طرز تهیه خامه قنادی بدون نیاز به خامه

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با این طرز تهیه خامه قنادی می‌توانید سالم‌ترین خامه را در خانه تهیه کرده و با استفاده از آن زیباترین کیک‌ها را تزیین کنید.
طرز تهیه خامه قنادی

بسیاری از ما به کیک خامه‌ای بسیار علاقه داریم و یکی از دلایل آن هم وجود خامه روی کیک است؛ خامه علاوه بر زیبایی بخشیدن به کیک، طعم آن هم بسیار خوشمزه می‌کند؛ معمولا یکی از دغدغه ما هنگام درست کردن خامه، فرم گرفتن سخت آن است و معمولا بعد از فرم گرفتن به سرعت حالت خود را از دست می‌دهد؛ اما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه خامه قنادی بدون نیاز به خامه را به شما توضیح دهیم؛ این مدل خامه تنها با دو قلم مواد تهیه می‌شود و فرم‌دهی بسیار خوبی دارد.

فیلم طرز تهیه خامه قنادی

مواد لازم برای طرز تهیه خامه کیک

  • تخم مرغ  ۲ عدد
  • وانیل     ۱ قاشق چایخوری
  • عسل    ۱ لیوان

طرز تهیه خامه قنادی

طرز تهیه خامه کیک با کمترین مواد

همانطور که می‌دانید کیک‌های خامه‌ای چربی بسیار زیادی دارند و خوردن آن ممکن است برای بدن مضرر بشد؛ یا اینکه بسیاری از افراد به دلیل رژیم غذایی، افزایش وزن یا دیابت خود را از لذت خوردن کیک خامه‌ای محروم می‌کنند؛ به همین منظور در ادامه روشی را به شما آموزش می‌دهیم تا بتوانید طرز تهیه خامه قنادی با کمترین مواد را درست کنید.

طرز تهیه خامه قنادی

مرحله اول طرز تهیه خامه قنادی

در ابتدا برای داشتن یک خامه فرم گرفته بازم است عسل را در یک قابلمه مناسب ریخته و روی شعله ملایم گاز قرار دهید تا کمی روان شود؛ بعد از آنکه عسل به جوش آمد آن را از روی شعله گاز بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم

در یک ظرف مناسب دو عدد تخم مرغ را شکسته و زرده و سفیده آن را جدا کنید؛ سپس سفیده‌ها را درون کاسه همزن ریخته و در حین هم زدن، عسل را به صورت تدریجی و قاشق قاشق به آن اضافه می‌کنیم.

طرز تهیه خامه قنادی با کمترین مواد

مرحله پایانی

بعد از آنکه تمام عسل را به سفیده تخم مرغ اضافه کردید، همچنان به هم زدن ادامه دهید تا سفیده به طور کامل فرم بگیرد؛ در این مرحله وانیل را به مواد اضافه کرده و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید. وقتی که خامه شما مانند فیلم آماده شده و رده‌های پره هم زن روی آن باقی ماند، خامه شما آماده است و می‌توانید درون قیف بریزید و از این خامه ارگانیک که تهیه کرده‌اید روی کیک و شیرینی استفاده کنید و لذت ببرید.

نکات مهم در طرز تهیه خامه کیک با سفیده تخمه مرغ

  • ظرف، همزن و قیف باید کاملاً تمیز و عاری از آلودگی و رطوبت باشند.
  • درصورتی‌که قصد رنگ کردن خامه را دارید، بهتر است از رنگ‌های ژله‌ای استفاده کرده و آن‌ها را هم از قبل، درون فریزر نگهداری کنید.
  • اگر قصد دارید خامه کاکائوییی درست کنید، می‌توانید به ازای هر یک کیلوگرم خامه قنادی فرم گرفته، ۷۰ گرم پودر کاکائوی خنک به آن اضافه نمایید.
  • با همزن دستی، حداکثر می‌‍توانید یک کیلوگرم خامه را خوب هم بزنید. درصورتی‌که بیش از این مقدار را در ظرف بریزید، قدرت لازم را برای هم زدن نخواهید داشت و درنتیجه، خامه خراب می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…