طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی به روش رستورانی درخانه + ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای خوردن یک مرغ سوخاری استریپس، نیازی نیست که حتما به فست‌فودی بروید، با این روش خودتان به راحتی می‌توانید در خانه مرغ سوخاری پولکی درست کنید.
طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری جزو یکی پرطرفدارترین غذاها در دنیا است که با رسپی‌های مختلفی نیز آماده می‌شود؛ طرز تهیه مرغ سوخاری ساده خانگی ممکن است برای بسیاری از افراد سخت باشد؛ در چنین مواقعی افراد برای طرز تهیه مرغ سوخاری پفکی، از پودر پانکو استفاده می‌کنند که باعث می‌شود سوخاری، طعمی مانند شنیسل بگیرد؛ برای داشتن مرغ سوخاری پولکی به روش رستورانی، لازم است به جای استفاده از پودر سوخاری از آرد سفید استفاده کنید. اگر قصد دارید طرز تهیه مرغ سوخاری رستورانی را به راحتی در خانه یاد بگیرید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

آموزش تصویری طرز تهیه مرغ سوخاری پولکی در خانه

مواد لازم برای طرز تهیه مرغ سوخاری ایرانی

  • سینه مرغ
  • پودر سیر
  • پودر پیاز
  • پودر پاپریکا
  • فلفل سیاه و قرمز
  • نمک
  • آرد سفید
  • روغن

مواد لازم برای طرز تهیه مرغ سوخاری ایرانی

بهترین روش برای پخت مرغ سوخاری

اگر از فیله مرغ استفاده می‌کنید لازم به تکه کرده نیست و آن را به طور سالم سوخاری کنید؛ در غیر این صورت لازم است که سینه‌های مرغ را مطابق فیلم به تکه‌های کوچک تقسیم کنید.

مرحله اول طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سفید

در ابتدا مرغ‌های تکه شده را در ظرف مناسب ریخته و با فلفل سیاه، نمک و آبلیمو به خوبی طعم‌دار کنید؛ در صورتی که زمان کافی دارید، بهتر است مرغ‌های یک الی دو ساعت در این مواد اقی بمانند تا به خوبی طعم بگیرند. در صورتی که علاقه به قارچ سوخاری دارید بخوانید.

مرحله دوم طرز تهیه مرغ پفکی

در این مرحله تمام ادویه‌هایی که داشتیم را درون آرد می‌ریزیم و به خوبی مخلوط می‌کنیم؛ مهم‌ترین نکته برای طرز پخت مرغ سوخاری در روغن که باید به آن توجه داشت این است که روغن را درون ماهیتابه ریخته و آن را روی شعله ملایم قرار دهید تا داغ شود؛ چرا که مرغ‌ها بعد از آردپاشی باید بلافاصله در روغن قرار بگیرند در غیر این صورت پولک‌های آن از بین می‌رود.

طرز تهیه مرغ سوخاری در روغن

مرحله سوم

برای شروع فیله‌های مرغ را ابتدا در آرد زده به گونه‌ای که تمتم قسمت‌های مرغ به آرد آغشته شود؛ سپس آن را درون آب زده و مجدد به ظرف آرد برگردانید؛ این روند را سه مرتبه انجام دهید.

مرحله پایانی طرز تهیه مرغ سوخاری

نکته مهم دیگر بهترین روش برای پخت مرغ سوخاری، این است که از آرد زیاد استفاده کنید؛ توجه داشته باشید که آرد را در آخر می‌توان الک کرده و برای دفعات بعدی مجدد استفاده کنید. در مرحله آخر آردپاشی، فیله‌های مرغ را درون آرد زده و با دست به صورت دورانی حرکت دهید تا پولک‌ها روی مرغ ظاهر شوند. در نهایت فیله‌ها را درون روغن با حرارت متوسط انداخته و هنگامی که رنگ آن به حالت کرم رنگ روبه طلایی رفت، مرغ سوخاری شما آماده است آن را درون صافی قرار داده تا روغن اضافه خارج شود و بعد می‌توانید نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…