ربات معمار! + تصاویر

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

ربات‌ها امروزه برای کاربردهای گوناگون طراحی شده‌اند و با پیشرفت علم و تکنولوژی هر روز شاهد اختراع انواع مختلفی از این رباتها هستیم. این فناوری بشر تا جایی پیش رفته که شاید بتوان گفت طی چند سال آینده، این رباتها تمامی امور انسانها را به دست خواهند گرفت.

ربات معمار

به گزارش مجله دلتا، یکی دیگر از اختراعات بشر در این حوزه، ساخت رباتی است که می‌تواند در کمتر از سه روز خانه بسازد. این ربات که «Hadrian X» نام دارد از یک بازوی ۳۰ متری تشکیل شده که به کامیونی متصل است.

عملکرد این ربات به این صورت است که یک مدل سه‌بعدی CAD خانه، به سیستم وارد می‌شود سپس بر اساس دستورالعمل‌هایی که به آن داده می‌شود این ربات، آجرها را برش داده و روی هم قرار می‌دهد.

«Hadrian X» قابلیت جابه‌جایی ۱۰۰۰ آجر در ساعت را دارد و از دیگر کارهای آن می توان به ساخت درب‌ها، پنجره‌ها و کانال‌ها برای سیم کشی برق و لوله‌کشی اشاره کرد.

البته فقط قرار دادن آجرها روی‎هم و ساخت در و پنجره، قابلیتهای این ربات نیست. «ربات معمار» از طریق لوله‌ای که به بازوی این دستگاه وصل است  لایه‎ای نازک  از ملات  و دیگر مصالح چسبنده  را بین آجرها  می‌ریزد و سپس قطعات را روی‎هم می‎گذارد.

ربات معمار

زمانی که در سال ۲۰۱۵ این ربات توسط شرکت« Fastbrick» معرفی شد توجه شرکت «کاترپیلار» را به این طرح جلب کرد و دو شرکت برای ساخت این ربات  با یکدیگر، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

شایان ذکر است «کاترپیلار» ۲ میلیون دلار برای این فناوری سرمایه‌گذاری و اعلام کرده است که در صورت توافق و رضایت سهامداران، این مبلغ را به ۱۰ میلیون دلار افزایش خواهد داد.

همکاری «فست بریک» و «کاترپیلار» با یکدیگر فقط به ساخت ربات محدود نمی‌شود بلکه در توسعه، تولید، فروش و خدمات فناوری آجرچینی با یکدیگر همکاری خواهند داشت. این دو شرکت هم اکنون در پی  یافتن روش‌های جدید برای استفاده از این ربات در ساخت و ساز در کشورهای مختلف هستند.

پیش بینی می‌شود در صورتی که رباتهای معمار وارد بازار جهانی شوند جای کارگران ساختمانی را خواهند گرفت و شاهد افزایش بیکاری در برخی از شهرها خواهیم بود.

کارگران ساختمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…