شرایط حمل حیوانات با هواپیما

۵
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شما نمی توانید سگ یا گربه‌ خود را حتی اگر داخل باکس باشد به کابین مسافربری ببرید. آن ها باید به قسمت بار بروند. و شما باید بلیط حمل پِت با هواپیما را خریداری کنید.
شرایط حمل حیوانات

ممکن است گردشگری حرفه ای باشید اما بسیاری مقاصد و جاذبه های دیدنی که از شما دورند و یا نیاز به ماندن بیش تر از معمول را دارند به دلیل نگهداری از حیوان خانگی خود بی خیال شوید. در واقع آنها یکی از دغدغه‏‎ها هستند و مثل عضوی از خانواده‌ به همان اندازه نسبت به آن ها وابستگی دارید. از آنجا هم که شما از آن دیوانه وار عاشق سفر ها هستید، پس تعجبی ندارد که بخواهید پِت یا همان حیوان خانگی تان را همراه خود ببرید. خوب آیا از شرایط حمل حیوانات با وسیله ای مثل هواپیما با خبرید؟ چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید حیوان خانگی‌تان را هم همراه خود ببرید؟

حمل حیوان با هواپیما

قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما

قوانین حمل حیوانات خانگی با هواپیما در هر شرکت هواپیمایی متفاوت است. یعنی آن ها برای حمل حیوانات شرایط و قوانین مخصوص به خودشان را دارند و به هیچ عنوان برای انتقال حیوان خانگی شما مشکلی ندارند. اگر چند ماه پیش از سفر مقررات شرکت‌ های مختلف را مطالعه کنید، زمان کافی برای انتخاب مناسب ترین ایرلاین را دارید و به علاوه، زمان برای تزریق واکسن‌ های لازم به پت خود را هم می خرید. در تابستان‌ بهتر است پرواز شب را رزرو کنید تا هوا ملایم‌ تر باشد و در زمستان پرواز روز را که برای حیوان‌ ها بهتر است.

شرایط حمل حیوانات در ایرلاین ها به دو شکل است. فقط فراموش نکنید قبل از تحویل قلاده‌، بازش کنید و پوزه‌ حیوان را آزاد بگذارید.

ارسال حیوانات با هواپیما

  • اگر خودتان مسافر باشید و بخواهید حیوان خانگی خود را با خود ببرید.

    شما نمی توانید سگ یا گربه‌ خود را حتی اگر داخل باکس باشد به کابین مسافربری ببرید. آن ها باید به قسمت بار بروند. و شما باید بلیط حمل پِت با هواپیما را خریداری کنید. کد AVIH یا سرویس حمل موجود زنده. از همان دفتر هواپیمایی که برای خودتان بلیط تهیه می کنید. هر مسافر می‌تواند دو قلاده سگ یا گربه، یا ۱۰ پرنده تزیینی همراه خود حمل کند.

  • اگر شما مسافر نباشید و بخواهید مثل ارسال حیوانات با پست عمل کنید.

    در این شرایط شما باید حیوان را تحویل کارگو (بخش حمل بار هوایی) بدهید. در این صورت در همان ترمینال باربری هم، باید مشخص کنید که در مقصد، حیوان باید تحویل چه کسی شود. مشخصات کامل گیرنده را هم باید برایشان قید کنید. اسم کامل، تلفن ثابت و همراه، آدرس فرستنده و گیرنده باید روی قفس چسبانده شود.

  • *نکته: اگر حیوان‌تان بیمار باشد، ممکن است بدون مدارک پزشکی او را نپذیرند. حیوانات وحشی، آبزیان، پرنده‌، پیله حشره و به‌طور کلی جانورانی که حیوان خانگی به‌‌حساب نمی‌آیند را هم همراه مسافر نخواهند پذیرفت.
  • *نکته: حیوان مادر و حداکثر ۳ بچه‌ را می‌توان هنگام تحویل به بار، در یک قفس جای داد (در صورتی‌ که وزن هر کدام بیشتر از ۲ کیلوگرم نباشد) اگر وزن بچه‌ ها بیشتر باشد، باید در قفس‌ های جداگانه گذاشته شوند.
  • *نکته: حیوان خانگی باید در قفس مخصوص حمل باشد. نه هر باکسی. پت‌ شاپ‌ ها یا فروشگاه‌ های حیوانات، قفس‌ های ویژه‌ برای پرواز را دارند. بدون چرخ هستند و درشان را می‌شود قفل کرد. ارتفاع آن هم به گونه ای است که حیوان می‌تواند بایستد، بچرخد و یا بخوابد. منفذ برای تهویه دارد و جنس آن محکم است.
  • *نکته: اگر سگ یا گربه‌ شما به‌ تازگی مادر شده است. باید ۱۰ تا ۱۲ هفته از تولد بچه هایش بگذرد.
    حمل حیوانات با هواپیما

مدارک حمل حیوانات با هواپیما

  • همراه داشتن مدارکی مربوط به واکسیناسیون. شناسنامه و گذرنامه حیوان هم باید آماده شده باشد. برگ پرداخت کرایه حمل و یک فرم مخصوص سه برگی مربوط به اطلاعات موجود زنده هم لازم است.
  • در پروازهای بین‌المللی باید گواهی‌ نامه معتبر دامپزشکی دولتی از کشور مبدأ را نیز به همراه داشته باشید و دامپزشکی فرودگاه هم به‌صورت کتبی آن ‌را تایید کرده باشد.
  • پس از دریافت کد AVIH  از دفتر هواپیمایی، ۲۴ ساعت قبل با فرودگاه تماس بگیرید و اطلاعات لازم را کسب کنید. ۲ ساعت قبل از پرواز داخلی و ۳ ساعت قبل از پرواز خارجی حتماً در فرودگاه حضور داشته باشید.

شرایط حمل حیوانات در پروازهای بین‌المللی

  • پرواز های بین‌ المللی را باید با دقت بیشتری پیگیری کنید. به‌ ویژه اگر دو یا چند مقصد را در پیش داشته باشید. برخی کشورها مثل انگلیس، دبی و عمان، حیوان را همراه صاحبش نمی پذیرند یعنی فقط از راه کارگو و تحویل حیوان به باربری می‌توانید آن ها را بفرستید.
  • بعضی از کشورها بدون گذراندن قرنطینه پت شما را به کشورشان راه نمی‌دهند. (هزینه قرنطینه را هم شما می پردازید.) مثل انگلیس و استرالیا. به علاوه برای بردن حیوان‌تان به انگلیس باید مدارک بیشتری داشته باشید و راه سخت تری را طی کنید.
    ارسال حیوانات با پست
  • حمل حیوان به انگلیس:

    – میکروچیپ، شماره‌ میکروچیپ و تاریخ دقیق تزریق آن.
    – واکسن هاری با ذکر مشخصات کامل و تاریخ، تاریخ دقیق واکسیناسیون با جزییاتی مثل اسم واکسن، شماره سری و تاریخ انقضا، تاریخ واکسیناسیون یادآور  و بالاخره تست خون برای اندازه‌گیری آنتی‌ بادی هاری که ۳۰ روز بعد از تزریق واکسن هاری انجام می‌شود.
    – آزمایشگاه‌ های مورد تایید اتحادیه اروپا باید نمونه آزمایش خون حیوان تان را بررسی کنند. اگر قابل‌ قبول بود، می‌توانید سه ماه بعد پت را به انگلیس بفرستید.
    – قبل از ورود حیوان به فرودگاه مقصد هم درمان انگل سگ‌ها ۲۴ تا ۱۲۰ ساعت به طول خواهد انجامید و حمل و نقل حیوان باید توسط شرکت هواپیمایی یا شرکت حمل و نقلی انجام شود که AHVLA آن را تایید کرده باشد.

  • کشور های آمریکای شمالی:

    ایالات متحده و کانادا هم مدارک بیشتری از شما تحویل خواهند گرفت. میکروچیپ، تست خون برای بیماری هاری در آزمایشگاه‌ های مورد تایید اتحادیه اروپا، تایید فرم اتحادیه اروپا توسط سازمان دامپزشکی و گواهی بهداشتی سازمان دامپزشکی.

  • مالزی یا امارات متحده عربی:

    گواهی بهداشتی سازمان دامپزشکی و آزمایش تیتر هاری لازم است.

  • هواپیمایی قطر:

    اگر بخواهید حیوان را به همراه خود ببرید، باید از قفس‌ های مخصوصی که خودشان می‌دهند استفاده کنید. اگر بخواهید با بارنامه حیوان را بفرستید، شرکت ایران‌ ایر هم ممکن است قفس را  در اختیارتان قرار دهد.
    قوانین حمل حیوانات

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

شرایط حمل حیوانات با هواپیما را گفتیم. حالا اصل قضیه هزینه آن است. پت شما با قوانین مخصوص به اضافه بار به حساب می‎شود. هزینه حمل حیوان متناسب با مجموع وزن حیوان به علاوه قفسش برای شما منظور می‌شود.

  • در صورتیکه حیوان شما پرنده باشد، هزینه آن چهار برابر مجموع وزن پرنده و قفس آن خواهد شد.
  • اگر حیوانات اهلی هستد، هزینه حمل آن دو برابر مجموع وزن حیوان اهلی و قفس آن است.
  • لازم به ذکر است که هزینه کارگزاری هم به‌صورت مجزا محاسبه شده و با مبلغ کل جمع خواهد شد.
    حمل پت با هواپیما

توصیه قبل از پرواز برای حیوانات خانگی

  • پیش از پرواز، چند ساعت قبل یه پت خود غذا دهید و تا جایی که ممکن است غذای سبکی را برایش در نظر بگیرید.
  • حیوانتان را تمیز و قفسش را کاملاً ضدعفونی کنید.
  • اگر طول پرواز بیشتر از ۲ ساعت است، آب  و غذا به اندازه‌ کافی در دسترس حیوان قرار دهید.
  • قفس را روز آخر نخرید. حیوان باید به آن عادت کند. اسباب‌ بازی مورد علاقه‌ او را هم در قفسش قرار دهید. اینطوری استرس جابه‌جایی را هم می تواند راحت‌ تر تحمل کند.
  • اطلاعات خود را با مراجعه به ایرلاین یا فرودگاه (هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران) تکمیل کنید.
    باکس مخصوص هواپیما

۵ دیدگاه

  1. شمس

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

    جقدر قشنگ حیوانی که دوست داری با خودت حمل کنی

    پاسخ

  2. فتحی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۵۶ ق٫ظ

    مطالب بسیار عالی

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

      بسیار هم سپاسگزار 🙂

      پاسخ

  3. یوسفی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۳۷ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • گلزار

      ۲۳ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۴۳ ب٫ظ

      ممنون 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…