رژگونه زدن با توجه به فرم صورت خود را یاد بگیرید

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مراحل آرایش که بسیار مهم است رژگونه زدن است که اگر آن را به شکل صحیحی نزنید، نه‌تنها شما را زیبا نمی‌کند بلکه چهره شما را بی‌حالت نشان می‌دهد.
رژگونه زدن

رژگونه زدن یک مهارت هنری است و برای انجام این کار به تجربه و دقت نیاز دارد؛ بنابراین در این مطلب نحوه رژگونه زدن برای هر فرم صورتی را آموزش داده‌ایم. همراه دلتامگ باشید.

مراحل اصولی رژگونه زدن

  • آمادگی پوست: قبل از آرایش‌کردن مطمئن شوید که پوست شما تمیز و خشک باشد. اگر پوست دارای روغن یا آرایش قبلی باشد، احتمالاً رژگونه به‌درستی جذب نمی‌شود.
  • استفاده از پودر مات‌کننده: حتماً از پودرهای مات‌کننده استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند رژگونه بهتر و به‌صورت یکنواخت بماند.
  • استفاده از پایه رژگونه: قبل از زدن رژگونه، از یک‌پایه رژگونه استفاده کنید. این پایه کمک می‌کند تا رژگونه بهتر جذب شود و ماندگاری بیشتری داشته باشد.
  • استفاده از برس رژگونه: پس از کشیدن رژگونه، با یک برس رژگونه که به طور خاص برای ترازکردن و ترکیب‌کردن رژگونه‌ها طراحی شده، رژگونه را تراز کنید تا از ترکیب متناسب و طبیعی برخوردار شود.
  • تثبیت با پودر فیکس کننده رژگونه: برای افزایش ماندگاری رژگونه و جلوگیری از پاک‌شدن آن، از پودر فیکس کننده استفاده کنید. این پودر را به‌دقت روی گونه‌های خود بکشید.
  • پاک‌کردن اضافی‌ها: اگر رژگونه بر روی پوست شما بیش از حد زده شده باشد و برخی نواحی ناخواسته رنگ شده باشند، از قطره‌های آرایشی استفاده کنید تا آن نواحی را پاک کنید. بنابراین یکی از اشتباهات رایج آرایشی آن است که آرایشتان کثیف باقی بماند.

مراحل اصولی رژگونه زدن

رژگونه زدن باتوجه‌به فرم صورت

در ادامه انواع زدن رژگونه را برای صورت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم:

صورت کشیده

در آموزش رژگونه زدن برای صورت لاغر و کشیده باید در نظر داشته باشید که ارتفاع صورت را باید با رژگونه کم کنیم. این کار باعث بیضی شدن صورت می‌شود.

در صورت‌هایی که کشیده هستند ارتفاع بینی بسیار در چهره به چشم می‌آید؛ زیرا این فاصله زیاد است. البته چهره‌های کشیده گاهی پیشانی خیلی بلند یا چانه خیلی کشیده دارند که این موضوع با کانتور تا حدودی تصحیح می‌شود.

برای صورت‌های کشیده؛ یعنی چهره‌هایی که ارتفاع پیشانی و بینی و چانه زیاد است باید به‌وسیله کانتور از ارتفاع چهره کم کرد و رژگونه روی سیب گونه و کمی بالاتر زده شود تا خطای دید ایجاد شده و صورت بیضی به نظر برسد. محوکردن رژگونه برای چهره‌های کشیده نیز نباید زیاد باشد و باید به‌صورت صاف به سمت گوش پخش شود.

صورت گرد

در صورت‌های گرد یعنی چهره‌هایی که ارتفاع پیشانی و چانه به یک اندازه بوده و در مجموع طول و عرض صورت یکسان است، رژگونه باید چهره را کشیده‌تر کند.

در این چهره‌ها که ارتفاع بینی کم است، بعد از کانتور صورت باید از عرض چهره کاسته شود و در مرحله بعد رژگونه کمی پایین‌تر از سیب گونه زده شود. این رژگونه برای این مدل چهره باید با شیبی نسبتاً زیاد به سمت استخوان گونه به‌خوبی فید می‌شود. این روش صورت گرد را کشیده‌تر نشان می‌دهد.

رژگونه زدن باتوجه‌به فرم صورت

صورت بیضی

ایده‌آل‌ترین فرم صورت بیضی است. صورت‌های بیضی یعنی چهره‌هایی که ارتفاع پیشانی بینی و چانه با هم یکسان است نیازی به کانتورینگ پیچیده‌ای ندارند. این افراد از خوش‌شانس‌ترین افراد هستند.

در صورت‌های بیضی رژگونه دقیقاً روی سیب گونه زده شده و نمایی زیبا و گلگون به چهره‌‌های با فرم بیضی می‌بخشد. تنها لازم است  به‌اندازه دو انگشت با پره بینی فاصله در نظر گرفته شود و رژگونه روی سیب گونه با رژگونه و یک براش مویی نسبتاً بزرگ زده شود. با این روش رژگونه زدن چهره شما زیباتر و جذاب‌تر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…