مدل لباس مجلسی زنانه و دخترانه ۲۰۲۰

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
لباس مجلسی با توجه به مناسبت، فرهنگ، سلیقه و اندام فرد متفاوت خواهد بود. برای آشنایی با انواع مدل ها این مطلب را دنبال کنید.
مدل لباس مجلسی

مدل لباس مجلسی

برای خرید و پیدا کردن مدل لباس مجلسی مناسب شب و روز گزینه های نا محدودی پیش رو دارید. هر کدام از مدل ها برای فرم بدن خاص، آب و هوا و فرهنگی متفاوت مناسب است. در این مطلب مجله دلتا شما را برای انتخاب صحیح همراهی می‌کنیم.

انتخاب مدل لباس مجلسی

در مرحله اول، فرم بدن خود را بشناسید تا بتوانید مدلی را انتخاب کنید که زیبایی شما را چند برابر کند. چند نکته کلی در انتخاب مدل لباس مجلسی را در نظر داشته باشید:

  • لباس هایی با خطوط عمودی معمولا باعث می‌شوند که آن بخش، نازک تر دیده شود. در حالیکه خطوط افقی کاملا بر عکس عمل می‌کنند و باعث پهن تر دیده شدن می‌شوند. برای مثال اگر می‌خواهید پهلوی شما کشیده و لاغر به نظر برسد، لباسی انتخاب کنید که در قسمت پهلو، خطوط یا برش های عمودی دارد.
  • لباس هایی که طرح بزرگ دارند، باعث می‌شود چاق دیده شود. رنگ های تیره باعث می‌شود محل مورد نظر فرو رفته به نظر برسد، به ویژه اگر در کنتراست با رنگ های روشن استفاده شود.
  • لباس های مجلسی که کمربند دارند، انحنای کمر را به خوبی نشان می‌دهند. این لباس ها برای افرادی با فرم ساعت شنی و مثلث مناسب است.
  • برای بزرگ تر نشان دادن بالا تنه استفاده از لباس های سنگ دوزی شده و مدل هایی که در قسمت شانه چند لایه شده اند مطلوب است.
  • در مدل هایی که بالا تنه حجیم دارند، استفاده از دامن های چسبان می‌تواند با کوچک نشان دادن پایین تنه، باعث ایجاد تعادل شود.

انواع لباس مجلسی

شومیز

  • شومیز

به پیراهن های زنانه گفته می‌شود که آستین بلند دارند و معمولا از پارچه های حریر، ریون و گیپور دوخته می‌شوند. این مدل لباس مجلسی را در مهمانی های غیر رسمی مانند دورهمی و تولد می‌پوشند. شومیز را می‌توان با دامن یا شلوار ست کرد. اگر لباس های دو تکه می‌پوشید، باید در ست کردن آن ها با هم دقت کنید تا ظاهری شیک و بی عیب و نقص داشته باشید.

 لباس ماکسی

  • ماکسی

ماکسی، لباسی بلند و برای تمام فصول مناسب است. انواع دکلته یا آستین دار از جنس های مختلف دوخته می‌شود. این مدل لباس مجلسی فرد را کشیده تر نشان می‌دهد و آن را با کفش های پاشنه دار ست می‌کنند. لباس ماکسی معمولا با پارچه های تک رنگ، کم طرح و نقش دوخته می‌شوند تا از شلوغی جلوگیری کند.

لباس مجلسی سرهمی

  • سرهمی

لباس مجلسی سرهمی به مدلی گفته می‌شود که بخش بالا تنه لباس به طور پیوسته با شلوار، شلوارک یا دامن شلواری دوخته شده است. برای افرادی مناسب است که شکمی صاف دارند و فرم اندام آن ها ساعت شنی یا مثلثی است. سرهمی ها به فرد اعتماد به نفس می‌بخشند. رنگ های روشن برای افرادی که اندامی لاغر دارند، توصیه می‌شود.

لباس برش خورده

  • لباس مجلسی مدل برش A

این مدل در قسمت زیر باسن دارای برش و مانند شکل حرف انگلیسی A از کمر به پایین گشاد و برای پوشاندن پایین تنه این مدل بسیار مناسب است. افرادی با فرم بیضی و گرد می‌توانند لباس مجلسی برش A را برای داشتن ظاهری شیک انتخاب کنند.

لباس لمه

  • لباس لمه

لباس مجلسی لمه یکی از پر طرفدارترین مدل ها برای استفاده در مجالس و مهمانی ها است. لمه به نخ های براق گفته می‌شود که در بافت پارچه به کار می‌رود و از دور نمایی سایه روشن پدید می‌آورد. این پارچه سنگین و نرم است، به همین علت به بدن می‌چسبد، فرم بدن را به خود می‌گیرد و فرد را لاغر تر نشان می‌دهد. از آنجا که لباس های لمه حالت اکلیلی دارند، بهتر است برای ایجاد تناسب، آرایش صورت مات در نظر گرفته شود.

لباس تیره

  • لباس مجلسی تیره

رنگ های تیره، مانند مشکی، سورمه ای، زرشکی و قهوه ای باعث می‌شوند فرد لاغرتر دیده شود. به همین دلیل افرادی که اضافه وزن دارند یا می‌خواهند بخشی از اندام خود را کوچک تر نشان دهند، می‌توانند از لباس های تیره استفاده کنند. لباس های تیره برای مراسم هایی که در شب برگزار می‌شوند، مناسب تر است.

لباس یقه قایقی

  • لباس یقه قایقی

از ترندهای سال ۲۰۲۰ میلادی، لباس های یقه قایقی است. یقه های گشاد و افتاده که تا سرِ شانه کشیده می‌شوند. برای افرادی که گردن باریک دارند مناسب است. می‌توانید با گردنبندهای شلوغ و بزرگ ترکیب جذابی ایجاد کنید.

لباس مجلسی میدی

  • میدی

لباس مجلسی میدی به نوعی لباس گفته می‌شود که قد کوتاه دارد و دامن آن تا بالای زانو می‌رسد. این مدل افرادی با قد کوتاه را بلندتر نشان می‌دهد و مناسب فرم بدن گرد و ساعت شنی است. برای جشن های غیر رسمی کاربرد دارد و آن را می‌توان با کفش کتونی، پاشنه بلند و راحتی ترکیب کرد. برای داشتن ظاهری رسمی تر می‌توان زیر آن جوراب های بلند یا جوراب شلواری پوشید.

شما کدام مدل را می‌پسندید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۳۹۸ در ۴:۰۸ ب٫ظ

  2. (PEACE AND PURITY(P&P

    ۱۳ دی ۱۳۹۸ در ۸:۰۵ ب٫ظ

    لباس یقه قایقی

    پاسخ

  3. سعدی

    ۱۲ دی ۱۳۹۸ در ۱۰:۲۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…