۱۰ مقصد گردشگری هیجان انگیز در دنیا

۳
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گردشگری ماجراجویانه به سفرهایی گفته می‌شود که گردشگران ممکن است با خطراتی مواجه شوند. این نوع گردشگری در سال‌های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
گردشگری ماجراجویانه

گردشگران معمولا با اهداف و انگیزه های خاصی سفر می کنند . عده‌ای به قصد دیدن بناهای تاریخی و عده‌ای دیگر به قصد تماشای جاذبه های طبیعی و بکر نقاط مختلف دنیا . در این میان افرادی نیز هستند که با هدف آموختن تجربه‌های جدید و کشف سرزمین‌های عجیب و غریب به سفر می‌روند. برخی کشورها نظیر کنیا، نیوزلند، نپال و تانزانیا از جمله مشهورترین مقاصد گردشگری ماجراجویانه محسوب می‌شوند. مجله دلتا در بخش گردشگری خود به معرفی پرطرفدارترین فعالیت‌های گردشگری هیجان انگیز پرداخته است. با ما همراه باشید.

قله تِیبل، آفریقای جنوبی

کوه تیبل در ارتفاعات شهر کیپ تاون قرار دارد و ارتفاع آن به ۱۰۸۷ متر می‌رسد. طبیعت خیره کننده در این شهر ساحلی، گردشگران و عکاسان بسیاری را به قله این کوه می‌کشاند. برای استفاده از چشم‌انداز زیبای کوه تیبل می‌توان به قله‌‌های سیگنال هیل یا لیونز هد رفت و از فرصت فوق‌العاده عکاسی استفاده کرد.

قله تیبل آفریقای جنوبی

استخر اینفینیتی، سنگاپور

چشم‌انداز شهر سنگاپور از فراز برج مارینا بی سندز، وقتی در داخل استخر اینفینیتی در حال شنا و ریلکس کردن هستید، یکی از منحصربه فرد‌ترین تجارب ماجراجویانه در دنیا است. استخر اینفینیتی در ارتفاع ۱۹۱ متری پشت بام برج مارینا بی‌سندز گران‌ترین ساختمان دنیا قرار داشته و بزرگ‌ترین استخری است که بر بام یک برج ساخته شده است.
استخر اینفینیتی سنگاپور

 پارک ملی تامان نگارا، مالزی

پارک ملی تامان نگارا در ایالت پاهنگ مالزی، زیستگاه برخی پستانداران کمیاب نظیر؛ ببر هندوچینی، کرگدن سوماترایی و گاو وحشی مالایی و فیل آسیایی است. رودخانه تاهان که از میان این جنگل می‌گذرد نمونه کمیابی از ماهی مالایی را در خود حفظ کرده است. پل‌های معلق، غارهای اطراف و بومی‌‌های این منطقه سفر شما را خاطره‌انگیز خواهد ساخت.
 پارک ملی تامان نگارا

بانجی جامپینگ، نپال

اگر عاشق پرش از ارتفاع هستید به شما پرش از مرتفع ترین بانجی جامپینگ دنیا را پیشنهاد می دهیم. دره رودخانه بهوت کوشی در کاتماندوی نپال، یکی از مرتفع‌ترین مکان‌های دنیا برای بانجی جامپینگ است. ماجراجویان از صخره ای به ارتفاع ۱۶۰ متر روی رودخانه بهوت کوشی می‌پرند.

بانجی جامپینگ نپال 

شفق قطبی، سوئد

شفق قطبی شمال غربی سوئد از چنان شهرتی برخوردار است که گردشگران بسیاری برای تماشای این پدیده عجیب و خاص از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند. زیباترین لحظه بروز شفق قطبی که در آن شدت رنگ و نور به بیشترین میزان خود می رسد، ساعات ۱ تا ۱.۳۰ شب است.

شفق قطبی سوئد

دهکده هابیتون، نیوزلند

شهر هابیتون در سال ۱۹۹۸ در نیوزلند به منظور ساخت فیلم ارباب حلقه‌ها ساخته شد. خانه های هابیتون شباهت زیادی به سوراخ‌های زیرزمینی کوتوله‌ها دارد. هابیتون اکنون به عنوان یکی از نشانه‌های ملی نیوزلند معرفی می‌شود.

دهکده هابیتون نیوزلند

دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا

یکی از پرطرفدارترین فعالیت‌های گردشگری ماجراجویانه در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام غواصی در اطراف مرجان ها و حتی تماشای کشتی‌های غرق شده در دریای کورال است. تنوع بالای موجودات دریایی و شنا کردن در کنار آن ها یکی از تجربیات فوق العاده گردشگران و حتی خانواده ها می‌تواند باشد.

دیواره بزرگ مرجانی استرالیا

پل بندرگاه سیدنی، استرالیا

پل بندرگاهی سیدنی در کنار ساختمان مشهور جنب آن تبدیل به یکی از جاذبه های گردشگری استرالیا شده است . بالا رفتن از پل بندری سیدنی یکی از جاذبه‌های گردشگری ماجراجویانه در دنیا و البته استرالیا به حساب می‌آید. این سازه پلی استرالیا در شهر سیدنی، جزو شاهکارهای مهندسی و معماری جهان بوده و ۴۹ متر عرض دارد.

پل بندرگاه سیدنی، استرالیا

پرش از هلی کوپتر روی کوه های گرینوود آلاسکا

اگر دوست دارید که اسکی کنید و درپی کوه هایی پر برف برای اسکی هستید، می توانید با هلی کوپتر، خود را به بالای تپه های گرینوود در آلاسکا برسانید. بیشتر اسکی بازانی که در این کوه‌ها اسکی می کنند، از خود فیلم‌های هیجان انگیزی می گیرند.

هلی اسکی در گرینوود آلاسکا

سافاری در تانزانیا

تماشای حیوانات شگفت‌انگیزی نظیر شیر، پلنگ آفریقایی، فیل آفریقایی، کرگدن سیاه و گاومیش آفریقایی، از منحصربه فردترین تجارب اکوتوریستی است که می توانید در تانزانیا داشته باشید. این پارک به دلیل مهاجرت سالانه بیش از یک و نیم میلیون گاو وحشی آفریقایی و ۲۵۰  هزار راس گور‌خر در آن معروف شده است. به سبب وسعت و تعداد زیاد جانوران و درندگان، این پارک اغلب به عنوان بهترین گنجینه طبیعی در قاره آفریقا شناخته می‌شود.

سافاری در تانزانیا

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  2. مسعود

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۹ در ۱۲:۴۸ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. یوسفی

    ۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    بسیار زیباست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دسته بندی نشده

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…