طرز تهیه شربت انگور سیاه تنها در ۳ مرحله

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شربت انگور، جزو آن دسته از نوشیدنی‌هایی است که از کوچک تا بزرگ به آن علاقه دارند؛ برای آشنایی با طرز تهیه آن با ما همراه باشید.
طرز تهیه شربت انگور

شربت انگور جزو آن دسته از نوشیدنی‌هایی است که در روزهای گرم سال می‌تواند برای بدن بسیار مفید باشد؛ طرز تهیه شربت انگور سیاه بسیار ساده است و شما می‌توانید با چند قلم موادی که معمولا در خانه دارید، این شربت مقوی را درست کرده و در مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید؛ برای آشنایی با طرز تهیه آب انگور، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چند نکته مهم که باید قبل از طرز تهیه شربت انگور سیاه بدانید

از مهم‌ترین خواص شربت انگور می‌توان به خاصیت آرامش‌بخش و ضد نفخ بودن آن اشاره کرد.

  • لازم به ذکر است که مواد استفاده شده در این شربت کاملا به ذائقه شما بستگی دارد و برای تهیه آن می‌توانید از زعفران و یا تخم شربتی استفاده کنید.
  • نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است؛ برای حفظ طعم انگور در شربت، بهتر است از گلاب استفاده کنید.
  • برای داشتن یک شربت انگور شفاف بهتر است بعد از میکس کردن انگورها، آن را از صافی رد کنید.
  • اگر می‌خواهید شربت انگور سفید داشته باشید، لازم است تا از انگور زرد استفاده کنید.

طرز تهیه شربت انگور ساده

فرقی نمی‌کند که انگور شما سیاه باشد یا زرد، در هر صورت روش تهیه هر دو آن به یک صورت است و تنها تفاوت آن در رنگ شربت است.

طرز تهیه شربت انگور سیاه ساده

مواد لازم برای طرز تهیه آب انگور

  • انگور سفید یا سیاه ۲۰۰ گرم
  • آب انگور نصف پیمانه
  • عرق نعناع سه قاشق غذاخوری

مرحله اول طرز تهیه شربت انگور یاقوتی

اگر زمان کمی برای پذیرایی از مهمان‌های خود دارید، درست کردن شربت انگور می‌تواند بسیار انتخاب مناسبی باشد. در ابتدا انگورها را به مدت یک الی دو ساعت در آب خیس کنید تا تمام گرد و خاک آن از بین برود؛ سپس باید چوب سر انگور را از آن جدا کرده و بعد همه را در یک آبکش بریزید تا خشک شود.

مرحله دوم

در این مرحله لازم است آب انگور به خوبی گرفته شود؛ برای این منظور می‌توانید از دستگاه آبمیوه‌گیری کمک بگیرید؛ گرفتن آب انگور با آب میوه گیری باعث می‌شود تا حد قابل توجهی آب انگورها گرفته شود و در نهایت شربت شفافی داشته باشید.

مرحله پایانی طرز تهیه شربت انگور با شکر

بعد از آب گرفتن انگورها، در صورت دلخواه می‌توانید از عرقیات دلخواه خود در مخلوط‌کن بریزید؛ توجه داشته باشید در این مرحله لازم است که مقدار شیرینی آب انگور گرفته شود و در صورت کم بودن شیرینی آن، مقداری شکر اضافه کنید. در نهایت شربت انگور شما اماده است و به همراه یخ می‌توانید نوش‌جان کنید.

طرز تهیه شربت انگور

طرز تهیه شربت انگور سیاه به روش سنتی

برای تهیه شربت انگور از زمان قدیم تا کنون از این روش استفاده می‌شود؛ استفاده از این روش برای طرز تهیه آب انگور کمی سخت است و به زمان بیشتری نیاز دارد.

مواد لازم برای تهیه شربت انگور به روش سنتی

  • انگور (از هر نوعی که خواستید) ۳ کیلوگرم
  • سرکه انگور ۳ لیوان
  • شکر ۱ لیوان

مرحله اول

در ابتدا انگورها را شسته و با دست و یا به کمک یک گوشت‌کوب به خوبی له کنید؛ سپس انگورهای له شده را در ظرفی ریخته و ۲ لیوان سرکه به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد از اضافه کردن سرکه بازم است انگورها به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنید تا سرکه به خوبی بتواند رنگ انگور را خارج کند.

مرحله پایانی طرز تهیه شربت انگور سیاه

بعد از گذشت این مدت زمان ظرف را از یخچال خارج کرده و تمام مواد را درون یک کیسه تمیز ریخته تا تفاله‌ها از آب انگور جدا شوند؛ سپس به آب انگور یک لیوان شکر و یک لیوان سرکه اضافه کنید و روی شعله گاز قرار دهید تا مواد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بجوشد؛ در نهایت شربت شما آماده است و می‎‌تواند درون یک ظرف مناسب ریخته و در یخچال نگهداری کنید؛ برای سرو این شربت، تنها کافی است لیوان مورد نظر را با نصف لیوان از این شربت پر کنید و به آن آب و عرق دلخواه اضافه کنید.

طرز تهیه شربت انگور با زعفران

طرز تهیه شربت انگور سیاه در منزل

برای تهیه شربت انگور با زعفران، لازم است مانند یکی از روش‌های بالا شربت انگور را آماده کرده و هنگام سرو، به آن آب‌لیمو و زعفران اضافه کنید؛ به دلیل خاصیت بالای شیره انگور و زعفران در این شربت، توصیه می‌شود بیمارانی که دچار ضعف بدنی هستند حتما آن را امتحان کنند. اگر علاقه‌مند به تهیه شربت‌های مختلف و مقوی هستید، شربت گل محمدی را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…