غذاهای ملل

صبحانه در کشورهای مختلف؟

۱۱
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کشورهای مختلف دنیا غذاهای گوناگونی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با صبحانۀ برخی از کشورها آشنا کنیم.
صبحانه

وقتی صحبت از صبحانه در نقاط مختلف جهان به میان می‌آید، با انواع صبحانه مواجه می‎شویم. از کیک خامه‌ای تهیه شده از آرد ذرت در برزیل تا سوپ خوش‌مزۀ نخود در تونس، از پنکیک‌های پف‌دار اوکراینی تا مربا‌های شیرین نارگیل در سنگاپور. اگر‌چه محتوای بشقاب صبحانۀ برخی از این کشور‌ها ممکن است با تصور شما از اولین وعدۀ غذایی روز متناسب نباشد، اما اکثر آن‌ها برای شما آشنا هستند.

سوییس

صبحانه

در روز‌های غیرتعطیل هفته، سوییسی‌ها معمولاً یک صبحانه سریع اما سیر‌کننده را ترجیح می‌دهند که ترکیبی از جو دوسر با میوه و دانه‌های خوراکی است که با ماست چکیده سرو می‌شود. اما در روز‌های تعطیل در کنار پنکیک سیب‌زمینی، انواع پنیر و تکه‌های غذا‌های سرد و نان تخم‌مرغی با عسل، کره و مربا مصرف می‌کنند.

ژاپن

صبحانه

صبحانۀ ژاپنی‌ها اغلب از ترکیبی از غذا‌های مختلف در مقادیر کم است. ماهی‌هایی مانند سالمون و ماکرل، سوپ میزو، سبزیجات خرد‌ شده و برنج از ترکیبات صبحانۀ ژاپنی‌ها است. همچنین باید به «تاماگویاکی» اشاره کرد که یک املت کمی شیرین است.

استرالیا

صبحانه

 صبحانه‌های استرالیایی با تمرکز روی محصولات تازه، غلات کامل و ترکیبات خوش‌مزه می‌تواند از نان کلاسیک آووکادو با دانه‌های غلات روی آن تا نیمرو و سبزیجات خرد شده و پودینگ برنج با ماست متفاوت باشد. قهوۀ اسپرسو با نسبت بالای شیر را هم نباید در صبحانۀ استرالیایی فراموش کرد.

آلمان

صبحانه

سوسیس و دیگر انواع گوشت‌ها نقش مهمی در صبحانۀ سنتی آلمانی‌ها دارند که به آن «فروشتوک» گفته می‌شود. صبحانۀ آلمانی‌ها پر از گزینه‌های مختلف مانند انواع سوسیس، برش‌های سرد گوشت، نان و رول‌های شور و شیرین همراه با میوۀ تازه، نیمروی عسلی و چاشنی‌هایی مانند مربای خانگی است.

بلغارستان

صبحانه

«پوپارا» غذایی است که بر اساس یک سنت بسیار قدیمی از نان باقیماندۀ وعده‌های غذایی روز گذشته تهیه می‌شود. این غذای گرم و خوش‌مزه مورد علاقۀ بسیاری از مردم بلغارستان به‌ویژه در دوران کودکی است. شیر یا چای گرم را در داخل یک کاسه پر از تکه‌های نان بیات، پنیر بلغاری خرد شده، کره و شکر می‌ریزند و کنار می‌گذراند تا نرم شده و بتوان با قاشق از آن برداشت.

ترکیه

صبحانه

نان‌های ترکی مانند «سیمیت» یا «پاید» در کنار کاسه‌هایی از پنیر فتا یا دیگر پنیر‌های شور و تازه، روغن زیتون، حلوا، عسل و غذا‌های کنسروی از صبحانه‌های ترکیه هستند. تخم‌مرغ نیز معمولاً در کنار یک نوع سوسیس تهیه شده از گوشت قرمز خشک به نام «سوجوک» که با سیر، فلفل‌قرمز، زیره و سماق مزه‌دار شده، پخته می‌شود.

پرتغال

صبحانه

قهوه با مقدار زیادی شیر گزینۀ اول پرتغالی‌ها در وعدۀ صبحانه است. پرتغالی‌ها معمولاً نان ساده‌ای در کنار قهوۀ خود می‌خورند که تارت تخم‌مرغی از محبوب‌ترین آن‌ها است.

اوکراین

صبحانه

پنکیک‌های اوکراینی موسوم به «سیرنیکی» که از درون نرم و پف‌دار و از بیرون طلایی و ترد هستند، صبحانۀ محبوب مردم این کشور است. این خوراکی اوکراینی را می‌توان با میوۀ تازه، ترکیبات کنسروی، شکر یا خامه ترش مزه‌دار کرد.

ایتالیا

صبحانه

ایتالیایی‌ها معمولاً صبحانۀ شلوغی دارند که همیشه شامل قهوه و کلوچه‌های ایتالیایی است. اغلب کاپوچینو یا اسپرسو گزینۀ ایتالیایی‌ها برای صبحانه بوده و در کنار آن نیز شیرینی‌های ساده‌ای مانند کورنتو یا شیرینی دایره‌ای شکم‌پر با کاستارد یا نوتلا سرو می‌شود. «اسفوگلیاتله» یک شیرینی ترد و لایه‌دار پر شده با پنیر شیرین ریکوتا است که از استاندارد‌های دیگر صبحانۀ ایتالیایی به شمار می‌آید.

روسیه

صبحانه

خاویار صبحانۀ محبوب روس‌ها است. این غذای گران‌قیمت روی پنکیک‌های روسی در روز‌های تعطیل هفته قرار می‌گیرد. اما در روز‌های غیر تعطیل، صبحانۀ روس‌ها ساده‌تر است و خاویار به صورت پودر روی نان‌های شیرین تهیه شده از آرد گندم سیاه که به کره آغشته شده، پاشیده می‌شود. علاوه بر آن یک لیوان چای سیاه نیز پای ثابت صبحانۀ مردم روسیه است.

۱۱ دیدگاه

  1. هوشمند

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۵:۵۲ ب٫ظ

    جالب بود خیلی خوبه ادم با فرهنگ کشورهای دیگه اشنا بشه دستتون درد نکنه

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      خواهش میکنم، خوشحالم که خوشتون اومده

      پاسخ

  2. یوسفی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۴:۳۴ ب٫ظ

    جالبه

    پاسخ

  3. بهلولی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۰:۴۱ ق٫ظ

    خیلی خوب بود . فکر کنم یکبار هم قبلا این مقایسه صبحانه در مجله انجام شده بود.

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۱:۱۹ ب٫ظ

      بله، البته اون کمی متفاوت بود

      پاسخ

  4. فتحی

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۰۸ ق٫ظ

    لذت بردم

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۱ ق٫ظ

      خدا رو شکر

      پاسخ

  5. بیگدلی

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

    عالی بود
    گرسنمون شد

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      ببخشید دیگه

      پاسخ

  6. رسا

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۸ در ۱۱:۳۲ ق٫ظ

    جالب بود

    پاسخ

    • مریم سوری

      ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ در ۹:۴۳ ق٫ظ

      ممنون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…