نابودی کرونا در ۳۰ ثانیه از روی سطوح با پلاسمای سرد

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مهندسان و دانشمندان دانشگاه «کالیفرنیا، لس آنجلس» (UCLA) تکنیک جدیدی را به نمایش گذاشته‌اند که می‌تواند ویروس کرونا را در مدت ۳۰ ثانیه روی سطوح نابود کند. این تکنیک از پلاسمای سرد اتمسفری با دمای نزدیک به اتاق استفاده می‌کند.
نابودی کرونا

محققان اعلام کرده‌اند که برای اولین بار پلاسمای سرد توانسته به صورت موثر و سریع سطوح آلوده به ویروس کووید-۱۹ را ضدعفونی کند. با توجه به اینکه ویروس کرونا می‌تواند برای ده‌ها ساعت روی سطوح مختلف زنده بماند، دستاورد جدید دانشگاه UCLA اهمیت بالایی برای کاهش سرعت شیوع این بیماری دارد. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره چگونگی نابودی کرونا با این تکنولوژی می خوانید.

نابودی کرونا پلاسمای سرد

محقق اصلی این مقاله، «ریچارد ویرز» نتایج آزمایش‌ها را هیجان‌انگیز توصیف و عنوان کرده این تکنیک نشان‌دهنده پتانسیل پلاسمای سرد اتمسفری به عنوان راهی ایمن و موثر برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا از طریق سطوح مختلف است.

پلاسمای مورد استفاده در این آزمایش با پلاسمای خون متفاوت است. پلاسمای موجود در این پژوهش یک گاز با بار الکتریکی است که به عنوان حالت چهارم ماده شناخته می‌شود.

پلاسما دارای الکترون‌ها و یون‌های باردار در ترکیب اولیه خود است. پلاسمای مورد استفاده در آزمایش اخیر، از قرارگیری هوا و گاز «آرگون» در معرض یک میدان الکتریکی قوی در میان الکترودهای درون یک اسپری جت ساخته شده توسط پرینتر سه بعدی، خلق شده است.

این جت هوای اطراف را یونیزه کرده و آن را به یک پلاسمای سرد اتمسفری برای نابودی کرونا در ۳۰ ثانیه تبدیل می‌کند. این تیم به نتایج مشابهی روی پنبه ماسک صورت، چرم توپ بسکتبال، فوتبال و بیسبال دست پیدا کرده است. این چرم برای آزمایش کارایی ضدعفونی کردن تجهیزات ورزشی و شبیه‌سازی سطح زبر و چروک پوست استفاده شد.

محققان بر این باورند که پلاسمای سرد اتمسفری یک کاندید برای نابودی کرونا در هنگام انتقال از طریق هوا است، البته برای اثبات این موضوع باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد. این پژوهش با حمایت دفتر تحقیقات علمی نیروی هوایی آمریکا، مدرسه پزشکی «دیوید گفن» و موسسه تحقیقات سلول‌های بنیادی «Broad» انجام شده است.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطلب «پس از ابتلا به کووید ۱۹ بوی غذاها نامطبوع می‌شود؟» را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۱۰ ب٫ظ

  2. پریسا

    ۲ دی ۱۳۹۹ در ۰:۵۱ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱ دی ۱۳۹۹ در ۸:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۳۸ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۸:۳۰ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۳ آذر ۱۳۹۹ در ۲:۳۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…