دیدنی‌های رامسر

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رامسر از زیباترین مناطق گردشگری در غرب استان مازندران است و سالانه مسافران و گردشگران بسیاری به آن سفر می‌کنند.
دیدنی های رامسر دیدنی‌های رامسر
رامسر، به‌دلیل برخورداری از چشم‌اندازهای طبیعی و مسحورکننده، دیدنی‌های متعدد و طبیعی افسانه‌ای، یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین مقاصد سفر در طول سال مخصوصا بهار و تابستان به شمار می‌رود. طبیعت سرسبز و الهام‌بخش این شهر به شما فرصت دوری از زندگی شلوغ و پرهیاهوی شهری را می‌دهد. پرسه در دیدنی های رامسر را با مجله دلتا تجربه کنید.

روستای جواهرده

روستای جواهرده دیدنی های رامسر

از دیدنی های رامسر، می‌توان به روستای «جواهرده» اشاره کرد که مانند نامش همچون جواهری در دل طبیعت استان مازندران می‌درخشد. جواهرده با جذاب‌ترین آثار تاریخی که در خود جای داده، در بخش گردشگری تاریخی نیز مهم و قابل‌توجه است. مسجد سید سعید آقا و مسجد آدینه با قدمتی حدود هفت قرن و گورهای گبری از جمله دیدنی‌های تاریخی در جواهرده رامسر محسوب می‌شود.

دریاچه قو

دریاچه قو

دریاچه قو رامسر از جمله جاهای دیدنی رامسر در نزدیکی جواهرده است. برای دسترسی به این دریاچه، باید از طرف روستای جواهرده از جنوب به‌سمت رامسر حرکت کرده و در بین راه جاده فرعی و خاکی خواهید دید که می‌توانید از آنجا به این دریاچه دسترسی داشته باشید.

تله‌کابین رامسر

تله‌کابین دیدنی های رامسر رامسر

«تله‌کابین رامسر»، با طولی بالغ بر ۲ کیلومتر بزرگ‌ترین تله‌کابین در سراسر کشور است که از کنار ساحل دریای خزر شروع می‌شود و تا ارتفاعات جنگلی ادامه می‌یابد. از امکانات ارائه شده در این مکان گردشگری می‌توان به واحدهای پذیرایی و مکان‌های تفریحی و گردشگری اشاره کرد که مورد استقبال گردشگران و مسافران قرار گرفته است.

بخش اول تله‌کابین در بخش پایینی کوه و در کنار ساحل است که با امکانات رفاهی و تفریحی همچون شهر بازی، پینت بال، پیست کارتینگ، باگی، کلوپ دریایی، ایستگاه تله‌کابین، اسکی روی آب، قایق‌سواری، مراکز تجاری، صنایع دستی، رستوران، شعب بانک‌های مختلف و… پذیرای گردشگران است. بخش دوم نیز به‌شکل کلبه‌های لوکس جنگلی و سوئیت‌های وی آی پی (VIP)، مکان‌های گردشگری و تفریحی مختلفی از جمله مسیر پیاده‌روی جنگلی، سالن بازی، رستوران، بام رامسر و… را در خود جای داده است.

بوستان جنگلی صفارود

بوستان جنگلی صفارود دیدنی های رامسر

در فاصله‌ ۹ کیلومتری از مسیر جواهرده به رامسر، «بوستان جنگلی صفارود» قرار دارد که از جاذبه‌های گردشگری طبیعی در شهرستان رامسر به شمار می‌رود. این منطقه‌ گردشگری در دل دره، در مجاورت رود صفارود و در بخش پایینی جاده واقع شده است. از ویژگی‌های این منطقه می‌توان به مسیرهای بکر با چشم‌اندازهای ویژه و تماشایی اشاره کرد که مناظری زیبا و دیدنی را در این ناحیه برای مسافران و علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی، فراهم کرده است. وجود جنگل، رودخانه، چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد و آب و هوایی دلپسند و مطبوع، از ویژگی‌های این بوستان است. همچنین آلاچیق، سرویس‌های بهداشتی، آب قابل استفاده و… از جمله امکاناتی است که در بوستان جنگلی صفارود برای مسافران و گردشگران فراهم شده است.

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی

«جنگل دالخانی»، از دیدنی های رامسر و استان مازندران است که در روستایی به همین نام قرار گرفته است. این جنگل بسیار زیبا و به‌صورت نیمه‌کوهستانی با ارتفاع تقریبی ۸۰۰ متر است که برخوردار از مناظر بکر و جاذبه‌های تماشایی و طبیعی است. مه غلیظ در این جنگل، از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و تماشایی آن است که خود به مهم‌ترین دلیل برای جذب مسافر و توریست به این منطقه تبدیل شده است. «دالان بهشت»، لقبی است که از سوی گردشگران به این جنگل افسانه‌ای با درختانی سربه‌فلک کشیده، سرسبزی و خرمی و آب و هوایی مطبوع داده شده است.

غار گرگر لوکا

غار گرگر لوکا دیدنی های رامسر

یکی دیگر از غارهای زیبا و منحصربه‌فرد شهرستان رامسر، غار گرگر لوکا است که در شمال این شهرستان قرار دارد. این جاذبه‌ طبیعی، دارای شیبی بسیار تند بوده و در مسیری بسیار سخت و در بسیاری نقاط، صعب‌العبور که در ارتفاعات کوه ایلمیلی است، قرار دارد. از ویژگی‌های این غار، چشم‌انداز خیره‌کننده و کم‌‌نظیر آن است.

اگر قصد خرید خانه در رامسر را دارید می توانید به وب سایت ملکی دلتا سر بزنید

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شمال ایران “تالاب میانکاله؛ بهشت پرندگان مهاجر” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۳۹۹ در ۲:۱۳ ب٫ظ

  2. روزبهانی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ق٫ظ

    رامسر بسیار قشنگ ودیدنی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…