بزرگترین کتابخانه جهان کجاست؟

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عاشقان کتاب احتمالاً همیشه با این سؤال روبرو شده‌اند که بزرگ‌ترین کتابخانه جهان چه نام دارد و کجاست؟
کتابخانه کنگره کتابخانه کنگره آمریکا

کتابخانه‌ها برای هزاران سال مهم‌ترین و بزرگ‌‌ترین مخازن دانش بشری بوده‌اند. کتابخانه‌ها در طول تاریخ همواره با کلکسیونی از کتاب‌ها، اسناد دولتی و دیگر منابع علمی پر شده‌اند. بزرگترین کتابخانه‌های دنیا امروزه نیز همچنان پرطرفدارند و سالانه از شمار بالایی دانشجو و محقق علمی میزبانی می‌کنند و پیوسته در حال توسعه‌ی منابع کتابخانه‌ای خود هستند. در مجله دلتا کتابخانه کنگره آمریکا را معرفی می‌کنیم.

کتابخانه کنگره آمریکا

با بیش از ۱۶۷ میلیون اثر در کلکسیون خود، کتابخانه کنگره ملی آمریکا لقب بزرگ‌ترین کتابخانه جهان را به خود اختصاص داده است. کتابخانه کنگره، به‌طور رسمی کتابخانه ملی ایالات متحده محسوب می‌شود و میزبان برخی از مهم‌ترین اسناد دولتی است. این کلکسیون از بیش از ۳۹ میلیون نسخه کتاب و دیگر آثار چاپی، ۳.۶ میلیون اسناد ضبط‌شده، ۱۴.۸ میلیون قطعه عکس، ۵.۵ میلیون نقشه، ۸.۱ میلیون قطعه نت موسیقی و ۷۲ میلیون دست‌نوشته تشکیل شده است.

کتابخانه کنگره کتابخانه کنگره آمریکا

کتابخانه کنگره آمریکا علاوه بر اینکه مرکزی تحقیقاتی و مخزنی برای نگهداری کتب مختلف است، همچنین اجازه چاپ و نشر کتاب‌ها در آمریکا را نیز صادر می‌کند. مجوزهای صادرشده از سوی این کتابخانه برای حق چاپ و نشر نویسندگان و مؤلفان آمریکایی به چند صد هزار مورد در سال می‌رسد.

کتابخانه کنگره آمریکا

گنجینهٔ کتب فارسی این کتابخانه حاوی کتب ارزشمندی همچون نسخه‌های خطیِ کتاب‌های اسکندرنامه نظامی گنجوی، سفرنامۀ ناصرالدین شاه قاجار، و تفسیر سیزده‌جلدی مثنوی مولانا جلال‌الدین رومی، اثر محمدتقی جعفری است.

آیا می دانستید؟

کتابخانه کنگره دارای بزرگ‌ترین کلکسیون از کتاب‌های نایاب در آمریکای شمالی و بزرگ‌ترین کلکسیون کتاب‌های قرن پانزدهمی در نیمکره‌ی غربی است.

  • تعداد کتب و اسناد در حال نگهداری: ۱۶۷ میلیون
  • مکان: واشنگتن، آمریکا
  • تعداد بازدید سالانه: حدود ۱.۹ میلیون نفر
  • سال تأسیس: ۲۴ آوریل ۱۸۰۰

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری “کافه پروکوپ ؛ قدیمی ترین کافه جهان کجاست ؟” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۳۹۹ در ۱۱:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…