کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر فکر می‌کنید جوش شیرین فقط برای آشپزی یا در نهایت تمیز کردن وسایل آشپزخانه کاربرد دارد، این مطلب را بخوانید تا با فواید جالب جوش شیرین برای زیبایی آشنا شوید.
کاربردهای جوش شیرین

جوش شیرین از آن دسته موادی است که از روزگارهای‌ گذشته کاربرد‌های فراوانی هم در آشپزی، هم به‌عنوان یک ماده درمانی و حتی به‌عنوان یک ماده تمیز‌کننده داشته‌ و جالب است بدانید که می‌تواند یک زیبا‌کننده پوست و مو نیز باشد. با ما در این مطلب مجله دلتا همراه شوید تا شما را با کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی آشنا کنیم. فقط کافی است کمی جوش شیرین داشته باشید تا بتوانید خیلی از محصولات زیبایی را به راحتی در خانه تهیه کنید.

مراقبت از پوست

موهای تمیز و خوش حالت با جوش شیرین

اگر در تمیزی موهای خود وسواس دارید، یک قاشق چای‌خوری جوش شیرین را به بطری شامپوی‌تان اضافه کنید. پس از آن هر بار که به حمام رفتید، طبق معمول موها را شامپو کنید و سپس با آب، این ترکیب جوش شیرین و شامپو را بشویید. این کار تمام آلودگی‌ها و مواد حالت‌دهنده‌ای را که روی موهای شما وجود دارد به‌خوبی پاک می‌کند و حالت‌پذیری موها را بهبود می‌بخشد.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با ماسک‌های آبرسان مو، “آبرسانی مو با ماسک‌های طبیعی” را مطالعه کنید.

فواید جوش شیرین برای پوست و مو

درمان آکنه

یکی دیگر از کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی، رفع جوش‌های صورت است. برای درمان بیماری‌های شایع پوستی مثل آکنه، مصرف موضعی جوش شیرین می‌تواند موثر باشد. کمی جوش شیرین مخلوط شده با آب را روی آکنه بمالید تا پوست مرده از بین برود و منافذ مسدود شده آن را باز کند. جوش شیرین با خنثی کردن اسید در بدن، مانع عفونت‌های باکتریایی می‌شود و در نتیجه از بروز آکنه جلوگیری می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با درمان خانگی جوش، “درمان خانگی جوش زیر پوستی” را مطالعه کنید.

درمان جای جوش صورت

لایه‌بردار و شوینده‌ پوست‌

بسیاری‌ از خانم‌ها برای‌ خرید شوینده‌های‌ خارجی‌ پوست‌ (اسکراب) هزینه‌ زیادی‌ می‌پردازند. از این‌ به‌ بعد می‌توانید خودتان‌ در منزل‌ این‌ مواد را تهیه‌ کنید. مخلوط جوش‌ شیرین‌ و ماست‌ برای‌ پاک کردن‌ و از بین بردن‌ سلول‌های‌ مرده‌ پوست‌ توصیه‌ می‌شود. برای‌ این‌ منظور، از مخلوط جوش‌ شیرین‌ و ماست‌ خمیری‌ درست‌ کنید و به مدت‌ چند دقیقه‌ روی‌ پوست‌ بگذارید و سپس‌ پوست را بشویید.

دئودورانت گیاهی

اگر جزء کسانی هستید که تعریق‌شان بوی تندی دارد، باید به شما بگوییم یکی از کاربردهای جوش شیرین این است که می‌توانید با آن دئودورانت بسازید. کافی است اول مقداری نشاسته یا آرد ذرت را به زیر بغل بمالید و بعد روی آن جوش شیرین بزنید، این کار تا حد زیادی شما را از شر بوی نامطبوع عرق خلاص می‌کند.

کاربردهای جوش شیرین برای زیبایی

سفیدکننده دندان

از دیگر کاربردهای جوش شیرین می‌توان به سفید کردن دندان‌ها اشاره کرد. شما می‌توانید با جوش شیرین یک خمیر دندان خانگی بسازید. اول باید ۳ قسمت جوش شیرین را با ۱ قسمت نمک مخلوط و بعد به آن ۳ قاشق چای‌خوری گلیسیرین اضافه کنید و برای خوش‌بو شدن نیز ۱۰ تا ۲۰ قطره از یک اسانس مورد علاقه‌تان (نعنا، دارچین یا…) را به آن بیفزایید. سپس به میزان کافی آب به آن اضافه کنید تا کاملا حالت خمیری شکل پیدا کند.

از آن‌جا که جوش شیرین یک سفید‌کننده دندان طبیعی است، حسابی دندان‌ها را سفید و از پوسیدگی آن‌ها نیز جلوگیری می‌کند. اگر هم فرصت ندارید، می‌توانید برای سفید‌تر شدن دندان‌هایتان روی خمیر دندان اندکی جوش شیرین بپاشید و سپس دندان‌ها را مسواک بزنید.

سفید کردن دندان با جوش شیرین

ژل اصلاح برای آقایان

بعضی از آقایان به دلیل پوست حساسی که دارند، معمولا هنگام اصلاح دچار التهاب و سوزش‌های پوستی می‌شوند. یک راه‌حل خوب برای این افراد این است که یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یک فنجان آب حل کنند و از این محلول برای التیام پوست بعد از اصلاح یا حتی قبل از اصلاح بهره ببرند. اگر هم بعد از اصلاح دچار سوزش می‌شوید، می‌توانید یک پارچه مرطوب نخی را به کمی جوش شیرین آغشته کنید و روی محل سوزش بگذارید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ در ۹:۴۵ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…