اثبات مزاحمت به چه صورت است؟

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از اقداماتی که افراد هنگام مشاهده مزاحمت می‌توانند انجام دهند این است که ضمن تماس با پلیس ۱۱۰‌، نسبت به جمع آوری دلایل و مدارک لازم برای اثبات مزاحمت اقدام کنند.
2 29 اثبات مزاحمت به چه صورت است؟

قانون مجازات اسلامی تصریح کرده است ، کسانی که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند به حبس از یک ماه تا یک سال محکوم شده و دادگاه می‌تواند علاوه بر اعمال مجازات، براساس نوع و مقدار آن، شخص مزاحم را به رفع مزاحمت و جلوگیری از حق و برگشت اوضاع به حالت قبل از ارتکاب جرم محکوم کند. البته افرادی که مورد اذیت و آزار قرار می‌گیرند باید آن را در دادگاه ثابت کنند. در این نوشتار به بررسی نحوه و چگونگی اثبات مزاحمت پرداخته شده است. در ا‌دامه با مجله دلتا همراه باشید.

شرایط اثبات دعوا

براساس قانون، هیچ کسی نمی‌تواند برای دیگری مزاحمت ایجاد کند و در غیر این صورت طبق مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.
مهم‌ترین دلایل اثبات دعوا در زیر ذکر شده است.
۱.اقرار
۲.سند
۳.شاهد
۴.امارت(دلیل و مدرک)
۵.قسم
بنابراین افراد می‌توانند برای اثبات مزاحمت استشهاد محلی تهیه و همسایگان آن را امضاء یا این که از دادگاه درخواست کنند که در خصوص جرم ارتکابی تحقیق و بررسی به عمل آورد.

935385249149249853418665938613545201224 اثبات مزاحمت به چه صورت است؟

نحوه اثبات مزاحمت

شاکی در شکواییه از دادگاه تقاضا می‌کند که شخص، بار دیگر برای او مزاحمت ایجاد نکند. به این ترتیب مزاحم دیگر به کارها و اعمال خود ادامه نخواهد داد و در صورت درخواست رفع مزاحمت از جانب شاکی و اثبات آن در دادگاه، قاضی فرد مزاحم را مکلف به توقف و ر فع مزاحمت کرده تا به شخص شاکی خسارت مادی یا معنوی بیشتری وارد نشود.

اقدامات لازم برای مشاهده مزاحم

افراد می‌توانند ضمن تماس با پلیس ۱۱۰‌، نسبت به جمع‌آوری دلایل و مدارک لازم برای اثبات مزاحمت اقدام کنند. بنابراین ماموران پلیس در محل جرم حضور یافته و براساس مشاهدات خود می‌توانند جرم مذکور را صورت جلسه کنند.
این نوع صورت جلسه مانند شهادت شهود معتبر بوده و در دادگاه برای اثبات ادعای مزاحمت کافی خواهد بود.

jaza scaled اثبات مزاحمت به چه صورت است؟

مجازات مزاحمت

براساس قانون، مجازات شخص مزاحم از یک ماه تا یک سال حبس متفاوت خواهد بود و دادگاه می‌تواند مجرم را به رفع مزاحمت و بازگرداندن اوضاع به شرایط قبل از ارتکاب جرم محکوم کند.
همچنین هر کسی که موجب آزار و اذیت مردم شود و با سر و صدای خود یا دستگاه‌های تولیدکننده صدا، آرامش مردم را برهم زند یا مانع ادامه کار افراد شود، براساس قانون مجازات اسلامی به حبس سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد و بر اساس صلاحدید قاضی پرونده، مجازات شلاق هم برای وی در نظر گرفته می‌شود.

مطلب پیشنهادی : برای آشنایی بیشتر با اثبات و شکایت از مزاحمت همسایه مطلب “با همسایه‌ مزاحم چه کنیم؟(+ویدئو)” را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …