طرز تهیه عدس پلو شکم پر مجلسی

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید غذاها را با طعمی متفاوت تجربه کنید، این مدل از روش تهیه عدس پلو را حتما امتحان کنید.
طرز تهیه عدس پلو شکم پر

عدس پلو غذایی مقوی و خوشمزه ایرانی است که در بین مردم طرفداران بسیاری دارد؛ روش‌های مختلفی بری طبخ این مدل غذا وجود دارد؛ عده‌ای علاقه دارند طرز تهیه عدس پلو ساده را امتحان کنند؛ عده‌ای دیگر دوست دارند از گوشت چرخ کرده یا مرغ برای این غذا استفاده کنند؛ اما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه عدس پلو شکم پر را به شما آموزش دهیم تا با استفاده از آن بتوانید متفاوت‌ترین نحوه پخت را تجربه کرده و در مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید.

طرز تهیه عدس پلو ساده برای ۴ نفر

  • برنج ۲ پیمانه
  • عدس ۱ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • کشمش پلویی ۱۰۰ گرم
  • هویج ۲ عدد
  • زعفران دم کرده به مقدار کافی
  • نمک، فلفل سیاه و پودر زیره به مقدار کافی
  • پودر دارچین و پودر گل سرخ به مقدار کافی
  • پودر تخم گشنیز و پودر هل به مقدار کافی

طرز تهیه عدس پلو

طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده

خوشمزه‌ترین نوع عدس پلو هنگامی است که از گوشت چرخ‌کرده برای طبخ آن استفاده می‌کنید؛ برای آموزش این نوع طرز تهیه عدس‌پلو مجلسی با ما همراه باشید.

مرحله اول

برای داشتن یک عدس پلو شکم پر خوشمزه، در ابتدا لازم است عدس‌‎ها را از قبل شسته و با مقداری آب روی شعله گاز قرار دهید تا بپزد. در این فاصله هویج‌ها را شسته و با رنده درشت، رنده می‌کنیم؛ سپس در یک تابه همراه با زعفران و کره تفت می‌دهیم تا سرخ شود و رنگ آن تغییر کند.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه عدس پلو با گوشت چرخ کرده، پیازها را نگینی خرد کنید و همراه مقداری روغن تفت دهید تا سبک و طلایی شود؛ سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و وقتی تغییر رنگ داد، نمک و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که بهترین ادویه برای عدس پلو پودر هل و تخم گشنیز است و بهتر است که آن‌ها را حذف نکنید.

مرحله سوم

وقتی که بوی ادویه‌ها در فضا پخش شد، کشمش را به همراه مقداری کره و روغن درون یک تابه مناسب ریخته و کمی تفت دهید تا پف کنند و به همراه هویج بلافاصله به مواد درون تابه اضافه کنید.

طرز تهیه عدس پلو شکم پر

مرحله چهارم

مواد آماده شده را کنار بگذارید و در قابلمه دیگر، برنج را آبکش کنید و عدس پخته شده را به آن اضافه کنید؛ وقتی برنج آماده آبکشی شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه عدس پلو مجلسی

مهم‌ترین نکته که باید هنگام تهیه عدس پلو شکم پر به آن توجه داشت، نحوه ریختن برنج و مواد درون قابلمه است؛ برای این منظور در یک قابلمه تفلون مقداری روغن ریخته و از نان لواش برای ته دیگ آن استفاده می‌کنیم؛ سپس مقداری از عدس پلو را درون قابلمه ریخته و وسط آن را گود می‌کنیم؛ حال میان برنج خالی شده، موادی را که درست کرده‌ایم می‌ریزیم و روی آن را مجدد با برنج پر می‌کنیم و با دم کنی درب قابلمه را پوشانده، روی شعله ملایم گاز قرار دهید و بعد از ۴۵ دقیقه آن را سرو کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…