وام مسکن مهر ، ۵۰ میلیون تومان شد

۹
31
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وام مسکن مهر در پردیس به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است، در حالی که برای دیگر شهرهای کشور، مبلغ ۴۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.
وام مسکن مهر

وام مسکن مهر در پردیس به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است؛ در حالی که برای دیگر شهرهای کشور، مبلغ ۴۵ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

به گزارش مجله دلتا، جزئیات مصوبه افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر حاکی است که سقف تسهیلات مسکن مهر برای حدود ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت که پیشرفت فیزیکی حداقل ۷۰ درصدی داشته، ولی هنوز کار ساخت و تکمیل آن‎ها به پایان نرسیده است، از ۴۰ میلیون تومان فعلی به حداکثر ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

مطابق اعلام بانک عامل بخش مسکن، آخرین آمارهای شبکه بانکی از مراحل ساخت و تحویل مسکن مهر نشان می دهد که از حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مهر که تا کنون تسهیلات ساخت به آن‎ها پرداخت شده، کار ساخت حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد به پایان رسیده و  تحویل متقاضیان شده است.

وام مسکن مهر

پرونده بانکی حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار واحد مسکونی مهر نیز مستقیم از طرف سازنده‌ها با بانک عامل بخش مسکن تعیین تکلیف شده و ساخت و تکمیل حدود ۳۷۰ هزار واحد مسکونی مهر هنوز به سرانجام نرسیده است.

آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار پیش از مصوبه جدید برای افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر به ۴۰ میلیون تومان باعث شده گره مالی و اعتباری حدود ۳۰۰ هزار واحد مسکونی مهر در حال ساخت، طی دو سال اخیر باز شود و صاحبان این واحدها بتوانند خانه‎دار شده و در آن‎ها ساکن شوند.

برآورد مسئولان بخش مسکن مشخص می‌کند، حدود ۲۰۰ هزار واحد از ۳۷۰ هزار واحد مسکونی مهر، پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارند و از  پروژه‌های فعال در ساخت‎وساز محسوب می‌شوند؛ اما به دلیل تورم قیمت مصالح ساختمانی و افزایش هزینه‌ها، تکمیل آن‎ها با تسهیلات کنونی، امکان‎ناپذیر است؛ از این رو، شورای پول و اعتبار، با افزایش سقف تسهیلات برای این ۲۰۰ هزار واحد موافقت کرده است.

۹ دیدگاه

  1. مهدی مختاری

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  2. شعبانی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۴:۰۰ ب٫ظ

    سپاسگذارم

    پاسخ

  3. بیگدلی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۵۸ ب٫ظ

    با این مبالغ مشکل حل شدنی نیست

    پاسخ

  4. مهدی مختاری

    ۲۹ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۳۸ ب٫ظ

    خیلی کمه در تهران

    پاسخ

  5. پویا

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸ در ۱۰:۱۸ ق٫ظ

    سلام
    ان شاءالله قیمت های فروش ثابت بماند.

    پاسخ

  6. خانم طلوعی

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸ در ۰:۴۴ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  7. علي حنيفه پور

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸ در ۳:۱۴ ب٫ظ

    خیلی هم خوب

    پاسخ

  8. کاشی پور

    ۲۱ تیر ۱۳۹۸ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    این ارقام وام اصلا راه گشا نخواهد بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…