باغ وحش انسانی در جزیره سنتینل

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جزیره سنتینل شمالی در خلیج بنگال در اقیانوس هند، یکی از دورافتاده‌ترین و منزوی‌ترین جزایر کره زمین است.
باغ وحش انسانی

جزیره سنتینل

جزیره سنتینل شمالی یکی از جزایر آندامان در خلیج بنگال است. جمعی از مردمان بومی، مشهور به سنتینلی‌ها در این جزیره زندگی می‌کنند. سنتینلی‌ها از هر گونه رابطه با مردمان دیگر دوری کرده و با دنیای مدرن ارتباطی نداشته‌اند. بدین ترتیب دولت هندوستان کل جزیره را که تقریبا به میزان جزیره لاوان است و آب‌های اطراف آن تا سه مایل از جزیره را منطقه ممنوعه اعلام نموده است. با این نوشتار از مجله دلتا همراه باشید.

جزیره سنتینل کجاست؟

در هندوستان حدود ۱۲۰۰ جزیره وجود دارد. این جزیره‌ها، به دلیل دارا بودن صخره‌های زیبا، سواحل مرجانی، کوه‌های آتش‌فشانی و طبیعت دیدنی توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کنند.

جزیره سنتینل

زبانی که آن‌ها با هم صحبت می‌کنند شباهتی به زبان‌های ساکنین جزایر اطراف ندارد و می‌توان گفت که آنها جز قدیمی‌ترین قبایلی‌اند که تا به حال مشاهده شده است. از شیوه زندگی ساکنین آن اطلاعاتی در دسترس نیست و ادعایی مبنی بر آدم‌خوار بودن اهالی جزیره وجود دارد.

واکنش دولت هندوستان در رابطه با جزیره سنتینل

دولت هندوستان بارها تلاش نمود تا با مردم این جزیره ارتباط برقرار کند ولی با حساسیت و واکنش بیش از حد آن‌ها روبرو شد. بنابراین، دولت هندوستان اعلام کرد هیچ کس به منظور ماهیگیری و گردشگری حق نزدیک شدن بیش از ۳ مایل به این جزیره را ندارد. زیرا ساکنین این جزیره تمایلی به خوشامدگویی به توریست‌ها ندارند و اغلب کسانی که به این جزیره پا گذاشته‌اند، زندانی یا کشته شده‌اند. دلیل دیگر منع دولت هندوستان، این است که بدن افراد این قبیله در برابر انواع بیماری‌، ایمن نیست و ممکن است مردم آن به بیماری‌های خطرناکی دچار شوند.

جزیره ممنوعه سنتینل

“جزیره سنتینل” معروف به باغ وحش انسانی

طی سال‌های متمادی، افراد زیادی برای برقراری ارتباط و دوستی با افراد ساکن در این جزیره و دعوت آنها به ادیان مختلف وارد جزیره سنتینل شدند ولی با استقبالی نظیر انسان‌های اولیه روبرو شدند. به همین دلیل، این جزیره به باغ وحش انسانی مشهور گشته است.

جزیره آدم خوارها

اولین ارتباط صلح‌آمیز با مردم “جزیره سنتینل”

یکی از مدیران مرکز مطالعات انسان‌شناسی هند به نام پاندیت در سال ۱۹۹۱ توانست اولین ارتباط صلح‌آمیز را با سنتینلی‌ها برقرار کند که ۶ سال بعد این ارتباط قطع شد.

پیشنهاد مطالعه : برای مطالعه بیشتر نوشتار “آیا قبایل آدمخوار هنوز هم وجود دارند؟” را بخوانید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۱ در ۲:۱۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…