سفید کردن دندان زرد با چند روش ساده

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دندان یکی از قسمت‌ها صورت است که اگر سالم و مرتب نباشد روی زیبایی و ظاهر شما تاثیر می‌گذارد. بنابراین باید همیشه در جهت سلامت و زیبایی آن تلاش کنید.
سفید کردن دندان زرد

سفید کردن دندان زرد در خانه یکی از روش‌های ساده است که با توجه به اوضاع و قیمت مراجعه به دندان‌پزشکی بسیار به‌صرفه است و اگر در آن استمرار داشته باشید بعد از مدتی تأثیر آن را مشاهده می‌کنید. همراه دلتا مگ باشید.

دلایل زردشدن دندان‌ها

در ابتدا باید بررسی کنیم علت زردشدن دندان‌ها چه چیزی می‌تواند باشد؟

  • نوشیدنی‌ها و غذا‌هایی که در آن‌ها دارای رنگ است یکی از علت‌های زردشدن دندان‌ها است. نوشیدنی‌هایی مانند قهوه و چای پر رنگ سس‌های زرد و قرمز باعث لکه‌دار شدن و زردی دندان‌ها می‌شوند.
  • کشیدن سیگار و مصرف مواد مخدر در وهله اول باعث زردی دندان‌ها و درصورتی‌که به‌صورت مستمر باشد، باعث پوسیدگی دندان‌های شما می‌شود.
  • نازک شدن مینای دندان و ازبین‌رفتن لایه زیرین عاج دندان نیز یکی دیگر از دلایل زردی دندان است.
  • خوردن غذاهای اسیدی مثل لواشک یا نوشیدنی‌های گازدار نیز باعث خراب شدن مینای دندان شده و سفیدی آن را از بین می‌برد.

سفید کردن دندان زرد

در ادامه به چند روش که به کمک آن می‌توانید دندان‌های خودتان را در خانه سفید کنید می‌پردازیم.

سفید کردن دندان بانمک

نمک یکی از دردسترس‌ترین مواد است که اکثر افراد در خانه‌های خود دارند. نمک یک آنتی‌بیوتیک طبیعی است که در درمان بسیاری از بیماری‌ها مانند عفونت، روماتیسم مفاصل و بیماری‌های پوستی و همچنین سفید کردن دندان‌های زرد و حتی مقاوم کردن آن‌ها بسیار مناسب است. نمک باکتری‌ها و ویروس‌ها را نیز از بین می‌برد.

برای سفیدکردن دندان‌ها از مخلوط آب و نمک استفاده کنید. برای سفیدکردن دندان‌ها از روش نمک زدن مستقیم هرگز استفاده نکنید. زبر بودن نمک باعث ازبین‌رفتن مینای دندانتان می‌شود.

سفید کردن دندان زرد بانمک

سفید کردن دندان زرد با زنجبیل و نمک

مواد موردنیاز برای سفید کردن دندان زرد: زنجبیل، نمک، لیمو

برای استفاده از این مخلوط در ابتدا تکه کوچکی زنجبیل را رنده کرده و یک‌چهارم قاشق غذاخوری به آن نمک اضافه کنید. حالا آب یک‌تکه لیموترش را داخل این مواد فشار داده و بعد از اینکه مجدداً آن را به‌خوبی ترکیب کردید، با این مخلوط مسواک بزنید.

سفید کردن دندان با جوش‌شیرین و آب‌لیمو

مواد موردنیاز: ۱ قاشق‌چای‌خوری جوش‌شیرین، ۱ قاشق‌چایخوری آب‌لیمو / لیمو

برای این مخلوط باید جوش‌شیرین و لیمو را با هم مخلوط کنید. با استفاده از مسواک این خمیر را روی دندانتان بمالید. بعد از گذشت ۲-۳ دقیقه، دهان خود را با آب بشویید. ابتدا این را دو بار در هفته تکرار کنید و سپس آن را یک‌بار در ۷-۱۰ روز استفاده کنید.

بی‌کربنات سدیم، معمولاً به‌عنوان جوش‌شیرین شناخته شده است، یک عنصر رایج که تقریباً در هر آشپزخانه‌ای  است. در طبیعت آن به طرز ماهرانه‌ای ساینده و ریشه‌کن‌کردن لکه‌های سطحی روی دندان‌ها است.

سفید کردن دندان زرد با روغن نارگیل

سفید کردن دندان زرد با روغن نارگیل

روش استفاده: برای این کار باید انگشتان خود را با روغن نارگیل مرطوب کنید و سپس روی دندانتان بکشید. (می‌توانید از مسواک هم استفاده کنید) یک دقیقه یا دو بار به‌آرامی روی دندان‌هایتان بکشید. دهان خود را با آب شستشو دهید. این کار را هر روز صبح برای سفید کردن دندان زرد انجام دهید.

پیشنهاد مطالعه: بهترین کرم آبرسان پوست را در خانه بسازید + ویدیو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…