طرز تهیه موچی شکلاتی و ساده با آرد برنج ایرانی

۰
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
موچی یک دسر خوشمزه ژاپنی است که قیمت بالایی دارد، اما خودتان می‌توانید به راحتی با هزینه کم آن را در خانه درست کنید.
طرز تهیه موچی

با پیشرفت تکنولوژی و تاثیر فضای مجازی بر زندگی هر یک از ما، ذائقه بسیاری از افراد نیز تغییر یافته و بسیاری از آن‌ها دوست دارند غذاها و دسرهای کشورهای مختلف را امتحان کنند؛ موچی جزو یکی از بهترین دسرهای کره‌ای است که امروزه در ایران نیز طرفداران بسیاری دارد؛ برای طرز تهیه موچی به روش کره‌ای، به یک‌سری از مواد غذایی خاص نیاز دارید که در این صورت هزینه شما برای درست کردن این دسر خوشمزه بالا می‌رود؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه موچی با آرد ایرانی را به شما آموزش دهیم. اگر به این شیرینی کره‌ای علاقه دارید با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه موچی روی گاز

  • آرد برنج ایرانی: ۱۰۰ گرم
  • پودر قند یا شکر: ۵۰ گرم
  • آب: ۳/۴ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • رنگ خوراکی: چند قطره
  • میوه‌ یا مربای دلخواه: به میزان دلخواه (برای داخل موچی)
  • نشاسته ذرت: به میزان لازم

طرز تهیه موچی کره ای

طرز تهیه موچی کره ای

با توجه به اینکه قیمت شیرینی موچی بالا است، اگر علاقه داشته باشید آن را تست کنید یا اینک قبلا تست کرده‌اید و الان به یکی از طرفداران این شیرینی تبدیل شده‌اید، در ادامه دو روش آسان و کم هزینه طرز تهیه موچی ساده و شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد.

مرحله اول طرز تهه موچی ساده

برای تهیه این شیرینی لطیف و خوشمزه در ابتدا لازم است خمیر آن را آماده کنید؛ شیوه درست آماده کردن خمیر، نقش بسیار زیادی در خوشمزگی این شیرینی دارد؛ برای این کار در ابتدا لازم است آرد برنج ایرانی را در دو مرحله الک کنید و بعد با شکر یا پودر قند مخلوط کرده و یه آن آب اضافه کنید. سپس مواد به دست آمده را  ورز دهید تا خمیری یکدست و لطیف به دست آید.

مرحله دوم

در این مرحله در یک قابلمه تا نیمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش آید؛ سپس موچی‌ها را درون یک آبکش قرار داده و درون آب جوش به مدت ۱۵ ذقیقه درون قابلمه بگذارید؛ در این فاصله حتما از دم‌کنی استفاده کنید تا موچی‌ها به خوبی بخارپز شوند.

طرز تهیه موچی کره ای با آرد برنج

مرحله پایانی طرز تهیه موچی ساده

بعد از بخارپز شدن خمیر، آن را از قابلمه بیرون آورده و روی یک سطحی که نشاسته ریخته‌اید قرار دهید و آن را ورز دهید تا به خوبی منسجم شود. در نهایت از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و بین دستانتان بچرخانید تا گرد شود؛ در پایان نیز می‌توانید داخل خمیر را با انواع مغزها یا میوه‌های دلخواه پر کنید و دوباره دایره‌ای‌شکل فرم دهید.

طرز تهیه موچی شکلاتی با آرد برنج ایرانی

  • آرد برنج ایرانی: ۱۰ قاشق غذاخوری
  • پودر قند یا شکر آسیاب شده: ۵ قاشق غذاخوری
  • شیر: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • خامه: ۱ لیوان دسته‌دار فرانسوی
  • شکلات تلخ: ۱ بسته
  • نشاسته ذرت: ۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه موچی شکلاتی

طرز تهیه موچی شکلاتی

اگر به دسر و شیرینی‌های شکلاتی علاقه دارید؛ اینبار می‌تواند موچی را به شیوه متفاوت درست کنید. برای تهیه این مدل موچی می‌توانید از بستنی کاکائویی یا شکلات ذوب شده برای درون آن استفاده کنید.

مرحله اول

برای تهیه این مدل موچی در ابتدا لازم است شکلات تخته‌ای را خرد کنید و در یک کاسه بریزید و به روش بنماری ذوب کنید. سپس مواد خشک مانند پودر قند، نشاسته و آرد برنج را در ظرف جداگانه ریخته و با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم طرز تهیه موچی شکلاتی

در این مرحله شیر را به مخلوط آرد اضافه کرده و خوب هم بزنید تا غلظت مواد شبیه به ماست روان شود. بعد از آن لازم است تا خامه و شکلات ذوب شده را به ترکیب اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از آماده شدن مواد، آن را درون تابه تغلون ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید و مواد را مدام هم بزنید تا مانند یک خمیر، وسط تابه جمع شود و بعد از روی حرارت بردارید.

مرحله پایانی

روی سطح کورد نظر ارد بریزید و خمیر را مانند طرز تهیه موچی ساده، به خوبی ورز دهید؛ سپس از مواد به اندازه دلخواه بردارید و داخل آن را با شکلات پر کنید و برای ۲۰ دقیقه در یخچال استراحت دهید.

نکات مهم تهیه موچی

نکات و فوت وفن‌های طرز تهیه موچی با آرد برنج

  • برای انسجام بیشتر خمیر موچی با آرد برنج، بهتر است خمیر را بعد از آماده کردن به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال قرار دهید.
  • برای طعم بهتر موچی می‌توانید از پنیر بدون نمک یا پنیر ماسکارپونه برای داخل آن استفاده می‌کنید.
  • در نهایت لازم به ذکر است که طرز تهیه موچی با آرد گندم مانند طرز تهیه آن با آرد برنج است.
  • برای طرز تهیه موچی ساده، نیازی به استفاده از شکلات و رنگ خوراکی در طرز تهیه موچی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…