هر غذایی را نخورید

۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تغذیه صحیح یعنی درست به همان اندازه که باید غذاهای مفید و سالم را در سبد غذایی خود بگنجانیم باید کاملاً هوشیار باشیم که غذاهای ناسالم را از رژیم غذایی‌مان حذف کنیم.
غذاهای ناسالم

برای یک رژیم غذایی سالم، علاوه بر آشنایی با مواد غذایی مفید، لازم است برخی از آن‌ها را که غذاهای ناسالم محسوب می‌شوند از برنامه غذایی حذف کنیم.

در واقع بهتر است که همه ما برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود یک رژیم غذایی داشته باشیم که در عین کاهش چربی‌ها، باعث افزایش انرژی سلولی هم بشود. در این میان برخی از غذاها وجود دارند که باید از سبد غذایی حذف شوند؛ زیرا حذف آن‌ها علاوه‌بر کمک به کاهش وزن برای سلامتی بدن تاثیر مثبت دارند.

 بهتر است بگوییم که حذف این غذاهای ناسالم مانع از بیماری‌های مختلف شده و سلامتی بدن را تضمین می کند. در این مطلب از  مجله دلتا تعدادی از این غذاهای ناسالم را  که نباید بخوریم با هم بررسی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با عادات خوب سلامتی ”سلامتی را آسان به‌دست آورید” را مطالعه کنید.

مارگارین

مارگارین

مارگارین یا کره گیاهی پایه گیاهی دارد و برخی آن‌را به کره ترجیح می دهند. کره‌های گیاهی هیدروژنه شده و چربی ترانس فراوانی دارند. این نوع چربی‌ها کلسترول بد را افزایش داده و خطر سکته را به همراه می‌آورند.

فراورده‌های گوشتی

اگرچه این غذاهای ناسالم طرفداران بسیاری دارد، مصرف آن‌ها نظیر هات‌داگ و سوسیس، خطر ابتلا به سرطان روده را افزایش می‌دهد. بزرگ‌ترین ویژگی انواع گوشت‌ های فراوری شده، از سوسیس و کالباس گرفته تا هات‌‌داگ و غیره، میزان فراوان نمک، چربی‌‌ها، طعم‌دهنده‌های مصنوعی و مواد نگه‌دارنده‌ داخل آن‌ها است. با این‌همه افزودنی خطرناک باز هم اجازه می‌دهید افراد خانواده گوشت فراوری شده میل کنند؟

نوشیدنی‌های گازدار

از آنجاکه نوشابه‌های گازدارمقدار زیادی شکر دارند، سرشار از کالری و قند بوده و هیچ ماده‌ مغذی وارد بدن نمی‌کنند. توصیه می شود که این نوشیدنی‌ها را از سبد غذایی خود حذف کنید.

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که نوشیدنی‌های گازدار باعث افزایش قند خون شده و به سلول‌های کبد آسیب می‌زنند؛ همچنین، این نوشابه‌ها خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهند.

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

شیرین‌کننده‌های مصنوعی

اغلب محصولاتی که روی آن‌ها برچسب بدون شکر و رژیمی زده شده است، شیرین‌کننده‌های مصنوعی دارند. خطر ابتلا به دیابت و افزایش فشار خون با این افزودنی افزایش می‌یابد.

غذاهای سرخ‌شده

این غذاها اگرچه بسیار خوشمزه و لذیذ محسوب می‌شوند؛ اما از آنجاکه میزان زیادی چربی اشباع دارند، مشکلاتی نظیر بیماری‌های قلبی، دیابت و افزایش وزن را به دنبال دارند.

سرخ‌کردنی‌ها کالری بالایی هم دارند. اگر عادت دارید به طور مرتب غذاهای سرخ‌کردنی میل کنید، باید بدانید که احتمال اضافه وزن و ابتلا به دیابت را بالا می ‌برید.

همچنین سرخ‌کردنی‌ها موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با راه‌های تقویت سیستم ایمنی بدن ”تقویت سیستم ایمنی بدن” را مطالعه کنید.

ذرت بوداده

بسیاری معتقدند که این خوراکی نه تنها مضر نیست، بلکه برای سلامتی مفید است. در حقیقت، پژوهش‌های انجام شده نتیاج متفاوتی اعلام کرده‌اند.

این خوراکی حاوی ماده شیمیایی به نام پرفلوئورواکتانوئیک اسید (PFOA) است که منجر به اختلالات غده تیروئید، سرطان و بیماری‌های ریوی می‌شود. با این حساب نخوردن آن بهتر است.

غذاهای کنسروی

غذاهای کنسروی

در غذاهای کنسروی ترکیبی به نام بیسفنول موجو است که در سطح هورمون‌ها اختلال ایجاد می‌کند و باعث بروز مشکلاتی مانند بلوغ زودرس و چاقی می‌شود. ضمن اینکه نیترات موجود در این مواد غذایی برای سلامتی بدن بسیار مضر است.

نودل

این غذای پرطفدار نیز کالری بالا و ارزش غذایی پایینی دارد. همچنین سدیم موجود در آن خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با عادات مضر برای قلب ”دشمنان پنهان قلب” را مطالعه کنید.

نان سفید

این نوع از نان‌ها هیچ‌گونه ارزش غذایی نداشته و مصرف آن‌ها افزایش قند خون، اضافه وزن و خطر ابتلا به دیابت را به دنبال دارد. بهتر است نان‌های سبوس‌دار را جایگزین نان سفید کنید.

سویا

سویا

این دانه مغذی و محصولات آن، برای سلامتی مفید است اما زیاده‌روی در استفاده از سویا خطرراتی در پی دارد.

این دانه، حاوی ترکیبی مشابه هورمون استروژن به نام ایزوفلاون‌ها است، که می‌تواند پیامدهایی روی باروری و رشد کودکان به همراه داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با محصولات سویا ”شیر سویا، خواص و مضرات آن” را مطالعه کنید.

غلات صبحانه

غلات صبحانه که به همراه شیر صرف می‌شود شاید به ظاهر غذای مغذی و خوبی به نظر بیاید؛ اما واقعیت این است که غلات صبحانه‌ آماده قند فراوانی دارد که در صورت مصرف بی‌رویه امکان ابتلا به دیابت را فراهم خواهد کرد.

توصیه می‌کنیم از جوی دوسر به همراه برخی میوه‌های خشک استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر رژیم غذایی سالم  ”رژیم غذایی سالم برای میانسالان” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…