جاهای دیدنی دبی ، آکواریوم

۱۰
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پر بیراه نگفتیم که اینجا یکی از خاص ترین جاهای دیدنی دبی است. چرا که می‌توانید هر روز شاهد تغذیه شدن موجودات دریایی مثل کوسه ها توسط اپراتورها باشید.
جاهای دیدنی دبی

دبی، را شهری مدرن می‌شناسند با جاذبه های دیدنی بسیار. هرچند آب و هوای گرمی دارد اما به دلیل تهویه خوب و سیستم های سرمایشی مناسب غیر از پاییز و زمستان هم نقطه خوبی برای گردشگری است. به علاوه این جاهای دیدنی دبی آنقدر زیاد هستند که شما مجبور باشید قبل از سفرتان کمی مطالعه کنید تا بتوانید از همه آن ها دیدن کنید. شاید لیستی از جاهای دیدنی دبی را هم بنویسید که خوب است مجموعه تفریحی دهکده جهانی دبی را نیز در نظر گرفته باشید. ما هم در صفحه گردشگری مان امروز به یکی از جاهای دیدنی دبی آکواریوم آن خواهیم رفت شما هم با مجله دلتا با ما همراه شوید.

آکواریوم دبی

خونخوار ترین موجودات دریا زیر گوشتان

یکی از محبوب ترین و پر بازدید ترین جاهای دیدنی دبی، آکواریوم آن در  طبقه همکف مرکز خرید دبی مال است. یکی از بزرگترین آکواریوم های معلق دنیا. با هزاران جاندار اقیانوسی. ۱۰ میلیون لیتر آب گنجایش دارد و ۳ بخشِ مخزن اصلی، تونل شیشه ای و باغ وحش زیرآبی. جانوران آبی بی شماری را در خود جای داده که زیبا ترین و هیجان انگیز ترین آن ها کوسه ها هستند. بزرگترین مجموعه کوسه ببری دنیا همین آکواریوم مجموعه دبی مال است.

تونل شیشه ای آکواریوم دبی به گونه ای ساخته شده که کاملاً شبیه دنیای اقیانوس است. ۴۸ متر مربع طول دارد و شما را با این پهنه وسیع زیبا و دیدنی پیوند می‌دهد.

تونل شیشه ای دبی

تفریحات آکواریوم دبی

در آکواریوم دبی می‌‍توانید ساعت ها وقت بگذرانید و ممکن است برای دیگر جاهای دیدنی دبی وقت کم بیاورید. اما گشت و گذار در این جاذبه منحصر به فرد خالی از لطف نیست.

  • شنا و غواصی در آکواریوم دبی

    یکی از هیجان انگیز ترین کارهایی که ترشح آدرنالین حاصل از هراس را در خون شما بالا می‌برد، شنا کردن با کوسه ها و موجودات دریایی عظیم و یا عجیب در اعماق اقیانوس است. خوب در آکواریوم دبی این کار را بکنید. نیازی نیست غواصی بلد باشید، کافی‌است لباس های مخصوص را بپوشید و درون قفس بروید.

  • ملاقات با کوسه ها، لطفاً ۳۰ دقیقه زنده بمانید.
    در این بخش شما یک لباس غواصی به تن می‌کنید و بدون اینکه غواصی بلد باشید، می توانید داخل قفس های مخصوص رفته و به اعماق آب فرستاده شوید. حالا از فاصله چند سانتی متری می‌توانید کوسه ها را نگاه کنید. ۳۰ دقیقه فرصت دارید سکته نکنید. بعد شما را بالا می‌آورند. البته اپراتورها نیز کنار شما خواهند بود.

خون خوارترین موجودات دریا

  • غواصی با کوسه ها، لطفاً ۳۰ دقیقه!
    اینجاست که باید جمله بالا را عوض کنم بگویم باید ۳۰ دقیقه صبر کنید و نمیرید. این همان تفریحی است که معتادان به آدرنالین را به این آکواریوم هیجان انگیز و یکی از جاهای دیدنی دبی آورده است. غواصی با کوسه ها بدون قفس!!!  چشم در چشم کوسه ها، خونخوار ترین موجودات اقیانوس زیر گوشتان. بعد از آموزشی کوتاه، شما همراه کوسه ها در یک مخزن بزرگ رها می‌شوید. هرچند غواصان حرفه ای آکواریوم کنار شما هستند اما! کوسه است دیگر!

غواصی با کوسه ها

  • ملاقات با کروکودیل شاه

    باغ وحش آبی دبی در طبقه دوم آکواریوم واقع است. در اینجا شما با یک کروکودیل ملاقات خواهید کرد. از گونه کروکودیل های پوزه کوتاه آفریقایی. یکی از بزرگترین خزندگان دنیا. او همراه ماده اش در این آکواریوم نگهداری می‌شوند و از کوئینزلند استرالیا به دبی آمده‌اند.

  1. کروکودیل شاه ۴۰ ساله است.
  2. ۷۵۰ کیلوگرم است.
  3. ۵ متر طول دارد.
  4. ۶۰ دندان تیز دارد که هر یک به اندازه انگشت اشاره است.

کروکودیل شاه دبی

  • حیوانات شب امارات

    حیوانات بومی و شب‌ زی امارات متحده عربی منحصر به فردند. بنابراین بخشی با عنوان حیوانات شب به این آکواریوم اضافه شده است. با ۲۰۰ متر مربع مساحت که در آن شما با جاندارانی که در زیستگاه گرم، خشک و کویری زندگی می‌کنند آشنا خواهید شد. از جمله موجودات عبارتند از:

  1. خفاش میوه‌خوار | Fruit Bat
  2. جغد انبار | Barn Owl
  3. خارپشت بیابانی | Desert Hedgehog
  4. طلحه‌مار | False Cobra
  5. آفتاب‌پرست محجه | Veiled chameleon

باغ وحش آبی دبی

  • قایق شیشه ای

    سوار شدن بر قایق شیشه ای را در هر آکواریومی نمی‌توانید تجربه کنید. قایق هایی با کف شیشه ای که می‌توانید ماهی های جذاب آکواریوم دبی را درست زیر پاهایتان تماشا کنید. در همین باغ وحش آبی هر ۱۰ تا ۲۰ دقیقه یک قایق حرکت کرده و تا ده سرنشین هم می‌توانید با هم روی آب شناور شوید.

  • غذا دادن به جانوران آبی

    پر بیراه نگفتیم که اینجا یکی از خاص ترین جاهای دیدنی دبی است. چرا که می‌توانید هر روز شاهد تغذیه شدن موجودات دریایی توسط اپراتورها باشید. جانوران آبی مانند سفره ماهی و کوسه ها. سمورهای آبی و پیراناها. کروکودیل و پنگوئن ها. همچنین در برخی مخزن ها می توانید شما هم لباس مخصوص پوشیده و به آن ها غذا دهید.

غذا دادن به حیوانات

چطور به دبی مال برویم؟

مترونزدیک ترین ایستگاه مترو به دبی مال ایستگاه برج خلیفه است. آنجا پیاده شوید و ۱۷ دقیقه پیاده روی کنید.

اتوبوسدو خط ۲۷ و ۲۹ هر ۱۵ دقیقه یک بار حرکت می کنند و به دبی مال می‌روند.

تاکسی: می‌توانید از تاکسی های آنلاین استفاده کنید گاهی آکواریوم دبی برای استفاده از این تاکسی ها تخفیفاتی هم ارائه می‌کند.

سرویس های رایگان دبی مال:  مسافران از برخی هتل های معروف دبی می‌توانند با استفاده از سرویس های رایگان دبی مال به آنجا بروند.

آکواریوم

۱۰ دیدگاه

  1. رادمهر

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱:۰۶ ب٫ظ

    خیلی قشنگه اما حیف که جای پولش خالیه D:

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

      بلی بلی باز هم همینطوره 🙁

      پاسخ

  2. روزبهاني

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۱:۰۷ ق٫ظ

    بسیار جالب ودیدنی

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۲:۱۲ ب٫ظ

      بلی بلی 🙂

      پاسخ

  3. فتحی

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۸ ق٫ظ

    خیلی زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

      بلی بلی بسیار 🙂

      پاسخ

  4. یوسفی

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۹:۱۵ ق٫ظ

    چقدر زیباست

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

      بلی همینطوره 🙂

      پاسخ

  5. نامجو

    ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۸:۵۹ ق٫ظ

    هیجان انگیزه

    پاسخ

    • گلزار

      ۹ آذر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

      بلی بسیار 🙂

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…