عجیب ترین معبد جهان را بشناسید

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترسناک‌ترین و خطرناک‌ترین معبد جهان در کشور چین واقع در استان شان شی چین، ۴۰۲ کیلومتری شهر بیجینگ ساخته شده است.
معبد شوان کونگ

کوه “هنگ شان” که معبد در آن قرار گرفته، از کوه‌های معروف و جزو ۵ کوه مقدس چین می‌باشد و از مناظر زیبای طبیعی برخوردار است. سازه معبد قدیمی است و دارای پله‌های بسیار شیب‌دار و مجاری باریک است که به گفته گردشگران گیج کننده و در عین حال شگفت‌انگیز هستند! با مجله دلتا همراه شوید تا بیشتر درباره معبد شوان کونگ بدانید.

چرا معبد شوان کونگ ترسناک است؟

۱۵۰۰ سال از ساخت این معبد عجیب و ترسناک می‌گذرد. گردشگرانی که از این معبد دیدن کرده‌اند هر لحظه انتظار فرو ریختن این معبد را میکشند، زیرا این معبد طوری ساخته شده که انگار از کوه آویزان شده است! اما این معبد به وسیله چوب‌های باریکی که داخل صخره قرار گرفته‌اند، محکم نگه داشته شده است. همچنین داخل معبد مجسمه‌های از جنس مس و آهن نیز وجود دارد. تدابیری که برای ساخت معبد Xuankong اندیشیده شده است آن را از بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله در امان نگه داشته است.

چرا معبد شوان کونگ ترسناک است؟

ساختار معبد شوان کونگ چگونه است؟

بهتر است بدانیم که همه سنگینی و وزن این معبد هم به عهده این ستون‌های چوبی (چوب بلوط) نیست. شاید در نگاه اول اینگونه به نظر برسد اما در حقیقت، بر روی دیواره‌ای که معبد بر روی آن ساخته شده است، برآمدگی‌هایی به صورت سکوهای کوچک سنگی وجود دارد که این  سکو‌ها برای محکم نگه داشتن ستون‌های چوبی ساخته شده‌اند و این در حالی است که  تنها بخشی از سکوها در قسمت بیرونی معبد قابل مشاهده است. با همه این تفاسیر معبد Xuankong به دلیل معلق بودن و شرایط قرارگیری خاص آن در کشور چین مشهور شده است.

ساختار معبد شوان کونگ چگونه است؟

 داخل معبد شوان کونگ چگونه است؟

داخل معبد متشکل از ستون‌ها ، مجسمه‌ها و راهرو‌های تو در تو چوبی است. دو ساختمان به صورت شمالی و جنوبی داخل معبد را تشکیل می‌دهند. هر دو ساختمان شمالی و جنوبی سه طبقه و دارای سه سالن هستند. در این سالن‌ها مجسمه‌های مربوط به ادیان قدیمی چین نگه‌داری می‌شوند. سالن‌ها با پرتوهای متقاطع چوب بلوط در صخره لنگر انداخته‌اند و به صورت شاخه‌های بریده شده در صخره شکاف ایجاد کرده‌اند.

داخل معبد شوان کونگ چگونه است؟

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با مقاصد گردشگری بیشتر می‌توانید “دیوار چین؛ سازه‌ای پر رمز و راز” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۴:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…