مانیکور در خانه شما را از آرایشگاه بی‌نیاز می‌کند!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراقبت از ناخن مانند رسیدگی به پوست و مو کار بسیار مهمی است که افراد باید به آن توجه لازم را داشته باشند.
مانیکور در خانه

مانیکور در خانه از جمله کارهایی است که اگر آن را یاد بگیرید، از رفتن به آرایشگاه بی‌نیاز می‌شوید. داشتن ناخن‌های زیبا، چیزی بیشتر از کوتاه‌کردن ناخن با ناخن‌گیر و سوهان ناخن است. همراه دلتامگ باشید تا با هم یاد بگیریم چگونه ناخن‌های خود را در خانه مانیکور کنیم.

مانیکور در خانه

برای این کار باید مراحل زیرا طی کنید.

وسایل لازم را تهیه کنید

قبل از اینکه شروع به مانیکور کنید، لازم است وسایل موردنیاز را تهیه کنید:

  • محلول پاک‌کننده لاک
  • انبر مخصوص ناخن (کلیپر)
  • چندتکه پنبه
  • کرم کوتیکول
  • بافر
  • عقب زن ناخن (cuticule pusher)
  • کرم مرطوب‌کننده
  • لاک‌رنگ ناخن
  • لاکی که علاقه دارید
  • تاپ کات

پاک‌کردن لاک ناخن

در ابتدا باید لاکی که روی ناخنتان است را پاک کنید. برای پاک کردن لاک یا از روش‌های خانگی استفاده کرده یا پاک‌کننده‌های مرغوب تهیه کنید تا ناخن‌هایتان ضعیف نشوند.

کوتاه نمودن ناخن

با استفاده از ناخن‌گیر سعی کنید قد ناخن‌هایتان را در اندازه‌های مناسب کوتاه کنید. سپس با استفاده از سوهان ناخن، به ناخن‌های خود فرم دهید. فرم‌دادن به ناخن مرحله بسیار مهمی است. اگر می‌خواهید ناخن‌های ساده‌ای داشته باشید، ناخن مستطیلی شکل با گوشه‌های گرد یا ساده، مناسب است.

در زمان استفاده از سوهان، با ملایمت برخورد نمایید که هیچ آسیبی به ناخن‌ها وارد نشود. همچنین از کوتاه‌کردن بیش از حد ناخن‌ها خودداری نمایید. فقط ناخن‌ها را مرتب کنید و قسمتی از ناخن که بیرون از گوشت است را کوتاه نمایید.

کوتاه نمودن ناخن

مرحله چهارم از مانیکور در خانه خیس کردن ناخن در آب ولرم است

برای این مرحله یک‌کاسه بزرگ را انتخاب کرده و داخل آن را با آب گرم پر کنید. نکته مهم آن است که می‌توانید مقداری شامپو بچه یا نرم‌کننده ملایم درون آب بریزید و دست‌هایتان را برای مدت ٣ دقیقه داخل آن قرار دهید.

قراردادن ناخن در این محلول باعث نرم‌شدن ناخن و پوست اطراف آن خواهد شد. همچنین چرک و کثیفی و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهد برد. فراموش نکنید که زیر ناخن‌های خود را تمیز نمایید. از قراردادن بیش از اندازه ناخن در این محلول نیز خودداری کنید؛ چراکه ممکن است به ناخن آسیب برسد.

کرم مخصوص پوست دور ناخن یا کرم کوتیکول بزنید

ناخن‌های خود را پاک کنید و مقداری از کرم کوتیکول یا کرم مخصوص پوست دور ناخن را بزنید و سپس شروع به ماساژدادن کنید. سپس با عقب زدن پوست ناخن زیبایی را به ناخن‌هایتان بر گردانید. این کار را بیش از اندازه یا با شدت انجام ندهید؛ چراکه ممکن است باعث آسیب رسیدن به ناخن‌ها یا عفونت‌کردن آن شود. بعد از اینکه پوست اطراف ناخنتان تمیز و مناسب شد، کرم را از روی آن پاک نمایید.

کرم مخصوص پوست دور ناخن یا کرم کوتیکول بزنید

به ناخنتان کرم مرطوب‌کننده بزنید

هرگز فراموش نکنید بعدازاین مراحل، از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. در ضمن شما می‌توانید از روغن‌های مخصوص نیز استفاده کنید تا دست‌هایتان نرم شود. اگر بخواهید می‌توانید قبل از استفاده از کرم، باز هم برای مدت ۳۰ ثانیه دست‌هایتان را درون آب گرم قرار دهید.

 پولیش کردن ناخن

اگر کرم مرطوب‌کننده را خیلی زیاد روی ناخن‌هایتان استفاده کرده باشید، لاک به شکل زیبایی روی ناخن‌ها قرار نمی‌گیرد. پس باید مرطوب‌کننده را از ناخن‌هایتان پاک نمایید. پس از چندتکه پنبه و مقدار کمی محلول پاک‌کننده لاک استفاده کنید و آن را روی ناخن‌های خود بکشید.

مرحله آخر از مانیکور در خانه لاک زدن است

لاک موردعلاقه‌تان را بزنید

این مرحله از جمله لذت‌بخش‌ترین کارها برای خانم‌هاست. قبل از زدن لاک، فرچه آن را به‌خوبی در دست نگه داشته و سعی کنید لاک را بدون تکان‌دادن دست بزنید. به‌این‌ترتیب از ایجاد حباب زیر لاک و خراب‌شدن ناخن‌هایتان راحت خواهید شد.

لاک را به‌صورت نوار‌های عمودی روی ناخن بزنید و لاک‌زدن را از قسمت پایه ناخن به سمت نوک آن شروع نمایید. قبل از اعمال لایه دوم، بگذارید لایه قبلی کاملاً خشک شود. در نهایت با مانیکور در خانه از ناخن‌های خود لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…