شایعه افزایش مبلغ اجاره آپارتمان مسکونی در سال ۹۷

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

این روزها شایعه افزایش رقم اجاره آپارتمان مسکونی در سال ۹۷  سر زبان ها افتاده است. اما حجم آپارتمان های عرضه شده به بازار رهن و اجاره با تنوع متراژ و ویژگی ، به برخی تصورات اشتباه درباره اجاره آپارتمان مسکونی در سال ۹۷ پاسخ می دهد .

اجاره آپارتمان مسکونی

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی های میدانی از اوضاع اجاره آپارتمان مسکونی تهران نشان می دهد در  مناطق مصرفی و لوکس تهران ، نشانه ای فاحش از افزایش  نرخ اجاره ‌بها دیده نمی‌شود. برخلاف آنچه برخی از افزایش نرخ  اجاره‌  آپارتمان مسکونی  می گویند  هیچ  موردی که نشان دهنده افزایش غیر واقعی نرخ  اجاره بهای آپارتمان مسکونی باشد وجود ندارد.

هم ‌اکنون بیشتر آپارتمان های مسکونی عرضه شده، با سطح اجاره‌ بهای آپارتمان های مشابه در پایان سال ۹۶ و حتی تابستان همان سال به مستاجران پیشنهاد و در بنگاه‌ها ی املاک آگهی شده است. بنابراین برخی اظهارات مبنی بر افزایش نرخ اجاره‌ بهای آپارتمان های مسکونی در سال ۹۷، با توجه به شواهد موجود و قابل مشاهده در بازار، تائید نمی شود.

واسطه‌های بازار اجاره آپارتمان مسکونی می گویند: هم‌اکنون برخی قصد دارند با شایعه‌ افزایش نرخ اجاره ‌بها آپارتمان مسکونی به ویژه در مناطق مصرفی، نرخ اجاره ‌ را افزایش دهند؛ در عین حال نه فقط  ازجهش قیمت اجاره ‌بها در بازار نشانه ای دیده نمی شود بلکه مستاجران نیز به پرداخت اجاره ‌بهای نجومی و غیر منطقی با نرخ رشد بیش از نرخ تورم عمومی تمایل ندارند.

در واقع هم‌ اکنون مستاجران توان پرداخت نرخ‌های بالای اجاره ‌بها نسبت به سال گذشته را ندارند و در صورتی که موجران به افزایش غیرواقعی اجاره آپارتمان مسکونی (فراتر ازتورم) تمایل داشته باشند، احتمال این که آپارتمان های آن ها اجاره نرود و یا با تاخیر اجاره رود بسیار زیاد است.

بنا بر این گزارش ، کارشناسان مسکن به  مستاجران توصیه می‌کنند با توجه به اینکه بازار کشش لازم را برای افزایش غیر منطقی نرخ اجاره ‌ آپارتمان مسکونی ندارد ، از اجاره این آپارتمان ها که با قیمت های نجومی در بنگاه‌ ها آگهی شده‌اند پرهیز کنند و تا زمان یافتن آپارتمان مناسب به جست‌ وجوی خود ادامه دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…