کانکس‌ جایگزین خانه می‌شود؟

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کانکس‌ جایگزین خانه می‌شود؟ پیش‌بینی می‌شود استفاده از کانکس به‌جای ساختمان به‌زودی بر بازار مسکن تاثیری به‌سزا بگذارد. کانکس به تازگی وارد میدان رقابت با خانه‌‎سازی رایج شده و به‌ دلیل سازگاری بیشتر با شرایط زندگی امروز رقیبی سرسخت هم از کار درآمده است.

به گزارش مجله‌ی دلتا، به نقل از شهروند قیمت پایین و زمان کوتاه ساخت، امنیت بالا در برابر زلزله و آتش‌سوزی و قابلیت حمل‌ و نقل کانکس در کنار سایر ویژگی‌های منحصر به فردش باعث شده است کانکس‌سازی رونق بگیرد.

خانه‌‎های مجاز بی‌مجوز

برگ برنده‌ی کانکس در رقابت با ساخت و سازهای رایج در این است که برای داشتن یک کانکس دریافت هیچ مجوزی لازم نیست. در عین حال که می‌توان کانکس‌ را درست مثل خانه در متراژها و با مواد و تعداد اتاق‌های دلخواه طراحی کرد و ساخت، نیازی هم نیست مراحل اداری طاقت‌فرسا را بگذرانید یا هزینه‌‌ای هنگفت را برای تهیه‌ مصالح و کارگر و بنا صرف کنید.

این امر درباره کسانی که توانایی اقتصادی خوبی برای ساخت خانه ندارند یا از انجام دادن معاملات ملکی گریزان هستند، فرصتی مغتنم است.

 

کانکس‌ جایگزین خانه می‌شود؟

 

خانه‌هایی که روی زمین راه می‌روند

کانکس‌های سیار یا متحرک یکی دیگر از انواع کانکس‌هایی هستند که قابلیت جا‌به‌جایی‌شان کارآیی خاصی به آن‌ها می‌دهد. ارزش واقعی کانکس متحرک، در ارائه خدمات‌‌ اجتماعی بیشتر مشخص می‌شود.

حضور کانکس‌های نوروزی، امداد و نجات یا هلال احمر در جاده‌ها و کانکس‌هایی که برای استراحت مسافران در راه‌ها قرار داده می‌شود، نیازهای اجتماعی ضروری را برطرف می‌کند و به کانکس ارزشی مضاعف می‌بخشد.

 

uu کانکس‌ جایگزین خانه می‌شود؟

 

کانکس‌های آپارتمانی و چندقلو

در فضاهای محدود به‌ویژه در فضاهای اداری، این امکان وجود دارد که یک یا چند کانکس روی هم قرار بگیرند و با پلکان به یکدیگر مربوط شوند.

هم‌چنین در یک فضای وسیع مثل حیاط ویلا می‌توان کانکس‌های دو یا چندقلو را در کنار هم قرار داد و مثل سایر انواع کانکس برای آن آشپزخانه و سرویس بهداشتی ساخت.

شاید این تصور شکل بگیرد که این قبیل کانکس‌ها احتمالا بدون عناصر زیبایی‌شناختی هستند. اما این تصور درست نیست. چون تمام امکانات زیباسازی و دکوراسیون منزل، در کانکس هم قابل اجرا است. مثلا بر حسب سلیقه می‌توان کف کانکس را پارکت کرد یا سقف آن را شیب‌دار ساخت.

 

شهرک کانکس مسکن

 

بازار تازه‌ مسکن

مسئولان و تصمیم‌گیرندگان حوزه‌ی مسکن باور دارند رواج استفاده از کانکس به‌جای ساخت ساختمان می‌تواند بازار مسکن را به تعادل برساند.

جمشید برزگر رئیس کانون انبوه‌سازان کشور درباره‌ اختلاف هزینه‌ ساخت خانه و کانکس گفته است: «می‌توانید بهترین کانکس را با عالی‌ترین امکانات حداکثر با قیمت متری دو و نیم میلیون تومان بسازید. اما برای ساخت یک خانه‌ معمولی حداقل باید متری پنج میلیون تومان هزینه کنید. با توجه به مزیت‌های ساخت کانکس در مقایسه با ساخت خانه اگر روزی کانکس‌ها به صورت شهرکی ساخته شوند، آن وقت بر میزان ساخت‌وسازها تاثیرگذار خواهند بود.»

 

خرید و فروش کانکس

 

خرید و فروش کانکس با قیمت کمتر

ممکن است روزی به هر دلیل از کانکس‌ خود خسته شوید و خیال فروش آن را داشته باشید. در این صورت هم جای نگرانی نیست. چون کانکس‌ها در بازار خرید و فروش می‌شوند و هر وقت خواستید کانکس‌تان را عوض کنید یا بفروشیدش، می‌توانید مثل هر خانه‌ای آن را بفروشید.

فقط باید از قبل این را بدانید که معمولا به مرور زمان بر قیمت خانه‌ها افزوده می‌شود. اما در مورد کانکس قضیه برعکس است. چون بعد از گذشت چند سال نه فقط قیمت آن افزون نمی‌شود. بلکه احتمالا به بازسازی هم نیاز پیدا خواهد کرد. در نهایت ممکن است بخشی از هزینه‌ی ساخت کانکس به جیبتان برگردد.

بیشتر بخوانید:

تحریم‎ها بر بازار املاک چه تاثیری می‎گذارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…