده به اندازه یک ماه حقوق بیشتر در نظر گرفته می‌شود. (برای خواندن مطالب بیشتر حقوقی به مجله حقوقی دلتا مراجعه کنید)

البته لازم است به این نکته توجه داشت که به تعداد سال‌های اضافه بر ۳۰ سالی که فرد کار می‌کند، دیگر پاداش بازنشستگی به او تعلق نمی‌گیرد. بر اساس ماده ۷۶ قانون مدیریت خدمات کشوری، حقوق تمامی بازنشستگان باید با پیشنهاد سازمان مربوطه (سازمان بازنشستگی کشور) تعیین شود و باید دقت داشت که حداکثر و سقف حقوق نباید از ۷ برابر حقوق ثابت و فوق العاده بیشتر شود. میزان حقوق بازنشستگی مستخدمین رسمی عبارت است از متوسط حقوق پایه آنان ضرب در سنوات خدمت مشروط بر اینکه حقوق‌ بازنشستگی آنان از آخرین حقوق دریافتی قبل از بازنشستگی تجاوز نکند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر طلبکار می‌تواند حقوق بازنشستگی را توقیف کند؟ را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ دی ۱۳۹۹ در ۳:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ دی ۱۳۹۹ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۹ در ۵:۵۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۸:۵۴ ب٫ظ

  5. ستایش

    ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۲:۴۳ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

    • ناشناس

      ۱۳ دی ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …