درمان خانگی جوش زیر پوستی

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر برایتان سوال است که چگونه می‌توانید از شر جوش‌های مزاحم و دردناک زیر پوستی خلاص شوید، پاسخ خود را در این مطلب بخوانید.
درمان خانگی جوش زیر پوستی

جوش زیر پوستی، جوشی است که در زیر و عمق پوست به‌وجود می‌آید و مشکل پوستی بسیار رایجی است که می‌تواند افراد را آزرده خاطر کند. این جوش‌های زیر پوستی معمولا بر اثر کیست یا غده‌ای ریز به وجود می‌آیند. این نوع جوش از ترکیب سبوم (چربی) و آلودگی که وارد منافذ باز پوست شده، تشکیل می‌شود و نتیجه نهایی وجود غده‌ای دردناک زیر پوست است که مانند جوش‌های دیگر، سر آن بیرون از پوست نیست. در این مطلب مجله دلتا روش‌های درمان خانگی جوش زیر پوستی را بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید تا از شر این جوش‌های مزاحم خلاص شوید.

درمان جوش زیر پوستی

۱. کمپرس گرم

برای درمان خانگی جوش زیر پوستی می‌توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید. حرارت، منافذ پوست را باز و جوش را به سطح پوست نزدیک‌تر می‌کند و باعث می‌شود سر آن معلوم شود. وقتی سر جوش باز شود؛ چربی، سلول‌های مرده پوست و باکتری‌ها از درون جوش خارج می‌شوند و جوش از بین می‌رود.

برای استفاده از کمپرس گرم، ابتدا لیف تمیزی را برداشته و درون آب داغ، البته نه آنقدر داغ که نشود به آن دست زد، فرو ببرید. سپس کمپرس را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی جوش زیر پوستی قرار دهید. این کار را سه تا چهار بار در روز انجام دهید، تا زمانی که جوش زیر پوستی به روی سطح پوست آمده و سر باز کند و چرک‌های درون آن بیرون بریزد. اکنون اطراف جوش را تمیز نگهدارید و از تماس با آن پرهیز کنید و تاوقتی‌که جوش خوب نشده است، از لوازم آرایشی استفاده نکنید.

۲. چسب پاک کننده جوش

چسب پاک‌کننده جوش، در واقع چسب کوچکی است که روی جوش زیر پوستی قرار می‌گیرد. این نوع چسب معمولا حاوی ماده‌ای درمانی، مانند اسیدسالیسیلیک است که جوش‌ها را درمان می‌کند. این چسب‌ها چربی و روغن اضافی درون جوش را بیرون می‌کشند و از تورم می‌کاهند. بدین ترتیب می‌توانند از اندازه جوش و اثر آن تا حد چشمگیری بکاهند. چسب‌های پاک‌کننده را باید از داروخانه بخرید. مدت زمان استفاده از این چسب‌ها میان افراد فرق می‌کند، اما معمولا باید هر ۲۴ ساعت یکبار تعویض شوند.

تخلیه جوش زیر پوستی

۳. روغن درخت چای

روغن درخت چای، خواص ضدباکتریایی داشته و می‌تواند باکتری‌هایی را که در تولید جوش‌های زیر پوستی دخالت دارند، از بین ببرد. اگر روزانه ۲ بار و به مدت ۱۲ هفته روغن درخت چای به روی جوش‌های زیر پوستی بمالید، جوش‌های خفیف تا متوسط را به‌طور چشمگیری بهبود می‌یابد. روغن درخت چای را می‌توان از عطاری‌ها و همچنین داروخانه‌ها تهیه کرد.

برای استفاده از این روغن، ابتدا باید آن را رقیق کنید. برای انجام این کار، یک قسمت روغن درخت چای را با یک قسمت روغن حامل مخلوط کنید. از روغن‌های حامل معروف می‌توان به روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن زیتون اشاره کرد. برای استفاده از این روغن، آن را به روی جوش‌ها بمالید و بگذارید یک شب روی پوست بماند؛ سپس صبح روز بعد صورت خود را بشویید.

فواید روغن درخت چای

۴. عسل

عسل خام هم ماده طبیعی دیگری برای درمان خانگی جوش زیر پوستی است. عسل دارای ویژگی‌های ضدمیکروبی طبیعی است و می‌تواند باکتری‌ها را از میان بردارد. مقداری عسل خام را روی جوش بمالید و یک شب به حال خود رها کنید و صبح روز بعد آن را بشویید. همچنین عسل خام را می‌توانید در کنار آب به عنوان یک پاک‌کننده استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر با خواص عسل، “۷ خاصیت باور نکردنی عسل آویشن” را مطالعه کنید.

ماسک عسل برای جوش صورت

۵. کاهش درد با یخ

یخ برای کاهش قرمزی، التهاب و تورم موجود پس از تخلیه جوش، مفید است. هنگام استفاده از یخ برای کاهش تورم و قرمزی پوست صورت، باید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا با شوینده‌ای ملایم و آب، صورت خود را بشویید و با ملایمت و ضرباتی آهسته به وسیله حوله خشک کنید؛
  • قالب‌های کوچک یخ را درون کیسه‌ای پلاستیکی و یا حوله‌ای تمیز قرار دهید؛
  • بسته یخ را به مدت ۵ دقیقه روی محل دردناک و قرمز قرار دهید، ۵ دقیقه آن را کنار بگذارید و دوباره ۵ دقیقه دیگر یخ را در همان نقطه بگذارید؛
  • این کار را باید ۳ تا ۴ بار در روز انجام دهید تا از تورم و قرمزی محل جوش کاسته شود.

رفع جوش با یخ

با مشاهده جوش‌های زیر پوستی، آن‌ها را به حال خود رها نکنید و حتما یکی از روش‌های درمان خانگی جوش زیر پوستی که مناسب پوست شماست را به‌کار ببرید تا پوستی سالم و صاف داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با روش‌های درمان جوش بارداری، “درمان خانگی جوش صورت در دوران بارداری” را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. مسعود

    ۲۳ فروردین ۱۳۹۹ در ۴:۵۵ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۳۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…