چگونه لباس بپوشیم که قد بلند به نظر برسیم؟

۴
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر می‌خواهید قد بلند به نظر برسید و شیک‌پوش‌تر از همیشه باشید، لازم است نکاتی را بدانید و طبق آن استایل خود را انتخاب کنید.
چگونه قد بلند به نظر برسیم

فاکتور «قد» تا حد زیادی ژنتیکی است و شاید با اصلاح رژیم غذایی و سبک زندگی تا دوره بلوغ بتوان تا حدودی بر روند آن تاثیر گذاشت. این در حالی است که عمل جراحی افزایش قد هم دردسرهای خاص خودش را دارد. با این تفاسیر به‌نظر می‌رسد بهترین گزینه، آگاهی از نکات و ترفندهای درست لباس پوشیدن است. در این مطلب مجله دلتا به شما خانم‌های عزیز می‌گوییم برای اینکه قدبلند به‌نظر برسید، باید چه بپوشید. پس اگر “چگونه قد بلند به نظر برسیم” سوال پرتکرار شما هم هست، با ما همراه باشید.

مدل مانتو برای بلند نشان دادن قد

شلوار جین دم‌پا گشاد

شلوارهای دم‌پا گشاد کلاسیک، قد را بلندتر و پاها را کشیده‌تر نشان می‌دهند؛ به‌خصوص زمانی که دمپای شلوار تا روی پاشنه کفش باشد و جوراب‌ها را کاملا بپوشاند. این در حالی است که هرچه شلوار شما تنگ‌تر و چسبیده‌تر باشد، پاها کوتاه‌تر و چاق‌تر به‌نظر می‌رسند. اگر می‌خواهید بلوز و شلوار بپوشید، بهتر است بلوز و شلوار هم‌رنگ باشند؛ به این ترتیب بدن شما یک‌دست به‌نظر می‌رسد و با ایجاد خطای دید در بیننده، قدبلندتر، لاغرتر و ظریف‌تر به‌نظر می‌رسید.

انتخاب شلوار بر اساس قد

انتخاب دامن

گفته می شود که دامن‌های بلند و به‌اصطلاح ماکسی، مناسب خانم‌های قدبلند است؛ اما طراحان مد و فشن مدرن می‌گویند که خانم‌های کوتاه‌قد با دامن‌های بلند، قدبلندتر به‌نظر می‌رسند و بهتر است که این دامن‌ها را در کمد لباس خود داشته باشند. در نظر داشته باشید که دامن‌های ماکسی یا پیراهن‌های ماکسی راسته را با کفش پاشنه‌بلند ست کنید.

از سوی دیگر دامن‌های فون بدن شما را کشیده‌تر نشان می‌دهند. علاوه بر این چون دامن‌های کوتاه (تا بالای زانو) بخش بیشتری از پا را نشان می‌دهند، باعث می‌شوند بلندتر و کشیده‌تر به‌نظر برسید.

چگونه بلند قد به نظر برسیم

قد مانتو و بارانی

اگر قد چندان بلندی ندارید، کت‌ها و مانتوهای خیلی بلند شما را کوتاه‌تر از آنچه هستید، نشان می‌دهند؛ بنابراین بهترین انتخاب برای شما مانتو و بارانی‌های روی زانو و کاملا اندازه است. یک انتخاب ایده‌آل دیگر برای شما انتخاب مانتوهایی با دامن فون است که با ایجاد خطای دید، قد را بلندتر نشان می‌دهند. بهتر است از پوشیدن مانتو و پالتوهای دارای دو ردیف دکمه روبه‌روی هم یا به اصطلاح چهار دکمه خودداری کنید؛ این سبک روپوش، شما را چاق و کوتاه نشان می دهد. از مانتو و پالتوهایی که یک ردیف دکمه دارند استفاده کنید.

کفش پنجه باریک و پاشنه بلند

در مورد انتخاب کفش‌های پاشنه‌بلند خوشبختانه اکثر خانم‌ها تخصص دارند؛ اما مسئله این است که به جز سایز پاشنه، توجه به پنجه کفش هم بسیار مهم است. بهتر است کفش‌هایی با پنجه باریک و رویه کوتاه انتخاب کنید تا پاهایتان کشیده‌تر به‌نظر برسد. می‌دانستید کفش‌های خال‌خالی در کشیده‌تر نشان دادن پاها مؤثرند؟

کفش پاشنه بلند

مدل موی مناسب

اگر موهایتان بلند است اما از شانه‌هایتان پایین‌تر نمی‌آید، بهترین مدل برای شما مدل موی جمع‌شده بالای سر است. وقتی موهایتان را بالای سرجمع می‌کنید، به قدتان یک تا دو سانت اضافه می‌شود.

چه مانتویی قد را بلندتر نشان میدهد

لباس راه راه

بلوز، پیراهن و شلوارهای راه‌راه دارای خط‌های عمودی با ایجاد خطای دید قد شما را کشیده‌تر می‌کنند. لباس‌های راه‌راه از جمله لباس‌هایی است که در فصول بهار و زمستان بسیار پر‌طرفدارند و دستتان را برای انتخاب باز می‌گذارند.

چطور قد بلند به نظر برسیم

انتخاب کیف

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه کیفی انتخاب کنیم که قد بلند به نظر برسیم. کیف بزرگ دستتان نگیرید؛ کیف‌های بزرگ قد شما را کوتاه‌تر نشان می‌دهند و در واقع قدتان را پنهان می‌کنند. بهتر است از کیف‌های کوچک و جمع‌و‌جور استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با مدل لباس‌های ۲۰۲۰، “مدل لباس مجلسی زنانه و دخترانه ۲۰۲۰” را مطالعه کنید.

با خواندن این نکات به پرسش “چگونه قد بلند به نظر برسیم” پاسخ داده میشود و می‌توانید ظاهری بلندتر و خوش تیپ‌تر داشته باشید؛ اما یادتان نرود خودتان را همان‌طور که هستید دوست داشته باشید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ در ۸:۴۸ ب٫ظ

    مرسی

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱:۰۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…