طرز تهیه کنافه ترکی با پنیر در خانه + ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای خوردن یک کنافه پنیری خوشمزه نیازی نیست به کافه بروید، خودتان به راحتی در خانه این دسر خوشمزه را آماده کنید.
طرز تهیه کنافه

کنافه از خانواده دسر باقلوا است که به نام‌های «کنافه» به عربی و «کونفی» یا «کونفه» نیز می‌شناسند؛ با وجود اینکه این شیرینی ریشه عربی دارد، اما بیشتر در کشور ترکیه سرو می‌شود؛ طرز تهیه این دسر بسیار متنوع است و می‌توانید آن را با سرشیر، بستنی، موز و قهوه نوش‌جان کنید؛ با وجود اینکه قیمت کنافه ترکی بالا است، خودتان به راحتی می‌توانید با تهیه چند قلم مواد، آن را در خانه درست کرده و لذت ببرید؛ برای آشنایی با طرز تهیه کنافه ترکی در خانه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

آموزش کنافه ترکی

مواد لازم برای پخت کنافه ترکی

  • رشته کنافه یا کادایف ۳۰۰ گرم
  • کره ۱۵۰ گرم
  • زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
  • پنیر خامه ای ۲ قاشق غذاخوری
  • خامه صبحانه ⅔ پاکت
  • پنیر پیتزا ½ پیمانه
  • پودر پسته به مقدار کافی

مواد لازم شربت کنافه

  • آب ۱ لیوان
  • شکر ۱ لیوان
  • هل ۲ عدد
  • گلاب ۲ قاشق غذاخوری
  • زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

موالد لازم برای طرز تهیه کنافه پنیری

طرز تهیه کنافه پنیری

طرز تهیه کنافه پنیری در فر و ماهیتابه امکان پذیر است؛ بنابراین اگر دسترسی به فر ندارید به راحتی می‌توانید آن را در ماهیتابه درست کنید؛

مرحله اول

برای پخت کنافه پنیری، در ابتدا لازم است که شربت آن را آماده کرده تا خنک شود؛ برای تهیه شربت لازم است آب و شکر را به همراه دانه هل، گلاب و زعفران دم کرده درون یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شربت بجوشد و. به قوام لازم برسد.

مرحله دوم

بعد از آنکه ذرات شکر کاملا حل شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید تا شربت خنک شود؛ سپس در این فاصله  فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کند تا کاملا گرم شود.

طرز تهیه کنافه

مرحله چهارم

کره را همراه زعفران روی بخار کتری قرار دهید تا بنماری شود؛ در این مرحله رشته کادایف را با دست کمی خرد کرده و مخلوط زعفران و کره را به آن اضافه کنید و تمام مواد را با دست به خوبی مخلوط کنید.

مرحله پنجم

رشته‌های آماده شده را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید؛ سپس در این مرحله می‌توانید از ظرف‌های مخصوص کنوفه یا از قالب پیتزا استفاده کنید و تمام سطح آن را با کره چرب کنید. در ادامه یک قسمت از رشته کادایف را درون قالب ریخته و به کمک یک لیوان یا دست به خوبی فشار می‌دهیم تا به ظرف چسبیده و حالت منسجم بگیرد.

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه کنافه، برای پنیر میانی می‌توانید به روش‌های مختلفی آن را درست کنید اما ساده‌ترین روش تهیه آن به این صورت است که در یک قابلمه یک لیتر شیر را با دو قاشق نشاسته مخلوط کرده و روی شعله گاز بگذارید تا بجوشد و قوام آن مانند فرنی شود؛ سپس آن را در طرفی ریخته و ۱۵۰ گرم پنیر موزارلا را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله پایانی طرز تهیه کنافه ترکی

مواد پنیری آماده شده را روی رشته‌های درون قالب ریخته و باقی رشته‌ها را روی آن بریزید. سپس قالب را به مدت ۲۵ دقیق درون فر از قبل گرم شده قرار دهید تا رشته‌ها طلایی شوند؛ البته در این فاصله به آن سر زده و مواظب باشید کنافه نسوزد. در نهایت شربت را روی کنافه داغ ریخته تا به خرد آن برود؛ کنافه پنیری شما آماده است و می‌توانید نوش‌جان کنید.

طرز تهیه کنافه ترکی

سخن پایانی

پیشنهاد می‌‌شود این نوع دسر را به صورت گرم سرو کنید؛ چرا که با قرار دادن کنافه در یخچال، پنیر پیتزا سفت شده و مزه اصلی خود را از دست می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…