روشی فوری برای طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز + ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر جزو افرادی هستید که به سیر ترشی علاقه دارید، برای تهیه این ترشی در کوتاه‌ترین زمان، با ما همراه باشید.
طرز تهیه سیر ترشی روشی فوری برای طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز + ویدئو

سیر ترشی جزو یکی از ترشی‌های پرطرفدار در سفره‌های ایرانی است که طعم غذا را برای ما بسیار لذیذتر خواهد کرد؛ روش‌های مختلفی برای تهیه این ترشی وجود دارد که انتخاب یکی از آن‌ها به ذائقه شما بستگی دارد؛ لازم به ذکر است که هرچه زمان بیشتری از تهیه ترشی سیر گذشته باشد، خواص سیر ترشی نیز بیشتر می‌شود؛ اما اگر نمی‌توانید برای تهیه یک سیر ترشی هفت ساله صبر داشته باشید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز را به شما آموزش دهیم؛ این مدل سیر ترشی فوری، در کمترین زمان آماده می‌شود و مزه فوق‌العاده‌ای دارد.

مواد لازم برای تهیه سیر ترشی

سیر ۱ کیلوگرم
شیره خرما یا شیره انگور ½ لیوان
نمک ۱ قاشق چایخوری
سرکه به مقدار کافی

طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز

طرز تهیه سیر ترشی با سرکه سفید یا سرکه بالزامیک نیز امکان پذیر است؛ اما بهترین روش تهیه سیر ترشی هنگامی است که از سرکه قرمز برای درست کردن آن استفاده کنیم. در صورتی که به تهیه انواع ترشی علاقه دارید طرز تهیه ترشی بامیه را مطالعه کنید.

طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز

مرحله اول

برای طرز تهیه سیر ترشی با پوست، در ابتدا پوست رویه سیر را کمی تمیز کرده و انتهای سیر را با چاقو طوری تمیز کنید که بوته به طور کامل از هم جدا نشود؛ سپس تمام سیر را به خوبی شسته و چند دقیقه درون آب بگذارید تا تمیز شود.

مرحله دوم طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز

بعد از آنکه سیرها را پاک کرده و شته‌اید، آن‌ها را روی یک پارچه تمیز قرار دهید تا آب اضافه از آن خارج شود؛ اجازه دهید سیرها به مدت ۲۴ ساعت روی پارچه بمانند تا کامل خشک شوند؛ چرا که در غیر این صورت ترشی‌ ما کپک می‌زند.

مرحله سوم

مهم‌ترین نکته در طرز تهیه سیر ترشی فوری این است که قبل از ریختن ‌آن‌ها درون شیشه، از قبل سیرها را بجوشانید. در این مرحله سیر را درون یک قابلمه ریخته و روی آن را سرکه بریزید تا به طور کامل روی سیرها را بپوشاند.

طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز

مرحله چهارم

قابلمه را روی شعله گاز قرار دهید و اجازه دهید به جوش آید، سپس شعله گاز را کم کرده و اجازه دهید به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه بجوشند تا نرم شوند. با انجام این روش به سیرها شک وارد می‌شود و ترشی شما زودتر آماده خواهد شد.

مرحله پایانی طرز تهیه سیر ترشی با سرکه قرمز

بعد از گذشت ۱۵ دقیقه قابلمه را از روی گاز برداشته و اجازه دهید تا خنک شود؛ در این مرحله توجه داشته باشید که شیشه شما کاملا خشک باشد و بعد سیرها را به آرامی به شیشه منتقل کنید؛ بعد از آنکه شیشه را با سیر پر کردید، ابتدا مقداری نمک روی آن ریخته و بعد روی آن سرکه بریزید. در نهایت برای خوش‌رنگ‌تر شدن ترشی، شیره خرما یا هر نوع شیره‌ای که در خانه دارید به آن اضافه کنید؛ ترشی شما بعد از گذشت دو سه هفته آماده است و می‌توانید نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…