رکورد اجاره آپارتمان در تهران شکست

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

موارد  اجاره آپارتمان‌ در تهران مدتی است که به صورت انبوه در بازار مسکن  عرضه و یا در بنگاه های املاک آگهی  شده اند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه دنیای‌اقتصاد، میانگین قیمت اجاره آپارتمان در تهران طی سال گذشته دو برابر نرخ تورم یک ‌ساله مسکن افزایش یافته است. به این ترتیب در سال ۹۶ رکورد بیشترین هزینه اجاره‌آپارتمان در تهران در  چهار سال گذشته شکست.

در حالی که میانگین افزایش قیمت خانه و آپارتمان در سال ۹۶ حدود ۱۰ درصد بود، میانگین افزایش اجاره ‌بها در همین مدت حدود ۲۰درصد ثبت شده و این وضع درقیمت ‌گذاری آپارتمان ‌های اجاره ای در بهارامسال نیز تاثیر داشته است.

اجاره آپارتمان در تهران

بررسی آپارتمان های اجاره ای عرضه شده در تهران نشان می‌دهد مالکان ، میزان افزایش اجاره ‌بها را بیشتر در مبلغ اجاره ماهانه اعمال کرده ومبالغی که بابت پیش پرداخت  و رهن درخواست  می‌شود، تغییری نکرده  است.

در میان آپارتمان‌هایی که به صورت  رهن و اجاره عرضه شده‌ اند، مالکان اغلب به دریافت پیش پرداختی کمتر از بهای اجاره، تمایل داشته اند.  این روش به طور عمده در میان  آپارتمان‌های اجاره ای ۷۰ تا ۱۰۰ متری  عمل می شود.

اغلب موارد مربوط به اجاره آپارتمان در تهران با پیش پرداخت  بین ۲۰ تا ۵۰میلیون تومان و اجاره ‌بها متناسب با ارزش اجاره ملک در منطقه آگهی شده‌اند.

واسطه‌های ملکی می گویند : مالکان ، پیش پرداخت های تعیین شده برای «آپارتمان‌ ها ی اجاره ای »را به میزانی تعیین می‌ کنند که اگر مستاجر اجاره بها را به موقع پرداخت نکند ، به عنوان پشتوانه نرخ اجاره ‌بهای ماهانه  استفاده کنند.

این در حالی است که در مورد آپارتمان‌ های اجاره ای بزرگ متراژ به تناسب افزایش نرخ اجاره‌ بهای ماهانه، مبلغ پیش پرداخت  نیز افزایش می‌یابد.

اطلاعات موتورهای جست‌ وجوی معتبر ملکی حاکی است ، انبوهی از آپارتمان های رهن و اجاره در بازار مسکن  آگهی شده است  و به

‌نظر می‌رسد پیش ازفرارسیدن تابستان و درایام ماه رمضان (خرداد ماه) جابه‌جایی مستاجران آغاز شود، چراکه احتمال یافتن آپارتمان

های اجاره ای با قیمت مناسب‌ تر دراین ایام به سبب آرامش موقتی بازار مسکن بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…