دیدنی ترین جاذبه های جزایر قناری

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از لحاظ آب و هوایی، جزایر قناری را می‌توان دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری دانست. هوا در این منطقه عموماً گرم است و در طول فصل‌های مختلف نیز تغییر خاصی نمی‌کند.
دیدنی ترین جاذبه های جزایر قناری

جزایر قناری (Canary Islands) یا جزایر کاناری یکی از مناطق خودمختار کشور اسپانیا است. این منطقه شامل یک مجمع‌الجزایر در اقیانوس اطلس می‌شود که نزدیک‌ترین آن‌ها حدود ۱۰۸ کیلومتر با خشکی فاصله دارد. ولی جالب است بدانید این فاصله تا کشور اسپانیا نیست، بلکه با خشکی‌های قاره آفریقا است. مرکز این منطقه شهر سانتا کروس تنریف (Santa Cruz de Tenerife) است.

ریشه لاتین قناری (Canary) به معنای سگ است. در واقع رومیان این نام را به دلیل وجود تعداد زیادی از این سگ‌ها در این منطقه، به آن داده‌اند. گفتنی است، نام پرنده قناری هم از همین منطقه گرفته شده است. در ادامه با دیدنی ترین جاذبه های جزایر قناری همراه مجله دلتا باشید.

جزایر قناری

آب وهوا

از لحاظ آب و هوایی، جزایر قناری را می‌توان دارای آب‌وهوای نیمه گرمسیری دانست. هوا در این منطقه عموماً گرم است و در طول فصل‌های مختلف نیز تغییر خاصی نمی‌کند. برای مثال، میانگین دمای هوا در یک روز گرم ماه آگوست (حدود مرداد ماه) در شهر لاس پالماس برابر با ۲۶ درجه است.

دیدنی ترین جاذبه های جزایر قناری

صنعت گردشگری جزایر قناری

باید نام جزایر قناری را به‌واسطه محبوبیت و شهرت گردشگری آن شنیده باشید. تاجایی که این منطقه را شاید بتوان یکی از برجسته‌ترین نمادهای گردشگری ساحلی دانست. به‌هرحال، صنعت گردشگری در جزایر قناری از حدود سال ۱۹۵۰ به‌سرعت رشد پیدا کرد. این رشد همراه با حمایت‌های دولتی و افزایش تعداد هتل‌های موجود آغاز شد.

شهرهای بندرگاهی لاس پالماس و سانتا کروس تنریف را می‌توان مهم‌ترین مراکز گردشگرپذیر جزایر قناری دانست. از اوایل دی ماه تا اواخر فروردین را می‌توان محبوب‌ترین ماه‌ها برای گردشگران دانست. ولی بااین‌حال، درآمد غالب این منطقه از صنعت گردشگری است و سایر صنایع تولیدی در اینجا چندان مرسوم و چشمگیر نیستند.

صنعت گردشگری

دیدنی ترین جاذبه های جزایر قناری

پارک ملی تیده

پارک ملی تیده (Teide National Park) در جزیره تنریف واقع شده است. سومین کوه آتشفشانی مرتفع جهان،‌ با ارتفاعی حدود ۳،۸۱۷ متر در این جزیره واقع شده است. این کوه را می‌توان به یک برج بزرگ تشبیه کرد که از جزیره کوچک تنریف پاسبانی می‌کند.

دیدنی ترین جاذبه های جزایر قناری

پارک ملی تیمانفایا

در مقایسه با جزیره‌ تنریف،‌ فعالیت آتشفشانی در جزیره‌ لانزاروته بسیار متداول‌تر است. آخرین فعالیت‌های آتشفشانی در تنریف به سال‌ها پیش بازمی‌گردد، ولی این امر در مورد لانزاروته صدق نمی‌کند. تقریباً هر آنچه که در سطح این جزیره می‌بینیم و سنگ‌ها و خاک‌های آن حاصل فعالیت‌های آتشفشانی و مواد مذاب تولیدشده در بین سال‌های ۱۷۳۰ تا ۱۷۳۶ هستند. این بازه ۷ ساله در جزیره لانزاروته بسیار عجیب بود و فوران‌های زیادی صورت گرفت، تاجایی که حدود ۱۱ روستا دفن شد و افراد زیادی جزیره را ترک کردند.

پارک ملی تیمانفایا

سواحل گرن کاناریا

همان‌طور که بیان شد، گرن (گران) کاناریا (Gran Canaria) یکی از جزیره‌های غربی در مجمع‌الجزایر قناری است و از دیدنی ترین جاذبه های جزایر قناری است. سواحل جنوبی گرن کاناریا را می‌توان یکی از موفق‌ترین و برجسته‌ترین نمونه‌های سواحل طلایی گردشگری دانست. طرفداران تفریح‌های دریایی و ساحلی می‌توانند حداقل ۶ تفرجگاه گردشگری مجهز و مناسب را در این منطقه در نظر داشته باشند. معروف‌ترین و محبوب‌ترین این تفرجگاه‌ها را می‌توان ماس پالوماس (Maspalomas) دانست. یک خط ساحلی بسیار تمیز و دوست‌داشتنی که بخش‌هایی از آن با چترهای رنگی تزئین شده و رستوران‌ها، کافه‌ها و حتی فروشگاه‌های متعددی در منطقه قرار گرفته‌اند.

سواحل گرن کاناریا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…