نقشه راه بازگشت انسان به ماه

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ناسا در گذشته رسما پروژه «آرتمیس» را معرفی کرده بود که طی آن اولین زن روی ماه پا می‌گذارد. اخیرا این آژانس فضایی جزییات بازگشت انسان به ماه را منتشر کرده است.
Artemis Program نقشه راه بازگشت انسان به ماه

ناسا از نقشه راه خود برای بازگشت انسان به ماه پرده برداشت

ناسا اعلام کرده تا سال ۲۰۲۴ دوباره بشر پا روی ماه می‌گذارد، با این حال برخی از متخصصان هوا و فضا این بازه زمانی را بسیار کوتاه و دستیابی به این هدف را تقریبا غیرممکن می‌دانند. حالا این آژانس فضایی نقشه آرتمیس را منتشر کرده که شامل یک فایل PDF حاوی جزئیات نحوه بازگشت انسان به ماه هیجان‌انگیز می‌شود. در ادامه این مطلب از مجله دلتا درباره پروژه آینده ناسا بیشتر بخوانید.

«جیم برایدنستاین» به عنوان مدیر ناسا اعلام کرده که این آژانس در ماه‌های اخیر بیشتر برنامه‌های اکتشافی خود را پایه‌گذاری کرده و همچنان به اصلاح بودجه و همچنین معماری این برنامه ادامه می‌دهد.

در سند منتشر شده از سوی ناسا شاهد نمایش پیشرفت‌های این آژانس فضایی تا به امروز هستیم و همچنین ماموریت‌های اصلی در آن شناسایی شده‌اند. در حالی که با برخی اطلاعات و جزئیات این برنامه آشنا هستیم، سند اخیر یک دید کلی از دستاوردهای ناسا مانند آزمایش‌های «Orion» و «SLS» به ما می‌دهد.

نقشه بازگشت انسان به ماه

در این سند درباره آزمایش‌هایی که فضانوردان هنگام رسیدن به ماه انجام خواهند داد و همچنین نمونه‌هایی که باید جمع آوری کنند، توضیح داده شده است. ناسا در این سند جزئیاتی درباره نقش «دروازه ماه» در زمینه حضور دائمی انسان روی ماه منتشر کرده که شامل نحوه تامین نیازهای پایه فضانوردان می‌شود.

ناسا برای علاقه‌مندان به برنامه آرتمیس جزییات بیشتری درنظر گرفته که شامل تست این آژانس در طی ماموریت «آرتمیس II» می‌شود. آرتمیس II اولین پرواز این برنامه خواهد بود که فضانوردان را راهی ماه می‌کند.

این آزمایش جدید برای ارزیابی توانایی‌های کنترل دستی Orion و سخت افزارهای و نرم افزارهای مربوطه انجام خواهد شد. این تست اطلاعاتی در اختیار ناسا قرار می‌دهد که نمی‌تواند از آماده‌سازی‌های روی زمین به دست آورد و نیاز به یک ماموریت واقعی فرود روی ماه دارد.

در دیگر مقاله فضایی مجله دلتا بخوانید: «آزمایش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک توسط اسپیس‌ایکس»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…