طرز تهیه کوکو مرغ مجلسی با ۵ قلم مواد در دسترس!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از غذاهای تکراری خسته شده‌اید، این مدل کوکو مرغ را درست کرده و از طعم آن لذت ببرید.
طرز تهیه کوکو مرغ

درست کردن غذاهای تکراری از بزرگ‌ترین دغدغه افراد خصوصا خانم‌ها است؛ این مشکل هنگامی بیشتر می‌شود که در خانه فرزند کوچکی داشته باشید؛ در این صورت ممکن است از خوردن غذا امتناع کند؛ برای حل این مشکل بهترین راه‌حل درست کردن غذاهای جدید با همان مواد غذایی است که در خانه دارید؛ تنها کافی است کمی خلاقیت به خرج داده و سفره غذایی خود را متنوع و رنگی کنید. کوکو مرغ جزو آن دسته از غذاهایی است که با روش‌های مختلفی طبخ می‌شود و همگی آن‌ها لذیذ هستند و می‌تواند اشتهای افراد خانواده را چند برابر کند. در صورتی که علاقه‌مند هستید خوشمزه‌ترین طرز تهیه کوکو مرغ را یاد بگیرید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه کوکو مرغ مجلسی

  • سینه مرغ نصف یک عدد
  • سیب زمینی متوسط ۲ عدد
  • هویج کوچک  ۲ عدد
  • فلفل دلمه‌ای به مقدار لازم
  • پیاز  ۱ عدد
  • نمک و زردچوبه به مقدار لازم
  • فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم
  • آویشن و پودر سیر به مقدار لازم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

مواد لازم برای طرز تهیه کوکو مرغ

بهترین روش پخت کوکوی مرغ

این مدل غذا را در انواع مختلفی چون کوکو مرغ چرخ کرده، کوکو مرغ ساده، کوکو مرغ و سیب زمینی، کوکو مرغ و قارچ و کوکو مرغ شمالی درست می‌کنند که همگی آن‌ها به نوبه خود بسیار خوشمزه هستند؛ اما در این روش از طرز تهیه کوکو مرغ قصد داریم در آن از هویج استفاده کنیم تا از بافت سبک و طعم بی‌نظیر این کوکو لذت ببرید.

مرحله اول

برای تهیه این کوکو خوشمزه در ابتدا لازم است سینه مرغ را در یک قابلمه ریخته و به همراه آب، نمک، پیاز  و مقداری برگ بو روی شعله گاز با حرارت متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا مرغ به مدت ۱ تا ۲ ساعت خوب بپزد.

مرحله دوم طرز تهیه کوکو مرغ

در این فاصله تا مرغ‌ها آماده می‌شوند، لازم است که سیب زمینی‌، پیاز، فلفل دلمه و هویج را پوست گرفته و رنده بزنید؛ مهم‌ترین نکته در این مرحله، گرفتن آب سیب زمینی، پیاز و هویج است. در صورتی که آب مواد گرفته نشود، کوکوی ما شُل شده و به اصطلاح وا می‌رود.

طرز تهیه کوکو مرغ

مرحله سوم

بعد از آنکه آب مواد را به خوبی گرفتید، آن‌ها را در یک ظرف مناسب ریخته و به خوبی مخلوط کنید؛ سپس تخم مرغ‌ها را به آن اضافه کنید و باهم ترکیب کنید؛ در این مرحله ادویه‌ها نیز باید به مواد اضافه شوند. مقدار ادویه‌ها به ذائقه شما بستگی دارد.

مرحله چهارم طرز تهیه کوکو مرغ مجلسی

بعد از آنکه عطر ادویه‌ها کاملا در مواد پخش شد، مرغ پخته شده را ریش ریش کرده و به مواد اضافه کنید. وقتی که همه مواد را باهم مخلوط کردید و بافت یکدستی به دست آمد، درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد یک ساعت در یخچال استراحت کند تا مزه‌دار شود؛ بعد از این مدت مواد را از یخچال بیرون بیاورید و دوباره هم بزنید.

مرحله پایانی طرز تهیه کوکو مرغ

مقدار روغن در ظرف مورد نظر ریخت و روی شعله متوسط گاز بگذارید تا داغ شود؛ در این فاصله از مواد به اندازه لازم بردارید با دست فرم دهید و درون تابه قرار دهید تا سرخ شود. بعد از آنکه دو طرف کوکوها سرخ شد، آن را روی یک پارچه تمیز قرار داده تا روغن اضافه خارج شود؛ در نهایت کوکو شما آماده است و می‌توانید با گوجه، خیارشور و ریحان تزیین کنید. اگر می‌خواهید طرز تهیه انواع ترشی را یاد بگیرید ما را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…