آب‌تنی در چشمه‌های پنبه‌ای! (+ویدیو)

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی ترکیه که توجه بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی این کشور را به خود جلب کرده ‏است پاموکاله است. استخرهای آب گرم طبیعی طبقاتی به رنگ سفید، جذابیت خاصی دارند و منظره‌ای چشم نواز را ایجاد ‏کرده‌اند. پاموکاله جایی است که همیشه پر از بازدیدکننده است.‏
چشمه های آب گرم پاموکاله

معجزه طبیعت، بهشت سفید و قلعه پنبه‌ای؛ چشمه‌ های آب گرم پاموکاله را با این عبارات وصف می‌کنند. پاموکاله، جزو ده تراس آبی جهان، آن‌چنان زیبا بود که در سال ۱۹۸۸ به ثبت یونسکو رسید. اما چرا پاموکاله منحصر به فرد است؟ امروز در مجله دلتا درباره این نقطه توریستی ترکیه صحبت می‌کنیم.
بهشت سفید و قلعه پنبه‌ای پاموکاله

پاموکاله چگونه شکل گرفت؟

پاموکاله بیش از هر چیز به تراس‌های پنبه مانندش معروف است. این تراس‌ها در واقع از ته نشین شدن مواد معدنی موجود در چشمه‌ها شکل گرفته که در واقع در اثر فعالیت آتش فشان ایجاد شده است. این نوع حوضچه‌ها کم و بیش در سراسر جهان دیده می‌شوند. نمونه آن را در باداب سورت خودمان می‌توانید ببینید. برای دیدن سایر نقاط توریستی ایران و جهان، همراه مجله گردشگری دلتا باشید.
آب‌های درمانی پاموکاله

چرا چشمه‌‌های آب گرم پاموکاله در میان گردشگران پرطرفدار است؟

زیبایی طبیعی و خواص درمانی بیش از هرچیزی پاموکاله را در میان گردشگران پرطرفدار کرده است. آب‌های درمانی پاموکاله برای درمان چاقی، روماتیسم، بیماری‌های پوستی و… مفید است و تازگی و جوانی را به ارمغان می‌آورد.

در اطراف چشمه‌های آب گرم پاموکاله چه می‌بینیم؟

هیراپولیس
در اطراف چشمه‌های آب گرم تراورتنی به خاطر موقعیت مناسب جغرافیایی، آثار طبیعی و تاریخی بی‌شماری دیده می‌شود. مثلا در نزدیکی چشمه‌های پاموکاله شهر باستانی هیراپولیس به یادگار مانده که قدم زدن در آن دوران روم باستان را تداعی می‌کند.
هیراپولیس

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر جاذبه های ترکیه “ساکاریا؛ شهر ناشناخته‌ی ترکیه” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۳۱ ب٫ظ

    زیبا و جالب

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…