لاکچری‌ترین کیک بدون فر را با شلیل درست کنید!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای تهیه یک کیک میوه ای خوشمزه و بدون نیاز به فر، می‌توانید کیک شلیل را امتحان کنید و از آن لذت ببرید.
کیک شلیل

یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود بسیاری از ما از درست کردن کیک منصرف شویم، نداشتن فرگاز است؛ اما کیک‌ها و شیرینی‌های بسیاری وجود دارد که بدون نیاز به فر درست می‌شوند و از کیفیت و طعم خوبی نیز برخوردار هستند؛ در نتیجه برای داشتن کیک و دسر خوشمزه، حتما نیازی به وجود فرگاز در خانه نیست؛ در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین طرز تهیه کیک بدون فر با شلیل را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک بدون فر ( کیک شلیل)

کیک شلیل جزو یکی از بهترین کیک‌هایی است که به دلیل ظاهر جذاب و وسوسه‌انگیز آن، در بیشتر رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها سرو می‌شود. روش‌های مختلفی برای تهیه این کیک میوه ای بدون فر وجود دارد که در ادامه به یکی از راحت‌ترین روش‌های پخت که طعم عالی نیز دارد اشاره خواهیم کرد.

مواد لازم برای تهیه کیک شلیل

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱۳۰ گرم
  • کره ۱۲۰ گرم
  • وانیل نوک قاشق چایخوری
  • شیر ۱۰۰ گرم
  • بیکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
  • آرد ۲۰۰ گرم
  • شلیل به مقدار کافی
  • خلال بادام و پسته برای تزیین

مرحله اول

در ابتدا برای تهیه کیک بدون فر، لازم است تمام مواد را خارج از یخچال قرار داده تا به دمای محیط برسد. توجه به این نکته در کیفیت کیک شلیل  بسیار تاثیرگذار است.

مرحله دوم

در این مرحله قبل از آنکه مواد کیک را آماده کنیم، ابتدا قابلمه مورد نظر را روی شعله گاز گذاشته و اجازه می‌دهیم درون قابلمه گرم شود؛ توجه داشته باشید که قابلمه را مستقیم روی شعله گاز قرا ندهید و حتما زیر آن را شعله پخش کن بگذارید.

مراحل آماده کردن کیک بدون فر شلیل

مرحله سوم

در ابتدا درون یک کاسه مناسب تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل ریخته و مواد را با دور تند همزن به مدت ۵ دقیقه هم می‌زنیم تا مواد کاملا یکدست، کرم رنگ و کش‌دار شوند.

مرحله چهارم

در مرحله بعد کره را که به دمای محیط رسیده به مخلوط تخم مرغ اضافه می‌کنیم و مجدد با همزن مواد را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه هم می‌زنیم و بعد شیر را به آن اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

کیک بدون فر میوه ای

مرحله پنجم از درست کردن کیک بدن فر

در یک ظرف دیگر آرد را در دو مرحله الک می‌کنیم تا کاملا سبک شود؛ سپس بیکینگ پودر را به آن اضافه کنیم و بعد طی سه مرحله، آرد را به مواد اضافه می‌کنیم. توجه داشته باشید در این مرحله نباید از همزن برقی استفاده کرد چرا که پف کیک را از بین می‌برد.

مرحله ششم

بعد از آنکه آرد را به همراه لیسک به خوبی با مواد ترکیب کردید، ماد را به صورت دورانی هم بزنید تا مایه کیک یکدست شود. سپس قالب را با کره به خوبی چرب کنید و شلیل‌ها را ته قالب به شکل دلخواه بچینید.( توجه داشته باشید برای اینکه شلیل‌ها آب نیندازد، بعد از برش‌های تازک آن‌ها را با آرد مخلوط کنید).

کیک بدون فر شلیل

مرحله پایانی تهیه کیک بدون فر

بعد از قرار دادن شلیل‌ها ته قالب، مواد را به آرامی روی آن ریخته و با لیسک سطح آن را صاف کنید. در نهایت قالب را درون قابلمه از قبل گرم شده قرار دهید؛ (بهتر است که قابلمه بزرگ‌تر از اندازه قالب باشد). اطراف قالب را تا نیمه آب بریزید و با استفاده از دم کنی درب قابلمه را به خوبی بپوشاند. توجه داشته در مدت پخت کیک به هیچ وجه درب قابلمه را باز نکنید.

در نهایت بعد از ۴۵ دقیقه درب قابلمه را برداشته با استفاده از یک سیخ چوبی کیک را امتحان کنید و در صورت آماده بوده شعله را خاموش کرده و اجازه دهید کیک کاملا خنک شود. در نهایت کیک شلیل ما آماده است آن را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و با خلال بادام و پسته تزیین کنید و به همراه چای نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…