۳ اصل مهم برای تبدیل شدن به فروشنده حرفه ای

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تمرکز هدفمند روی رفتار با مشتری ویژگی بارز فروشنده حرفه ای در دنیای تجارت است. وقتی شما بدانید که در برخورد اول چطور اعتماد مشتری را جلب کنید در واقع نصف راه فروش محصول یا خدماتتان را طی کرده‌اید.
فروشندگی حرفه ای

حفظ رابطه با مشتری (داشتن مشتری وفادار) یکی از ویژگی‌های بارز  فروشنده حرفه ای است. شما می‌توانید با استفاده از یکسری رفتارها و اقدامات ویژه، رابطه‌ی دلخواه‌تان را با مشتریان‌ ایجاد کنید و او را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید.

 فروشنده حرفه ای برای ایجاد اعتماد در مشتری، در فرایند روابط تجاری باید سه اصل “گرایش مشتری یا مشتری محوری در فروش، تخصص و توانایی ایجاد علاقه را به کار ببندد.

توجه به گرایش مشتری

فاکتور توجه به گرایش مشتری در حقیقت نشان دهنده‌ی چگونگی توجه شما به خواسته‌های مشتری است. اگر فاکتور توجه به گرایش مشتری در شما بالا باشد، اشتیاقی حقیقی و ناب در کمک کردن به مشتریان‌تان برای تصمیم‌گیری درست، خواهید داشت. در این صورت باید ارزیابی واقعی‌تری از نیازهای مشتری داشته باشید.  برای شناسایی خواسته‌های اصلی و حقیقی مشتریان خود از آنها سوالات موثر بپرسید و به آنها خوب گوش دهید. دریابید که محصولات و خدمات شما چگونه می‌توانند مشکل آنها را حل کنند و نیازهای آنها را برآورده کنند؟

داشتن تخصص و نشان دادن آن

میزان تخصص به سطح دانش، خبرگی و توانایی‌های شما بستگی دارد. مشتریان به فروشنده‌ای اعتماد بیشتری دارند که او را به عنوان یک متخصص قبول داشته باشند و ویژگی‌های یک متخصص را در او ببینند.

فروشندگی

وقتی که سطح بالایی از تخصص را از خود به نمایش بگذارید برای مشتری خیلی راحت‌تر خواهد بود که به شما اعتماد کند و مطمئن شود که محصول و یا خدمتی که شما به او عرضه می‌کنید، با توجه به نیاز او بهترین گزینه است. تخصص به شما اعتبار می‌بخشد و شما را قادر می‌سازد که با اعتماد‌به‌نفس بالا به سوالات و درخواست‌های مشتریان به خوبی پاسخ دهید.

برای به دست آوردن تخصص، تا جایی که می‌توانید همه چیز را در مورد محصول خودتان و رقبایتان یاد بگیرید. سپس بیاموزید که چطور خود را به عنوان یک متخصص به دیگران بشناسانید.

توانایی ایجاد علاقه در مشتری

توانایی ایجاد علاقه مربوط به تأثیری است که شما بر روی دیگران می‌گذارید. ایجاد علاقه در مشتری در اولین مراحل ارتباط با مشتری می‌تواند منجر به اعتمادسازی گردد، اما اگر با دیگر عامل‌های کلیدی مثبت دیگر همراه نشود نمی‌تواند تأثیر لازم را بر رابطه‌ی مدنظرتان داشته باشد.

در برخورد اول تأثیرگذار باشید. در چشم طرف مقابل نگاه کنید، به گرمی دست او را بفشارید و لباس رسمی و مرتب بپوشید. با دقت به آنچه که می‌خواهد به شما بگوید گوش فرا دهید. به خواسته‌ها و نیازهای او علاقه نشان دهید.

می‌توانید با معرفی بیشتر خود و صحبت کردن در مورد علایق و تجربیات‌تان رابطه‌تان را شخصی تر کنید و با تکیه بر هوش عاطفی و دید مثبت‌تان در طرف مقابل ایجاد علاقه کنید. سعی کنید کاری کنید که دیگران از بودن در کنار شما احساس خوبی داشته باشند. با ستایش صادقانه‌ی طرف مقابل و قدر دانی از او صمیمیت خود را نشان داده و دانش و تخصص خود را در اختیار او قرار دهید.

برای دیدین مطالب مرتبط صفحه گوناگون مجله دلتا را ببینید.

۵ دیدگاه

  1. ابراهیمی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۹:۰۲ ق٫ظ

    مفید و آموزنده بود

    پاسخ

  2. رضوی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۲:۰۴ ب٫ظ

    مرسی از مطالبتون

    پاسخ

  3. هاتف

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۵۴ ب٫ظ

    محدودیت تردد و طرح ترافیک در منطقه ۶ ایجاد مشکل کرده است

    پاسخ

  4. سهیل ساعت چی

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱:۲۱ ب٫ظ

    مفید بود
    سپاس

    پاسخ

  5. پیروز

    ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

    سپاس از مطلب مفید شما.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…